Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

rijstappen decoder 60760

Gestart door Annemia woensdag 30 december 2015, 11:33:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
rijstappen decoder 60760
Weet iemand op hoeveel rijstappen ik de decoder kan instellen? Ik weet dat deze decoder niet zo best bekend staat, maar ik heb er een paar en wil het er toch nog even mee proberen.
Re: rijstappen decoder 60760
14 of 27 als de aansturing dat ondersteund.

Groetjes
Re: rijstappen decoder 60760
Wim zegt: 27 ook als de aansturing dat ondersteunt...... ;)
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Allemaal bedankt voor de reacties. Zoals wel vaker, had ik misschien zelf eerst verder moeten uitproberen.
Wat was mijn probleem. De decoder zit in een NS 1139 Botsneus en die reed beroerd. soms heel traag zonder dat ik daar een reden voor kon bedenken.
Na zoeken op dit forum over de decoder heb ik dus de vraag naar de rijstappen gesteld, want in de documentatie en in de wiki kon ik dat niet vinden.
Maar ik vond ook in een ander draadje dat deze loc een probleem met de stroomvoorziening kon hebben.
Ik heb dus het massa contact verbeterd met een sleper op de assen van het niet aangedreven wielstel en ook een extra draadje aan de sleper gesoldeerd. De loc ging er nu als een raket vandoor en de rijeigenschappen lijken nu goed.
Het aantal rijstappen heb ik via de CS1-R op 27 gezet, maar als ik dan ga rijden, kan ik de regelaar niet verder opdraaien dan tot 14!!
Daarom maar weer terug gezet naar 14 en vervolgens in iTrain een snelheidsmeting gedaan. Omdat die op 300 km uitkwam de CV5 op 40 gezet. Nu is de maximum snelheid ongeveer 200 km als tenminste mijn ijktraject klopt.
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Ik heb ook nog een loc met de 60760 en deze rijdt met de MS2 en iTrain op 27 stappen.
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Ra ra hoe kan dat??
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Al sla je me dood :P. Misschien software versie verouderd? Weet wel dat je Motorola oud en nieuw hebt.
Dit kun je ook zien in de loc eigenschappen in iTrain. Oud is 14 en nieuw is 27 rijstappen.
Re: rijstappen decoder 60760
Kan niet :D.
De 60760 is echt een 14 stappen decoder.
Als je hem aanstuurd met 27/28 stappen krijg je het effect wat Robbie liet zien.

Hij rijdt wel natuurlijk, maar op "dubbele" stappen als het ware.

Groeten Sander
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Zal het nog eens een keer nakijken dan :?. Weet alleen dat ie decoder binnenkort eruit gaat en er een Lopi4 voor in de plek komt :D.
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: rijstappen decoder 60760
De oude Märklin C90X decoder rijdt op 27 stappen, als dit een modernere decoder is dan kan hij best ook op 27 stappen rijden.

Ik ken twee centrale's die 27 stappen kunnen uitsturen: de Tams en de Raptor, hetgeen niet wil zeggen dat er niet meer centrales zijn.

Overigens zijn het geen echte 27 stappen, zoals Tams omschrijft schakelt de centrale een hele stap omhoog en dan gelijk een halve stap omlaag, voor de gehele uitleg zie de handleiding van de Tams centrale, daarin staat het netjes beschreven.

Groet, Anne W
Re: rijstappen decoder 60760
EcoS, CS1 en CS2 uiteraard ook.
En die kunnen ook nog Motorola 28 stappen :D.

Maar de 60760 is een budget decoder .Hij heeft standaard ook geen extra functies.
En erg last van Alzheimer :|

Groeten Sander.
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Citaat van: Seinwezen op donderdag 31 december 2015, 17:10:27
En erg last van Alzheimer :|

Groeten Sander.

Daar heeft de mijne dus erg last van :P :D
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: rijstappen decoder 60760
Beste Sander,

De door mij genoemde centrale rijden ook op 28 echte stappen....

Groet, Anne W
Re: rijstappen decoder 60760
De door mij genoemde ook >:-D

Groeten Sander
Re: rijstappen decoder 60760
De mijne ook, en is ook nog eens langer als die van jullie.

Tijd voor een stappenplan heren? ;)

Met groet,
Ben.
Re: rijstappen decoder 60760
Doe wel een stapje terug >:-D
Re: rijstappen decoder 60760
Lid sinds: 2008

offline
Re: rijstappen decoder 60760
De decoder in stoomloc met extra sleper en extra aarde draadjes aan tender bogies en decoder voldoet bij mij dan perfect .

Gaan ooit vervangen worden door sound en dan gaan ze verder als functie decoder voor rijtuigen is het plan .
Re: rijstappen decoder 60760
Kijk hier en kijk welke chip erop de decoder zit en je ziet de vele mogelijkheden.
http://www.bogobit.de/decoder/dectype.html#60901

Groetjes
Re: rijstappen decoder 60760
Het gaat hier om een PIC 16F676.



Mvg,
Peter