Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hoe Houtlijm te verdunnen?

Gestart door woopietrein dinsdag 23 oktober 2007, 12:37:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe Houtlijm te verdunnen?
woopietrein
gast

Hoe Houtlijm te verdunnen?
Hoe kan men Houtlijm verdunnen? en is het zo dun te maken dat het ook te spuiten is? (spray via verstuivertje)
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Ja, gewoon een berg water erbij.
Ben nu bezig Conrad denneboompjes met houtlijm in te sprayen.
Ik gebruik een of ander Etosmakeup remover pompje of weet ik veel wat er in heeft gezeten.
Gaat best.

Mvgr,
Hans
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Citaat van: woopietrein op dinsdag 23 oktober 2007, 12:37:02
Hoe kan men Houtlijm verdunnen? en is het zo dun te maken dat het ook te spuiten is? (spray via verstuivertje)

1 deel houtlijm ,2 delen water (Lauw)
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Beste woopietrein,

Wat is het doel van je verdunnen? Dat maakt het geven van een goed antwoord voor mij wellicht wat makkelijker.
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Doel van het verdunnen geeft hij zelf al aan. Hij wil het spuiten met een verstuiver. En dan zal je het behoorlijk moeten verdunnen (met water)
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
hey hallo allemaal.

1 deel houtlijm en 3 delen water, en gebruik nooit warm water wat ten slotte slechte is voor de verharding van je lijm.

succes verder, Mvg Chris oftewel Keigaaf - treintjes
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Citaat van: Robber op dinsdag 23 oktober 2007, 15:24:39
Doel van het verdunnen geeft hij zelf al aan. Hij wil het spuiten met een verstuiver. En dan zal je het behoorlijk moeten verdunnen (met water)

Mee eens, maar dan nog één slag "dieper": wat wil hij dan gaan bestuiven? Ballast, papier voor huisjes, bergen voor.......etc etc etc. Er zijn dan wellicht makkelijker alternatieven, maar dan moet je wel het echte doel weten. (en niet het middel)
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Mijn doel is het insprayen van de bedding en grasvelden op de bergweiden.
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
OK bedankt voor de toelichting, daarvoor spuit ik inmiddels zelf met voorstrijkmidddel. Dat hoef je niet te verdunnen en gaat zo door de airbrush heen. Wel een beetje afwasmiddel toevoegen is gebleken.

Met verdunde houtlijm ging het spuiten niet optimaal.

Grasvelden plakken die ik niet meer met houtlijm. Je moet toch eerst de ondergrond verven, dus waarom dan niet direct in die natte verf ook direct je gras plakken. Scheelt een tussenstap en plakt beter. Ik ben bang dat de plakkracht van verdunde en gespoten houtlijm ook niet voldoende is voor gras, maar dat heb ik niet eens uitgeprobeerd.
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hoe Houtlijm te verdunnen?
Voor grasvelden en railbedding pak je een verhouding van 1 op 1 en werk je met een oude injectiespuit of een oude drinkfles van de cavia/hamster deze druppelt gelijkmatig namelijk, maar het beste werkt toch een oude injectiespuit