Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Kleine IP-camera gezocht

Gestart door Alexmoba donderdag 02 mei 2019, 16:54:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kleine IP-camera gezocht
Lid sinds: 2017

Märklin digitaal CS3 H0 + DB + Epoche III

offline
Kleine IP-camera gezocht
Wie van jullie kan toevallig iets zeggen in mijn zoektocht naar een kleine IP-camera?

Ik heb een 4-sporig schaduwstation (ca. 2,50 meter lengte) dat onder gebergte komt te liggen. Netto verticale ruimte voor de locs is 7,5 cm.
Om toch te kunnen zien welke trein op welk spoor staat (Märklin digitaal), zoek ik een compacte IP-camera die ons het zicht op de 4 sporen gaat geven.

De IP-camera moet:
- compact zijn, d.w.z. max. 7,5 cm hoog
- via UTP-kabel (niet wifi) te koppelen zijn aan mijn hub waaraan ook m?n CS3 zit
- moet ook op kortere afstand kunnen scherpstellen
- moet in Full HD duidelijke kleurenbeelden geven
- en geschikt zijn voor werken in donkere omstandigheden (onder gebergte).

Iemand een bruikbare IP-camera in gedachten?

Hoor ?t graag. Vind ?t een hele zoektocht......
Re: Kleine IP-camera gezocht
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Kleine IP-camera gezocht
bij de chinees :link
Re: Kleine IP-camera gezocht
Württembergse K
gast

Re: Kleine IP-camera gezocht
Re: Kleine IP-camera gezocht
Een wagon met camera is best een dure optie en ook nog een, die wegrijden kan. Niet zo handig als je wilt zien wat er in de tunnel staat!
Maar een simpel, l*llig webcammetje is toch voldoende? Er zijn er met een LED lampje erop, maar eventueel knutsel je die er zelf naast. Gewoon een lampje dat gebruikt kan worden voor de binnenverlichting van een huisje of een oud lantaarnpaaltje, naar believen aan en uit te zetten met een schakelaar. Dan ben je er toch?

Groet,

Peter
Re: Kleine IP-camera gezocht
Hi Alex,
Ik zie dat dit een oude post is, maar ben erg benieuwd voor welke camera je hebt gekozen. Ik ben namelijk ook aan het zoeken en kom bv. op deze website https://knibble.nl/beveiligingscamera daar is de keuze reuze, maar hoor graag of de camera die jij gekozen hebt voldoet aan je verwachtingen. Dat gaat mij waarschijnlijk wel helpen bij de zoektocht. Alvast bedankt. groeten Jan
Re: Kleine IP-camera gezocht
Lid sinds: 2017

Märklin digitaal CS3 H0 + DB + Epoche III

offline
Re: Kleine IP-camera gezocht
Hallo Jan,

Mijn excuus, ik zie nu pas deze post....

Ik heb uiteindelijk in China een kleurencamera gekocht van zeer klein formaat, ongeveer 6 x 6 cm. Zodat die in het schaduwstation past.
Zit aangesloten via usb op mijn (niet steeds aanwezige) laptop (dus via een adapter waar UTP in kan met aan de andere kant USB-C aansluiting).
Het is niet echt heel fraai kleurenbeeld, meer de eerste kleurenfoto's van destijds....
Maar dat kan ook bijna niet anders, voor 23 euro inclusief verzending  ;)
Het beeld is wel scherp, in elk geval om, voor mijn doel, in het schaduwstation te zien welke lok op welk spoor staat.
Moet de camera nog definitief plaatsen overigens
Re: Kleine IP-camera gezocht
Zulke camera's hebben wat meer licht nodig om een beetje net beeld te geven, bij voorkeur daglicht. Probeer eens een stel spotjes op het onderwerp te richten?
Re: Kleine IP-camera gezocht
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Kleine IP-camera gezocht
Heb je n foto van di camera?