Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Winrail

Gestart door Meine donderdag 18 oktober 2007, 23:26:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Winrail
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Winrail
Marklinisten,

Iedereen die een modelbaan heeft, heeft ook een ontwerp gemaakt.
Mijn eerste tekeningen gingen op papier, totdat bleek dat de bochten die ik getekend had, niet overeenkwamen met de feiten ik had een bocht R1/2 of R1/3 nodig, en daar vliegen alle treinen uit.

Dus heb ik lang geleden Winrail 3.0 (16 bits)  en 3.1 op een beurs (houten) aangeschaft. Daarna nog een update naar 4.0 gedaan.
Over 4.0 was ik minder tevreden omdat je de rechtermuisknop niet meer kon gebruiken. Ook was het item werktafel verdwenen. Eeuwig zonde!!! De verspreider van Winrail op de beurs vertelde dat ze nu een windoos cetrificaat hadden. Hiervoor hadden ze de handige rechtermuisknop laten verdwijnen.

Ik lees met enige regelmaat onderwerpen die met wintrack te maken hebben.
Wie heeft er echter ervaring met Winrail?

Meine
Re: Winrail
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Winrail
Hallo Meine,

Ik heb mijn vorige baan in 1996, welke inmiddels is afgebroken met Winrail getekend. Dus het is alweer een poosje geleden. Tegenwoordig gebruik ik Wintrack omdat het iets gemakkelijker is althans dat is mijn mening. Ik ben nu in het bezit van orginele wintrack 8.0 duitse versie met reeds een upgrade hiervan. Zelf heb ik ook nog de orginele Winrail 8.0. Soms probeer ik deze laatste nog wel eens uit, echter loop toch tegen wat probleempjes aan die ik bij Wintrack niet heb. Echter om op je vraag terug te komen heeft er iemand ervaring ermee kan ik alleen maar zeggen een klein beetje. Maar bij de niewere wintrack versies zitten op de CD rom de beschrijvingen in de vorm van een PDF file in gesloten.

Fred
Re: Winrail
mc.alkema
gast

Re: Winrail
Ik heb vele banen getekend met Winrail, al is het even geleden en dus niet met de versie die je aangeeft. Dat je verteld dat de rechtermuisknop functie niet meer actief is lijkt mij een groot gemis. Zo kon je toch in korte handelingen en tijd veel voor elkaar krijgen waar je anders via het afrolmenu wat langer bezig bent. Niet ernstig maargoed, gemak dient de mens en in het bedenken, creeren, telkens weer en weer en weer (zucht...ja dat duurt bij mij heeeeeel lang), kan dat vervelend worden. Ik houd het dan maar op mijn eigen versie en ja..de werktafeltafel is ook een handige tool. Er zal ook vast nieuwe handige onderdelen bij gekomen zijn, vermoed ik zo zonder gehindert te zijn van enige voorkennis.

Al met al, is niet iedere verandering een "win" win situatie....

Marcel
Re: Winrail
Tim
gast

Re: Winrail
Ik heb nog zoon domme demo maar hoeveel kost 8.0??

Tim
Re: Winrail
Lid sinds: 2007

Eric Strooper

offline
Re: Winrail
Hallo Meine,

Ik gebruik Winrail 8.0. De baan die ik wil bouwen heb ik met Winrail "getekend". Zie mijn bericht in dit onderwerp: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6992.0

Ik vind het een handig programma. Je kunt opnieuw de rechtmuisknop gebruiken. Ook kun je alle functies (rails aansluiten op andere rails, verbindingen verbreken, ...) via een toetsencombinatie activeren (bv. Ctrl s, ctrl t, ...), dus dit werkt heel snel.

In versie 8.0 kun je een werktafel definiƫren. Je kunt zelf afmetingen opgeven van verschillende vormen werktafels (rechthoek, L, ...).

Het programma is ook in het Nederlands.

De prijs bedraagt 47 Euro voor de standaard versie. Een upgrade van een oudere versie kost 25 Euro. Zie website: www.winrail.nl

Succes er mee,

Eric Strooper