Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

faller carsystem met overweg

Gestart door marcelvries zondag 10 januari 2016, 22:14:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
faller carsystem met overweg
marcelvries
gast

faller carsystem met overweg
hallo allen,

ik heb een faller carsystem rijden op mijn baan. dit met een overweg. hier ook een filmpje van de truck.
wegens ruimte gebrek moet hij haaks de bocht om. is te doen maar heeft een hoobel dit wordt verholpen.

http://www.youtube.com/watch?v=SzIXx2WlpH8

http://www.youtube.com/watch?v=8hnK2rNhYBI
dit vanuit het perspectief van de schauffeur, zijn verschillende beelden en liep niet goed af helaas.
de camera is te zwaar maar wil er in de toekomst een kleine in bouwen
Re: faller carsystem met overweg
Heb hier totaal geen verstand van Marcel , maar ziet er mooi uit.
Paar kleine hobbeltjes wegwerken , en dan is het top.

Mvg: Alex
Re: faller carsystem met overweg
hoe werkt dat met die overweg en 3 rail ?

ik bedoel hiermee , hoe gaat dat met middengeleiders en ook de geleider voor de truck ?

Ik heb zelf ook zo'n plaats waar ik faller + een overweg voorzie. maar weet nog niet echt hoe dat te integreren.

Bart
Re: faller carsystem met overweg

Ik heb ook zoiets gemaakt, maar bij mij neemt de auto de kortste weg. Zodra hij de overweg nadert gaat hij verder over het spoor. Wel leuk, maar niet realistisch. Hoe los ik dit op?
Seniorus
Re: faller carsystem met overweg
Citaat van: zendesigner op maandag 11 januari 2016, 08:50:35
hoe werkt dat met die overweg en 3 rail ?

ik bedoel hiermee , hoe gaat dat met middengeleiders en ook de geleider voor de truck ?

Ik heb zelf ook zo'n plaats waar ik faller + een overweg voorzie. maar weet nog niet echt hoe dat te integreren.

Bart

in de handleiding staat hoe het werkt met 3 rail ikzelf heb 2 rail. de stukken die in het midden tussen de rails komen hebben een sleuf daar kun je een stuk rijdraad in leggen en die contact laten maken met je middengeleider.

Citaat van: Seniorus op maandag 11 januari 2016, 11:46:06

Ik heb ook zoiets gemaakt, maar bij mij neemt de auto de kortste weg. Zodra hij de overweg nadert gaat hij verder over het spoor. Wel leuk, maar niet realistisch. Hoe los ik dit op?
Seniorus

heel soms heb ik ongeveer hetzelfde maar dan al hij over de owerweg is raakt hij van de weg. heb je wel de rijdraad goed aangelegd?

mocht je de handleiding zoeken die staat in de link hieronder
http://www.faller.de/xs_db/DOKUMENT_DB/www/anleitungen/120171_anl_01.pdf
Re: faller carsystem met overweg
Mooi, dus die kleine driehoekjes rijdraad vlak langs de rail voorkomen dat de magneet overspringt naar de rail zelf ?

Is goed gevonden van faller.


Bart
Re: faller carsystem met overweg
klopt inderdaad moet je wel goed doen anders heb je net als bij mij dat hij de andere kant op schiet
Re: faller carsystem met overweg
Hoi Marcel,

Ziet er al leuk uit zo.
Je zou nog kunnen proberen iets aan de snelheid te doen.
De auto rijdt wel stevig door nu.
Zelfs zo hard dat hij niet meer op tijd kon remmen voor de trein ;)

Groeten,
Ton.
Re: faller carsystem met overweg
 :)Hoi Marcel.
Als je de op en afrit hellingen van de overweg wat langer maakt vooral die aan de achterkant bij de muur die moet je ff door de bocht heen trekken en dan af vlakken dan zal je zien dat de Auto"s er veel mooier over heen gaan.
Groet Dirk.
Re: faller carsystem met overweg
Hallo messing rails gebruiken voor de overweg.
Wordt niet aan getrokken door de magneet.
Tussen de rails een stukje karton op maat.
Haaks daar op een stukje rijdraad.
Veel succes.
Re: faller carsystem met overweg
Hllo Marcel,

I have seen the film-sequnces of your faller car System. Well done, especially the landscape-scene wih the windmill in the Background.I can only say: Grest!
Best Regard
V 1