Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.

Gestart door Weatherman 69 zondag 17 januari 2016, 00:00:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
pffff foei, ik heb jullie te lang geen update meer gegeven.
Ik geef eerlijk toe, ik ben actiever op Facebook, dan op dit fraaie forum.
Maar omdat niet iedereen op Facebook komt, zal ik even met twee fimpjes laten zien dat ik toch weer iets verder ben gekomen met bouwen.

Ja ik heb gewoon een gezin en een betaalde baan, dus de modelbaan delft vaak het onderspit, maar zo nu en dan vind ik wat tijd om wat te doen. De railstofzuiger doet zijn werk naar behoren en inmiddels heb ik ook de camera vast op een wagen staan, waardoor die ook te pas en te on pas kan rijden als ik daar zin in heb. De komende maande hoop ik de baan voor het eerst ?rond te kunnen maken? zodat er ook eindelijk rond kan worden gereden...

Het filmje met de camera wagon, let wel het geluid loopt niet syncroon, dus na 2:10 is het gewoon klaar.  ;)

https://youtu.be/XfIw8YxkFoI

En het fimpje van de railstofzuiger in actie op de baan zoals hij er nu ligt.

https://youtu.be/lvQmNpawctk
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Goedemorgen Robert, leuk dat je deze update weer met ons deelt (zal toch maar eens vaker wat op gezichtsbook kijken O:-D )
:idea: Indien de camera wat verder naar achteren op de wagen gemonteerd kan worden, zal hij niet zo ver uitzwenken, wat een rustiger beeld geeft.
Erg leuk om met de filmpjes een goed beeld van je baan te krijgen. :arrow: :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Leuk filmpje. Keurig aangelegde baan.
Heb je die stofzuiger zelfgemaakt?
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Maarten, de stofzuiger is inderdaad een zelf fabrikaat.
Verder terug op pagina 2 van deze thread lees je er meer over.

En ik mag wel vast verklappen, dat er binnenkort ook een item over verschijnt in een modelbouw tijdschrift.
Zodra ik weet in welke maand, zal ik jullie opde hoogte stellen.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hallo allemaal,

Even een korte updat. De bouw ligt een beetje stil, druk met andere zaken nu is het toch veel te warm  ;)
Wel zijn we vorige week lekker op vakantie geweest in het Zwarte Woud, een echt modelspoor stukje Duitsland.. alles ademt hier modelspoor en dat hebben we ook gezien. We hebben diverse uitstapjes gedaan m.b.t. Modelspoor en natuurlijk een stuk met de Schwarzwaldbahn meegereden...

In Triberg hebben we de expo bezocht ?Triberg-Land? met veel diorama?s van Faller en het station op schaal nagemaakt, daarna hebben we in Hausach, de Schwarzwaldmodellbahn bezocht en ik heb nog een kijkje genomen bij Marklin World in Titisee..

Hier onder staan wat foto?s voor de Liefhebbers:
Triberg-Land https://www.dropbox.com/sh/fizi98vjw7b95cl/AAASVlWvSlolzgD5AI5U7so2a?dl=0

Schwarzwald modellbahn https://www.dropbox.com/sh/sa19w6is0fv5v3d/AADBPjmjN6M_mfNpc2GWUnYwa?dl=0

Marklin World Titisee
https://www.dropbox.com/sh/s6erwbvkmoqbzsb/AAByHAyWxSQL762BvqM_3b_qa?dl=0

Voor de liefhebbers staan nog een aantal filmpjes op mijn Youtube kanaal....
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Inmiddels gaat het bouwen langzaam maar gestaag verder. Inmiddels ander half jaar aan het bouwen en na de laatste film van oktober 2017 hoogtijd voor een updat.

