Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.

Gestart door Weatherman 69 zondag 17 januari 2016, 00:00:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Potverdikkie, mooie treinen rijden daar :)
Leuk om te mogen volgen! Veel succes en plezier verder,
Groet
Jorrit
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Tjonge jonge wat een mooie baan zeg! Leuk met die camera....ga ik zeker ook eens proberen.
Succes met de werkzaamheden!
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Ik kom net uit de bioscoop en heb 2 fijne films gezien  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Na een aantal dagen puzzelen en een zondag programmeren, was het vanavond eindelijk zover, dat ik voor het eerst na twee jaar bouwen een trein automatisch een rondje kon laten rijden over mijn baan in aanbouw.
ITrain is weer in de lead. Nu de komende tijd de grote routes programmeren en daarna nog even een tijdje lekker testen. Daarna kunnen de railsen definiteif worden gefixeerd en de valbeveiliging worden afgemaakt. Daarna gaan we weer verder met het bergspoor...

Ps, weet iemand hoe je een wissel in iTrain omzet op het schakelbord, zonder dat deze fysiek wordt omgezet. Ik heb namelijk wat wissels verkeerd staan en heb geen zin om de draadjes om te wisselen..

https://youtu.be/VzILD1KOrjw
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
 @citaat2 groen en rood omwisselen bij de toestandstoewijzing van de wissel;


groetjes,
Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: ramdani op dinsdag 19 februari 2019, 06:30:27
@citaat2 groen en rood omwisselen bij de toestandstoewijzing van de wissel;

Na twee jaar was ik het weer kats vergeten. Bedankt, nu staan de wissels weer goed in het ?echt? en op het schakelbord. :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Afgelopen weekend druk geweest met het ijken van de loks die de laatste twee jaar zijn aangeschaft.. Na wat aanpassingen in iTrain en sommige CV waardes, rijdt het nu en na het ?goed vullen? van de blokken, kan iTrain de treinen zelf over de baan heen sturen. Het deel wat na twee jaar bouwen klaar is, is nu technisch gereed. De komende tijd ga ik nog wat testen met rijtuigen erachter en daarna worden de rails gefixeerd en gaan we langzaam denken aan het bergtrace...

https://youtu.be/N_Hll8-Whp8
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
...en nu met wat rijtuigen en wagons erachteraan...

https://youtu.be/SC4dsvaDvME
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hoi Robert,

Wat een heerlijk geluid al dat geratel van rijdende treinen, het rijd er al lekker op los bij jou.
Twee jaar hard werken maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Goed bezig!!
Nu alles geijkt is en de maten ingevoerd zijn kun je lekker met de instellingen gaan spelen. :)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Robert,

Mooi filmpje van wat materiaal achter de locs. :) :thumbup:
Het rijd er mooi. :)
Succes met de verdere vorderingen aan je prachtige baan.

Groet Michel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Mooi filmpje, leuk om te zien dat het nu rijdt met iTrain in control!
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Nog even een blik op de baan vanuit een ander standpunt. We rijden even onboard mee met de goederen trein over mijn baan in aanbouw. ITrain verzorgt de dienstregeling met vier treinen. Het verschil met de laatste keer, toen hing er nog een warm witte ledbuis boven de baan, nu is het een ledbuis met daglicht kleur. De witbalans van de camera is nu ook stukken beter.. de volgende keer maken we hem weer in HD.

Oja tussentijds moest ik mijn dochter nog even helpen met een brandende kwestie m.b.t. Aardrijkskunde.. :D

https://youtu.be/1NDxDYPNa0M
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Dat is een mooie combinatie Robert, met de treinen rijden en tegelijkertijd je dochter helpen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Vorige week een hele goede aankoop gedaan, na een weekje spelen heb ik toch al wat leuks gefabriceerd en uitgeprint met mijn nieuwe 3D printer. De Motor, en container heb ik gewoon vanaf internet gedownload, maar de behuizing voor mijn SQ23 camera heb ik zelf ontworpen... best een beetje trots op.

Hier ga ik hopelijk, de komende tijd veel plezier aan beleven en wellicht anderen ook  :D
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Leuk gedaan.

