Heren,
Een vraag waar ik niet echt uit kom. Ik begrijp wel wat er gebeurt maar snap niet hoe ik het kan beïnvloeden.
Ik heb de situatie in het tcd bestand gezet voor de duidelijkheid.
Blok 7 is bezet door Pendel1 (beide melders bezet). Er is echter nog prima ruimte om de V160 vanuit blok 9 hier naar toe te rangeren.
Aangezien de beide melders van blok 7 bezet zijn schijnt iTrain dan tijd te gebruiken om de afstand in te schatten?
Wat er gebeurt is dat de V160 keurig richting blok 7 vertrekt, echter vlak voor blok 7 een noodstop maakt waarbij info dan "Trein niet op tijd aangekomen" meldt. Zie de screendump in de bijlage.
Ik kan mij indenken dat op basis van tijd / snelheid iTrain prima afstand kan uitrekenen, echter ligt er tussen de wissels 09 en 10 een wisselstraat waarvan iTrain de afstand niet kent. Ik heb die, conform handleiding, toegewezen aan Ws10 maar nergens een lengte in gegeven. Het zelfde geldt voor het railstuk tussen Ws07 en Ws05. Dus kan iTrain naar mijn mening nooit een goede berekening maken in tijd.
De vraag is hoe ik het oplos. Ik heb wel ideeën die ik hieronder zal opsommen maar ik wil graag jullie mening ook weten voordat ik zaken (hardware) aanpas.
Ik post ook even een uitsnede van Wintrack zodat jullie de feitelijke situatie in rails kunnen zien.
-- Ik kan Ws10 een langere lengte geven door zowel rechtdoor als afbuigend er 18,8 cm bij op te tellen. De vraag is of iTrain snapt aan welke kan dit extra stuk zit.
-- Het zelfde is mogelijk bij Ws07, hier kan ik bij Afbuigen 9,4 cm bij tellen, echter kom ik dan ook weet op de vraag, kan iTrain hier wat mee.
-- Ik kan het railstuk tussen Ws09 en Ws10 voorzien van een melder, dat zou ook kunnen tussen Ws07 en Ws05. Dan kom ik op de vraag of dit iets toevoegt, gaat iTrain dan pas tijd meten vanaf het moment dat de loc tussen Ws07 en Ws05 rijdt.
-- ?
Ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen!
Groet Hans