Hieronder een filmpje van het bouwen vanaf oktober 2017 tot nu toe, inclusief wat nieuw materiaal...

https://youtu.be/w4ZbxVfCFFU
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Fijn dat er weer iets te zien is Robert, op Facebook doe ik niets ( behalve de koploper groep ).
Je bent weer een leuk stukje verder, mooi om het houten skelet te zien daar is al heel wat tijd in gaan zitten en ziet er keurig uit  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, en het zou leuk zijn als je vaker een update plaats hier  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: degeluidsman op zondag 19 augustus 2018, 09:52:53

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten, en het zou leuk zijn als je vaker een update plaats hier  :)

Ik probeer mijn leven te beteren..  ;)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Superleuke film, Robert  :thumbup:

Lekker gevarieerd gemonteerd zal ik maar zeggen.
Van mij mag je ook gerust vaker updaten, ook ik heb geen facebook.

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hoi Robert, leuk filmpje weer.

Alleen wat ik me afvraag, kan je straks als de berg tegen de achterwand dicht is nog bij de achterste sporen komen?
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: brietdijk op zondag 19 augustus 2018, 10:19:26
Hoi Robert, leuk filmpje weer.

Alleen wat ik me afvraag, kan je straks als de berg tegen de achterwand dicht is nog bij de achterste sporen komen?
Klopt Barry, goede vraag... Ik wil een deel van het station (tussen de wissels) uitneembaar maken dan lukt het wel... Het is wel behelpen op de kleine ruimte...  ;)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Leuke update Robert van je baan bouw maar ook van de aanwinsten. :) :thumbup:
Ik ben erg gecharmeerd van je mooie (Faller) station denk dat deze hier ook gaat komen.
Ik kijk uit naar de volgende update van je hier op het forum want ja ook ik heb geen Facebook.

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Na onze afgelopen vakantie in het Zwarte Woud, heb ik voldoende inspiratie op kunnen doen. Het land van de Koekoeksklok ademt modelbouw. We hebben een aantal modelbanen / tentoonstellingen bezocht en het heeft mij betoverd. Mede hierdoor heb ik het thema van mijn baan aangepast van zuid Duits tegen de Alpen naar zuid Duits in het Schwarzwald.. dus de grote pieken van de bergen verdwijnen en er word ruimte gemaakt voor bos en weide een een Schwarzwaldhof.

De meeste inspiratie heb ik opgedaan bij de Schwarzwald modellbahn in Hausach. Hierbij nog even een filmpje van de foto?s en bewegende beelden van deze modelbaan. Als je ooit in de buurt bent of komt is het echt een aanrader om even te gaan kijken, wat een ruimte, 1300mtr modelspoor gesitueerd om de drie plaatsjes Triberg, Hornberg en Hausach.....

https://youtu.be/mSlx_mqRb_U
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Bedankt voor het plaatsen van dit leuke filmpje. :) :thumbup:
Ondanks dat ik deze mooie baan ook gezien heb zie ik toch steeds weer andere details in je filmpje.

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Mooie rustgevende baan  :thumbup:

Alleen jammer, dat de geschilderde achtergrond niet in de zelfde pasteltinten als het landschap gemaakt zijn.
Maar da's dan ook het enige  :P

Mooi filmpje gemaakt ook !

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Afgelopen twee weken heb ik nog wat leuke wagons / rijtuigen gescoord via Marktplaats voor zachte prijsjes.
Twee bierwagons van het lekkere bier uit het Zwarte Woud, een Umbau wagon met bagegruimtie welke ik nog niet had, een Postrijtuig van de DB en een sneltreinrijtuig van Marklin, de 43920. Hiervan had ik al een stammetje van 3 en voor 19 euro kon ik hem niet laten lopen.