Mvg. Marcel
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Ja, mooi. Maar heeft die behuizing ook een praktische functie? De camera zelf is nl. klein genoeg om op een veel kortere wagen te plaatsen, dan volgt die de rails beter, en zwaait de cam niet zo ver uit in de bochten. Hoe korter, hoe beter!
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De camera ligt wat stabieler op een 4 asser, dan op een klein wagonnetje. Doordat de camera wat naar achteren is geplaatst volgt het beeld de rails ook prima... en vergeleken bij de oude montage oogt het een stuk rustiger en netter  ;)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Citaat van: Weatherman 69 op maandag 15 april 2019, 21:38:30
De camera ligt wat stabieler op een 4 asser

Dat is ook weer waar. IMO wordt het bochtenwerk wel fraaier op een kortere wagen, gebaseerd op wat spielerei met een SQ8. Wat een slecht prul.  ;-)
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De modelbaan moet de bouwer de laatste tijd een beetje missen. Ik ben meer druk met het ontdekken van de 3D printer, deze ontdekking staat wel in het teken van de modelbaan, maar het uitzoeken, ontwerpen en uitproberen kost tijd. Wel een paar leuke Loc schildjes gemaakt. 1 van een BR 50 met mijn geboorte jaar en een schildje om aan te geven waar alle locs in onderhoud zijn. Nu nog een keer een laagje verf erop en deze kunnen zo aan de wand worden opgehangen... Terloops had ik ook nog een vloer gemaakt voor de kuilwagons die geen container of kist meer hebben. Ik had er al een keertje 1 gemaakt, maar deze past beter en valt ook goed in het gat, waardoor deze lekker massief lijkt te liggen in de wagon, zo kan je zelf lading aanbrengen op de kuilwagon.

Vooralsnog een leuk hulpstuk voor de modelbaan ik ga er zeker nog veel plezier aan beleven..
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Helaas is ook bij een deel van het vakantie geld niet aan de vakantie besteed, maar is er een nieuwe aanwinst binnen gereden op het station. Een lang gekoesterde wens; de VT798 met full sound van Marklin. Zo blij mee.. inmiddels kan hij al mee in de pendeldienst in iTrain, alleen de positionering op sommife stations sporen bieden nog hoofdbrekens.. verder prima rij eigenschappen...
https://youtu.be/Df_qPnkk2RI
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Mooie aankoop, Robert  :thumbup:

Volgende keer gewoon van je zakgeld betalen, kun je langer op vakantie  :P

Grtz Tony
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan. Afstoffen die handel
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan. Afstoffen die handel
Even mijn topic afstoffen. Te weinig gedaan de laatste maanden, überhaupt weinig gedaan aan de modelbaan.
Het werk en het gezin vergen meer tijd dan je lief is  ;)
Maar zo af en toe doe je wat of koop je nog wat. Zo ook van de eindejaarsuitkering. Deze prachtige BR 023 kon ik niet laten lopen. Bij thuiskomst bleek dat hij al was uitgerust met rookgenerator en dus helemaal compleet was voor de inzet op de baan.
Nu toch maar eens wat verlof/ADV gaan plannen om nu eindelijk weer verder te gaan met de bouw van de modelbaan. Daarentegen heb ik mezelf geen datum gesteld waarop het klaar moet zijn. Ik wordt 51 en voor mijn pensioen moet het klaar zijn.. :D :D :D
https://youtu.be/lihSDwSwPmE
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Velen beginnen dan pas, als ze met pensioen zijn.

Mooie loc zo'n BR23; ik heb de oerversie hier nog rijden :).
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Allereerst mijn welgemeende excuses voor het feit, dat ik jullie te weinig bezoek en te weinig informeer over de voortgang van de bouw van mijn modelbaan. De tijd is nu eenmaal beperkt, het werk en het gezin vergen ook tijd en daarbij moet je ook zin hebben om weer wat te gaan doen.
Dus heb ik maar even een filmpje gemaakt met een terugblik van de bouw van de baan tot nu toe. Daar heb ik alle nieuwe aanwinsten maar uit gelaten voor het overzicht  :D

https://youtu.be/V8K15zL8Q50
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
In een woord PRACHTIG  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Leuke update weer Robert  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Opbouw van de baan mooi weergeven in de film :thumbup: , met vrolijke muziek eronder :) .
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hi Robert,

Leuk filmpje van je baan.

groet
Harald
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Vandaag weer een mijlpaal behaald. Voor het eerst reed er een trein over mijn bergspoor tracé. Na weer ruim een jaar bouwen is nu ook dit deel van de baan klaar. Alleen nog verder inregelen in iTrain en dan moet het ook automatisch kunnen rijden. Ik ben weer een stapje verder.
https://youtu.be/xR3C09XsPPw
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Mooi Robert  :thumbup: :thumbup:

Ik ben benieuwd met hoeveel graden je in de eerste spiraal werkt, het lijkt behoorlijk stijl.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Leuk man, gefeliciteerd met deze mijlpaal! Mooie hoogtverschillen :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
@Degeluidsman, de stijging is maximaal 3%. Het lijkt stijl, maar dat komt ook omdat de ronding door ruimte gebrek soms ovaal zijn om niet recht boven de onderliggende sporen te rijden. De bochten zijn minimaal R2.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Dat moet een goed gevoel gegeven hebben toen de eerste loc/trein naar boven reed (heel herkenbaar, ben zelf ook een bergtraject aan het bouwen). Succes met de verdere bouw.

Groeten,
Wico
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Goede geluidsisolatie op je tracee!  :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Dat moet een goed gevoel geven, weer een deel afgrond.
en
Pannenbier want ik neem aan dat dat het hoogste punt is?

Sucsez met de verdere bouw.  :arrow: :thumbup:
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Hi Robert,

Dat ziet er weer goed uit en mooi het hoogste punt.   :thumbup:
Bouw ze verder.

groet
Harald
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
@Ceess en Haradigi, klopt dit was het hoogste punt. Gisteravond was het inderdaad Pannenbier en vanavond doe ik het nog een keertje over  ;). Proost
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Vandaag is het eindelijk gelukt om de trein op het laatste deel automatisch te laten rijden. Het was even een aantal dagen stoeien met iTrain, maar een tip op Facebook zette mij op het juiste spoor
Nu komt langzaam het hoofdstuk scenery in beeld..

https://youtu.be/Wxe1xVEmkk0
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De laatste aankoop van 2020 kreeg ik op de 30ste binnen per post. Een ESU loksound 5. Ik wilde al geruime tijd een E-loc met geluid, alleen zijn ze of schreeuwend duur of ik heb de loc al zonder geluid in de verzameling. Mijn voorkeur was een Zwitserse locomotief, omdat deze een mooi geluid hebben van de lokfluit. Dus zou de krokodil een optie zijn, ware het niet dat deze over een bijzondere motor beschikt die zich niet door een externe decoder laat aansturen. Dus die viel af.

In mei 2018 kocht ik deze Marklin AE 6/6 (Arth Goldau lok uit de startset 28950)het werkpaard van de SBB. Ik kocht hem als zijnde defect. Hij reed niet, allereerst zat er een draadje los, maar de standaard geluidsdecoder was ook overleden. Met een donor decoder uit een ET 420 reed hij verder prima zijn rondjes alleen het geluid klopte niet. Dus leende deze lok zich prima voor een upgrade. De de decoder is door de leverancier al van het juiste geluid voorzien en kon dus zo worden geplaatst. Ik koet eerlijk toegeven dat ik verbluft was over het resultaat. Het geluid is prachtig en klinkt niet "standaard" zoals ik soms het gevoel heb bij het geluid van de Marklin geluidsdecoders.
Het geluid is mooi en helder. Niet dat ik het altijd aan zal hebben, omdat ik het geluid vaak ook als irritant of overheersend ervaar. Maar de bijgeluiden zijn vaak een aanvulling voor het verkeer. Zo zitten er vier verschillende stations omroepen in. De eerste stations omroep is treffend, er wordt een intercity (tweetalig)aangekondigd naar Milaan, die rijdt, mede langs "Arth Goldau".  Verder is er geluid van radio verkeer naar de loc , deur geluid, mooi rem geluid, te veel om op te noemen, maar vooral de lokfluit is prachtig.!!! Genieten ☺️

Ps voor het filmpje staat het geluid hard. Bij normaal bedrijf heb ik dat teruggeschroefd naar 40%

https://youtu.be/wMxUt80oe5E
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De Arth Goldau heb ik ook. Leuk dat geluid via de Loksound 5 te horen. Enkele geluiden zijn helemaal herkenbaar voor me maar je zult er vast nu meer hebben dan standaard. Wel vind ik de standaard versie al best goed. Voor jou fijn dat ze weer meer dan compleet is.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
@Golfer, ik weet natuurlijk niet hoe de standaard decoder van deze loc ooit was, maar waar ik me bij Märklin over verbaas, dat de geluiden in de Marklin decoders soms wel wat meer fantasie mogen hebben. Ik heb inmiddels een aantal stoomlocomotieven met geluid en vind wel vaak dat de het geluid overeenkomsten vertoont. Het kolenscheppen klinkt  altijd het zelfde en het geluid van het remmen is ook niet echt realistisch. Daar zouden ze wel wat meer aandacht aan mogen geven.
Nu weet ik niet hoe dat is bij de nieuwe locomotieven, omdat ik altijd tweedehands spul heb van een aantal of meer jaren oud. Wellicht is het met de nieuwe decoders al een stuk beter. Het voor mij een hele belevenis om een loc te hebben met maarliefst 21 functies  8o wauwww. Dat is echt zo gaaf. Dat heb ik nog niet met de andere geluidslocomotieven, waar ik verder overigens ook heel blij mee ben, maar de ESU loksound 5 is voor mij ineens een andere dimensie. :D
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Weer een stapje verder.
Na heel wat avondjes puzzelen heb ik het voor elkaar. Met 5 treinen op de baan kan er al automatisch worden gereden in iTrain. Het schaduwstation heeft een drempel van 2 en het berg station een drempel van 1. Door dat laatste duurt het soms wel 20 minuten voordat de trein wordt afgewisseld. Er valt nog wel het één en ander aan te schaven maar het rijdt. De Br111 heeft de slepertruuk nodig omdat hij soms stottert op of na een wissel en de V100 stopt wat vroeg in het bergstation. Dit is al aangepast.
Het bovenster trace naar het bergstation is overigens niet toegestaan voor langere treinen, deze mogen wel via de keerlus rond rijden.

https://youtu.be/4zU2DlzodIw
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
De vrije uurtjes de afgelopen week heb ik besteed aan het inregelen en ijken van locomotieven die nog niet goed of niet in iTrain stonden. Er was nog behoorlijk wat "zwart werk" te verrichten de BR 23, 64, 80 en ook de T3 die ik vorige week had gekregen moest nog worden ingevoerd. Het vergt tijd, soms veel tijd. 126 rijstappen van een MFX decoder heb je niet één, twee, drie geijkt. De hoge rijstappen gaan snel. De snelheid is dan nog hoog, maar de lage rijstappen duren soms een eeuwigheid 😁. Gelukkig mag daarna ook gewoon rond gereden worden om te kijken of de locomotieven ook op de gewenste positie(s) stoppen. Al met al levert het ook leuke plaatjes op.

https://youtu.be/BQH_1_mCcZU
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Mooi en je hebt er ook wat aan. Maar, 126 stappen  :O  heb ik nog nooit gedaan. Hoe lang duurt dat wel niet? Is het zinnig?
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
@Golfer, bij 126 rijstappen ijk ik om de 5 stappen, de rest vult iTrain dan in. Maar goed je moet nog altijd geduld hebben 😁. Maar met meer rijstappen rijdt de loc wel veel meer gelijkmatig, dan bij een decoder met 14 rijstappen.
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Binnenkort ga ik mijn circa 40 locs en treinstellen ijken in iTrain. Ik zal er maar even de tijd voor nemen :P.

Groeten,
Wico
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Ik zou even verlof inplannen.afgelopen maandag had ik een dagje vrij. Met horten en stoten heb ik vijf locs gedaan. Ik zou een weekje vrij nemen 😁😁😁
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Afgelopen week een verrekte handig hulpmiddel binnen gekregen voor het testen en onderhouden van het materieel.
Een Rollerbank voor H0. 2-rail, 3-rail, analoog of digitaal je kan het allemaal hierop testen zonder dat het van je wegrijdt. Ik heb er ook een roller bij zitten met schoonmaakvilt, zodat je de aangedreven assen ook kan reinigen. Een prima aanwinst en eigenlijk had ik deze al veel eerder moeten kopen.

https://youtu.be/xe056pAUBAQ
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Modelbaan Hintergarten, start van een modelbaan.
Ik geeft toe ik laat wat te weinig van me zien hier op het forum. De Facebook pagina loopt te over met foto's, maar vandaag heb ik weer een filmpje gemaakt van de bouw van de vestingstad die op mijn baan moet komen. Na een maandje bouwen begint het ergens op te lijken. Dus bij deze even een overzicht van het werk tot nu toe.

https://youtu.be/1VTZw6VJbDs