Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

draad strip tang

Gestart door topslob zondag 10 januari 2016, 16:19:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draad strip tang
Lid sinds: 2014

offline
draad strip tang
Vorige week met het inbouwen van een Lopi V4, nu weer met het aansluiten van de bedrading van de M* wissel aandrijvingen loop ik tegen het volgende aan:
Ik heb kennelijk geen goed striptang voor dat fijne, flexibele draad.
Ik gebruik normaal een 50 jaar oude PTT tang, nog van opa gekregen. Die doet het perfect op hardkern draad maar niet op het dunne draad wat voor de decoders wordt gebruikt.
Een instelbare Knippex heb ik ook nog liggen maar die vind ik niet echt prettig werken en is ook niet betrouwbaar qua diameter.
De vraag is dus wat jullie gebruiken?

Groet Hans
Re: draad strip tang
Behalve de "gewone" draadstriptang beleef ik heel veel plezier van de Weicon Super 5, knippen en instelbaar strippen voor alle soorten draad, ook VD installatiedraad. Maar vooral met de dunne draadjes werkt het "super".
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: draad strip tang
Hallo Hans,

Deze gebruik ik op mijn werk.




Klikkie

Met dan aan TME

Gr Einte
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2014

offline
Re: draad strip tang
Of gebruik je nagel,het maakt bijna niet uit wat van tang je gebruikt bij dunne draad raakt het bijna altijd wel beschadigd!
deze tang is er ook wel voor geschikt,ik heb zelf niks met automatische tangen!
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2013

offline
Re: draad strip tang
Ik gebruik deze striptang van Skandia.
Echt een geweldig ding, je hoeft niets in te stellen, werkt op alle diameters.

Ik kan hem gebruiken voor installatiedraad tot hele dunne draadjes. Deze laatste raken ook niet beschadigd.

Ook als je bijv. een kabel hebt met meerdere aders kun je met deze tang heel gemakkelijk de buitenisolatie van de kabel strippen zolang deze tussen de bekken past, en vervolgens kun je direct de aders strippen.
Zoals ik al zei, je hoeft niets in te stellen, tang is zelfstellend. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Re: draad strip tang
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: draad strip tang
ik heb gewoon voor de kleine draadjes een stripper waar je zelf druk opzet.Genaamd : lakdraadkrabber.Gebruiken we op het werk ook.Voor de grotere diameters gebruik ik een aardappelschiller.
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: draad strip tang
Ik gebruik dezelfde super Skandia tang als Stefan. En.... ook mijn nagels voor de fijne decoder draadjes presteren prima !
groet Matje
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2014

offline
Re: draad strip tang
Die lakdraadkrabber is inderdaad de moderne versie van mijn oude PTT tand. Ik denk dat mijn versie gewoon te oud (dus stomp) is.

Die Skandia spreekt me wel aan, daar staat tegenover dat ik Weidmuller al jaren zie gebruiken in de industrie. Daar hangt dan ook meteen een industrie prijs aan. ?78.00 is me even te duur.
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: draad strip tang
Hallo
bij een duitse winkelketen (a***) komt deze jaarlijks terug in promo
Even de folder in het oog houden.
Groeten
Marc
Re: draad strip tang
Lid sinds: 2015

offline
Re: draad strip tang
Ik gebruik geen striptang, gewoon een fijn zijknip tangetje. Werkt prima.