Toe ik deze thuis uit de doos haalde viel mij het sleepcontact op onder de wagon, mogelijk zat er verlichting in, maar toen ik hem op de rails zette gebeurde er niet. Dus de kap eraf gehaald en er zat inderdaad verlichting en sluitverlichting in, maar alles zat en lag los door elkaar. Toen alles weer in elkaar was gezet, bleek dat de verlichting wel werkt, inclusief sluitverlichting, dus dit is wel weer een hele goede koop, waar ik mee in mijn nopjes ben... :D

Update van 12:15, ik kwam er zojuist achter dat de Umbau rijtuig ook voorzien is van verlichting. Hij was aan 1 zijde voorzien van een stroomvoerende koppeling, en dat bleek dus niet voor niets... alweer een verassing...
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Dat zijn prettige verrassingen, een paar maal 'gratis' verlichting in wagons, en nog eens sluitverlichting ook.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Afgelopen week, kreeg ik een pakketje van de post, die al heel lang op het verlanglijstje stond. Een BR 218 van Marklin met geluid. Deze 39180 is mijn eerste softdrive sinus locomotief. Ik moet toegeven dat ze wel erg rustig lopen, je hoort de motor nauwelijks tot niet. Het geluid is mooi, maar staat momenteel al op 50% en kan nog wel wat minder. Natuurlijk klinkt een ESU loksound nog mooier, maar ik was al blij dat ik budget had voor deze lok die ik tegenkwam via Marktplaats. Hij is vrijwel nieuw en ik hoop er heel veel plezier aan te beleven..


https://youtu.be/KSueeWsIjB0
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Die rijd erg mooi Robert, ik snap dat je hier blij mee bent het is een plaatje ( van een loc ).

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
 Fijne aanwinst, Robert  :thumbup:

Om het scherpe van het geluid wat te verminderen, zou je in de lok wat schuimblokjes kunnen plakken  ;)

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Afgelopen zomervakantie zaten wij bij Triberg, dichtbij het hart van de Schwarzwaldbahn. Rondom Triberg zijn een paar schitterende wandelroutes uitgezet vanwaar je op verschillende plaatsen een prachtig uitzicht hebt op de Schwarzwaldbahn.  Het zogenaamde Schwarzwaldbahn Erlebnispfad, wij hebben 1 van de twee routes gelopen en genoten van het uitzicht. Mooie inspiratie opgedaan voor de modelbaan. Eenmaal thuis kwam ik er achter dat er een locomotief rond rijdt in het Zwarte Woud, met reclame voor deze wandelroute. Mooier is nog dat Piko, deze Loc in 2017 in model heeft uitgebracht.
Hoewel de loc totaal niet in mijn tijdperk past, is het een curiositeit om deze in je bezit te hebben, omdat er een afbeelding op staat van het ?balkon? van het ?vier bahnen blick?, waar wij ook op hebben gestaan..

Jullie begrijpen, dat ik erg in mijn nopjes ben, dat ik afgelopen maandag dankzij DHL deze Loc voor 3-rail digitaal in handen heb gekregen....
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Zo,n aandenken is altijd leuk Robert, vorig jaar zijn wij ook een aantal dagen in dat gebied geweest en ik vind het schitterend.

Veel plezier met je loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Dát zijn altijd de leukste souvenirs!
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Nu ik langzaam kan beginnen met het stationsgedeelte heb ik de laatste dagen de nieuwe ?blokken? gevuld in iTrain en na een paar avondjes stoeien, werkt de eerste route en kan er zowaar een stuk automatisch worden gereden. Mooie gelegenheid om de route te testen met de nieuwe Piko loc. De loc moet nog worden ge-ijkt, vandaar dat de snelheid wat hoog is en hij abrupt remt, maar hij rijdt echt super en heeft een goede stroomopname... de komende dagen gaan we het schakelbord verder finetunen omdat de huidige route nog niet terug wordt gereden..

