Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mth decoder programmeren

Gestart door New Holland zondag 17 januari 2016, 20:01:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mth decoder programmeren
New Holland
gast

Mth decoder programmeren
Beste allemaal ik heb een prachtige nieuwe aanwinst namelijk de mth southern pacific 4434 item nr 80-3211-5
(foto's volgen binnenkort). Probleem is dat ik met het programmeren met de intellibix basic bij vastgelopen. Standaard staat hij ingesteld op adres drie wilde deze aanpassen maar daar is iets in fout gegaan. Krijg bij het uitlezen middels cv waardes steeds fout melding.
Wilde een lang adres invoeren maar dat is nu fout gegaan. Resetten lukt niet volgens de beschreven methode.
Cv 1 staat bij uitlezen op 6 cv 17 op 205 en cv 18 op 0 echter bij vaker uitlezen veranderd de waarde.
Resetten zou volgens internet via cv 55 op 55 zetten zijn, maar oom dan krijg ik alleen maar foutmelding.
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Alvast hartelijk dank,
Groet,
Joram
Re: Mth decoded programmeren
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Mth decoded programmeren
Hola Joram,

Vreemd verhaal. Bij mijn MTH masjientjes kan ik zonder probleem via cv8 = 8 de boel weer terug naar fabrieksinstellingen zetten. Heb dat ook via cv 55 getracht, maar dat lukte idd niet.
Dus probeer cv 8 maar eens.

H la P
Fred

Ps overigens een prachtig masjien die GS4 Daylight Express, heb je de bijpassnde rijtuigen ook?
Re: Mth decoded programmeren
Als je dat via CV8 doet zal dat ook een foutmelding geven, dat komt om dat je niet naar CV8 kunt schrijven, behalve bij het gebruik van de reset.
Dat zal waarschijnlijk met CV55 ook het geval zijn, deze foutmelding moet je gewoon negeren. Of de reset gelukt is, is eenvoudig te controleren het lokadres (CV1) zal weer op adres 3  staan.

Groetjes
Re: Mth decoder programmeren
New Holland
gast

Re: Mth decoder programmeren
Hartelijk dank, ik heb een vermoeden dat het mogelijk aan intellibox ligt, denk dat misschien op te lossen is met update. Vreemde is namelijk dat ik cv1 opnieuw uitgelezen heb zonder bewust te programmeren, vervolgens was cv1 nu 5 geworden ipv 6  8o. Hoe dan ook vervolgens kon ik de loc aanspreken onder nr5, terwijl hiervoor niet op 6 te bedienen was. Fijne is iig dat ik loc weer kan bedienen. Nu nog uitzoeken hoe ik aan update voor intellibox kom.

@ Fred , nee helaas nog niet de rijtuigen, staan wel op de verlanglijst, maar met een kleine onderweg moeten er eerst wat andere keuzes gemaakt worden  ;)
Re: Mth decoder programmeren
Hoe je aan een update voor een Intellibox komt is toch niet zo moeilijk die vind je gewoon bij Uhlenbrock op hun site.
Maar tussen ons gezegd en gezwegen dat zal het programmeer probleem niet oplossen, sterker nog ik denk namelijk dat er helemaal geen probleem is.
Alleen werkt het anders dan je hoopt denkt of vermoed.

http://www.uhlenbrock.de/intern/20/software/INDEX.HTM

Groetjes
Re: Mth decoder programmeren
Citaat van: New Holland op zondag 17 januari 2016, 20:01:11
Probleem is dat ik met het programmeren met de intellibix basic


Mvg,
Peter