Afgelopen twee weken heb ik nog wat leuke wagons / rijtuigen gescoord via Marktplaats voor zachte prijsjes.
Twee bierwagons van het lekkere bier uit het Zwarte Woud, een Umbau wagon met bagegruimtie welke ik nog niet had, een Postrijtuig van de DB en een sneltreinrijtuig van Marklin, de 43920. Hiervan had ik al een stammetje van 3 en voor 19 euro kon ik hem niet laten lopen.
Toe ik deze thuis uit de doos haalde viel mij het sleepcontact op onder de wagon, mogelijk zat er verlichting in, maar toen ik hem op de rails zette gebeurde er niet. Dus de kap eraf gehaald en er zat inderdaad verlichting en sluitverlichting in, maar alles zat en lag los door elkaar. Toen alles weer in elkaar was gezet, bleek dat de verlichting wel werkt, inclusief sluitverlichting, dus dit is wel weer een hele goede koop, waar ik mee in mijn nopjes ben...
Update van 12:15, ik kwam er zojuist achter dat de Umbau rijtuig ook voorzien is van verlichting. Hij was aan 1 zijde voorzien van een stroomvoerende koppeling, en dat bleek dus niet voor niets... alweer een verassing...