https://youtu.be/yX9zzeKanIQ
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De BR 218 deed het uiteindelijk toch minder goed dan gedacht. Hij stond vaak onverklaarbaar ineens stil. Ik dacht dan dat het aan de raisl lag en sloeg aan het poetsen, maar ik kon aan de gang blijven. Even dacht ik dat het aan de vorm van massa detectie lag en dat de massa het manko was. Totdat een club genoot mij afgelopen dinsdagavond op het juiste spoor zette. Iets waar ik nooit aan had gedacht en hier op het forum toch vaak is behandeld.. het scharnierbare deel van de sleper bracht een overgangs weerstand teweeg. Een simpele soldering van een klein draadje van het Koperbrons naar de sleper zou het euvel verhelpen. Het resultaat is een blij mannetje, want inderdaad de loc rijd nu weer probleemloos rond. Ik kon het dan ook niet laten om stiekem even een trein te laten vertrekken vanuit het station via het schaduwstation en weer terug. Het stations gedeelt is nog aangesloten, dat moet de komende weken nog even worden gerealiseerd, maar het moment van echt rondrijden komt steeds dichterbij..
https://youtu.be/HWrlLf-z0sk
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hallo Robert,

Goed hè! Deze oplossing is bij mij al vele jaren een hele goede oplossing voor slecht contact en wat ik zag op jou filmpje, dat is bij jou dus ook heel goed gelukt. Veel succes ermee en tot later!

Groet,
Jasper
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Wat zouden we zonder jou moeten op de club Jasper 😉

Nogmaals dank voor de tip.👍🏻
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Opnieuw een mooie aanwinst ( met herinnering ), Robert  ;)
En fijn dat je loc weer probleemloos rijdt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citeerhet scharnierbare deel van de sleper bracht een overgangs weerstand teweeg.

Een druppeltje ATF in het scharnierpunt aanbrengen wil het ook wel eens goed doen. :)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Met veel plezier naar je filmpje gekeken kon ik meteen je mooie baan in aanbouw zien. :)
Mooi dat het euvel aan je loc verholpen is en je weer probleemloos kan rond rijden met hem. :thumbup:

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: ddwHans op zondag 04 november 2018, 11:03:11
Citeerhet scharnierbare deel van de sleper bracht een overgangs weerstand teweeg.

Een druppeltje ATF in het scharnierpunt aanbrengen wil het ook wel eens goed doen. :)
Hans, in dit geval hielp de ATF ook niet. Heb het zelfs nog geprobeerd met contactspray, maar de soldering bracht echt de uitkomst.. :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hoewel ik nog met een ongewillige wisseldecoder zit en nog een aantal terugmelders die niet zijn aangesloten, kan ik vandaag voor het eerst rondjes rijden over mijn modelbaan. Weer een mijlpaal na bijna twee jaar bouwen.. op naar de volgende fase, het bergtrace..

https://youtu.be/HR3T5I75W6Q
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal dat er rond gereden kan worden na twee jaar. :) :thumbup:
Twee jaar is een lange tijd maar ben je zo vergeten nu de treinen weer kunnen rond rijden. :P
Het zijn drie leuke route's die de treinen gaan rijden.
Succes met het maken van de bergtrace.

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hoi Robert,

Fijn dat jou treinen na een lange tijd weer rond kunnen rijden, jij zal net als ik dit erg gemist hebben.
Sinds een paar dagen rijden de treinen op mijn eigen baan ook weer rond dus ik jou mijlpaal begrijp ik wel  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 28 december 2018, 16:32:24
Hoi Robert,

Fijn dat jou treinen na een lange tijd weer rond kunnen rijden, jij zal net als ik dit erg gemist hebben.

Als ik zo ga denken is het inderdaad een hele lange tijd, nadat op 14 jarige leeftijd alles in dozen is verdwenen is dit nu bijna 36 jaar geleden 8o ....oei... :D
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lekker bezig. Altijd leuk om de trein weer aan het werk te zien. Hopelijk heb je snel je decoder terug.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Dat rijdt mooi en soepel en zal een genot zijn, na twee jaar bouwen  :thumbup:

Ik zou wel bij de bouw van de "houten bergen" bij de muur wel blijven proberen of alles goed bereikbaar blijft, Robert.
Geniet ze nog en de beste wensen ook !

