Beste allemaal,
Ik ben in mei 2020 ooit op een eerdere account dit topic begonnen. Door werkomstandigheden heb ik toen geen enkele tijd meer kunnen besteden aan de hobby. Ondertussen is mijn account, terecht, gedeactifeerd en dus begin ik nu maar gewoon opnieuw. Voordiegene die dit herkennen. Ik ben ondertussen met mijn vrouw verhuisd naar Noorwegen waar we wonen in Hovik vlakbij Oslo, waar ik de komende 4 jaar ga werken. Ik heb mijn 2-rail spullen in de opslag want daar had ik in het in ons nieuwe huis geen ruimte voor.
Hierbij dus een hernieuwd begin van mijn ontwerp/bouw verslag. Zoals ik in mijn voorstel topic al had aangegeven ga ik naast mijn 2-rail baan een 3-rail baan bouwen om nostalgische redenen. Mijn uiteindelijke doel is om de baan uit de catalogus van 1971 te bouwen maar ik heb besloten om dat via een tussenstop te doen. Dus eerst wordt het een aangepaste versie van ontwerp 12 uit het marklin baanboek 0390 en dit kan wel in ons tijdelijke (4 jaar) stulpje in Noorwegen
Ik heb het baanontwerp iets aangepast om een klein schaduwstation mogelijk te maken.
De plaatjes laten de volgende zaken zien:
1.Het originele baanplan
2.De originele baan
3.Het nieuwe baanplan totaal (rood = tunnel dus niet zichtbaar, groen = zichtbaar 0 niveau, geel = helling, blauw = zichtbaar 1 niveau, grijs zijn bruggen)
4.Het nieuwe baanplan niveau 0
5.Het nieuwe baanplan niveau 1
(rood = tunnel dus niet zichtbaar, groen = zichtbaar 0 niveau, geel = helling, blauw = zichtbaar 1 niveau, grijs zijn bruggen)
Tot zover mijn (hernieuwde) eerste bericht.
met vriendelijke groet
Herman