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Tony vanaf beneden/onder is alles bereikbaar en het stations gedeelte wordt uitneembaar..en daarbij vraagt het wat atletisch vermogen, dus ik mag wel een beetje in vorm blijven  ;)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Het is zo leuk dat je eindelijk kan rond rijden, dus het ik afgelopen zaterdag even de camere wagon op de rails gezet om even zicht te krijgen op de baan vanuit het gezichtveld van de machinist....

https://youtu.be/WEbDPEcS4yc
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Prachtig dat je nu helemaal rond kunt rijden Robert, Dat moet voor jezelf ook een goed gevoel geven, weer een mijlpaal in de baanbouw.
Je ziet nu ook t.o.v. het filmpje dat je in april postte dat de camera de rails beter " volgt".
Sucsez verder.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

je hebt een mooie baan gebouwd tot nu toe met vele rijmogelijkheden. Ik blijf dit met interesse volgen.

Luc
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: lucdiels op donderdag 10 januari 2019, 08:31:38
Robert,

je hebt een mooie baan gebouwd tot nu toe met vele rijmogelijkheden.

Thanks....En dan moet ik nog aan het bergtrace beginnen..  :)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Leuk om zo naar je baan te kijken op de stoel van de machinist. :) :thumbup:
Zelf zit ik er ook aan te denken om zo een camera aan te schaffen nu het lekker rijd hier bij mij zie ik mijn baan ook eens vanaf de machinistenstoel. :P
Succes met de verdere (bouw)vorderingen aan je baan en ik blijf je volgen. :)

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hoi Robert, ik zie voor het eerst filmpjes van je baan. Het ziet er allemaal heel netjes uit! Ook een leuk ontwerp waarmee je keuze genoeg hebt  :thumbup:.

Welk materiaal gebruik je aan de zijkanten in de spiraal en bochten zodat de locs er niet afvallen? Het lijkt flexibel, maar toch stevig.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
@Silco,

De valbeveiliging die ik gebruik is een kunststof soort, ?forex?. Het wordt veel in de reclame en fotografie gebruikt als materiaal om reclame uitingen of foto?s op te plakken. Een clublid had dit liggen en heeft er stroken van gezaagd. Het is flexibel maar ook weer stevig. Dus je kan het makkelijk langs de ronding van de baan vormen zonder dat het omklapt als er iets tegenaan valt. Als je begrijpt wat ik bedoel.😉
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Omdat je niet de hele tijd aan het bouwen kan blijven en er nu eindelijk rond gereden kan worden, was er vandaag even een ontmoeting mogelijk tussen twee tijdsbeelden, de TEE jaren 80 en de TEE jaren 70 treffen elkaar op het station in aanbouw...

https://youtu.be/r9rFwkSoXOc
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Weinig nieuws te melden, de laatste tijd druk geweest met andere zaken... 50 geworden, dat valt ook niet mee  ;) Ik had wel een leuk wagonnetje gekregen van 70 jr Porsche, deze had nog niet op de baan gestaan, dus heb ik die vanmiddag maar even achter de krokodil gehangen en meteen de camerawagon erbij gedaan....
https://youtu.be/zU-2IcVBiUk
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Het blijven leuke filmpjes met de camera op een wagon op de baan in dit geval jouw mooie baan. :) :thumbup:
Het geeft een heel ander beeld van de baan.
Moet ook maar eens kijken voor zo een camera zie ik mijn baan ook eens vanuit het preisertjes oogpunt. :D

Ondanks dat je het druk hebt succes met de verdere vorderingen aan de baan.

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 februari 2019, 17:34:22
Moet ook maar eens kijken voor zo een camera zie ik mijn baan ook eens vanuit het preisertjes oogpunt. :D

Als ?peetoom van Carl?, moet jou dat toch aanspreken  ;)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
En alweer een leuk filmpje van een mooie baan in wording. :arrow: :thumbup: :thumbup: