Dank je wel Hans.
Jammer dat ik momenteel niet meer kan laten zien , vanwege dat alles zo goed als 2 jaar heeft stilgelegen.
Ondertussen ben ik begonnen met alle Tillig wisselmotoren (1e generatie) eruit te halen , omdat ze gewoon niet voldeden.
Ze worden stelselmatig vervangen door de MTB/Weinert MP5 (aansturing via Dinamo - PM32 - MDDEC) en de MP6 (aansturing via Dinamo - OC32).

Even ook tussendoor , toch nog een kleine ombouw van een lok een maandje terug.
Ik heb de BLS Re 420 502 (Roco 63844) onder handen genomen.
Want het bleek dat deze lok in het echt , de stroomafnemer vervangen is geworden van een klassieke scharnierstroomafnemer , naar een eenbenige stroomafnemer.
Vermits er bij mij ook wat isolatoren op het dak waren afgebroken , heb ik al deze onderdeeltjes nieuw besteld bij Roco.
(isolatoren - stroomafnemer BBC - bevestigingsraam voor deze stroomafnemer ...)

Eerst heb ik de lok opnieuw gereinigd , de decoder volledig opnieuw ingesteld , de uitgangen van de verlichting langs 1 kant schakelbaar gemaakt (lichtstripje eruit - groene , blauwe en paarse draad (ESU) hierop gesoldeerd en klaar)
Dan moest het oorspronkelijke ronde openingetje waarop de klassieke stroomafnemer werd op vastgeschroefd dichtgemaakt worden , en een ander openingetje voor de nieuwe stroomafnemer in het dak geboord worden. (zie de 2 foto's)

Dan werden zoals gewoonlijk nog de stuurposten wat aangekleed , kraantjes van de luchtslangen in de juiste kleur , en klaar.


Rollout van deze lok op de Gotthard aan de Molinerotunnel richting Taverne Torricella.
Het enigste wat nu niet juist is , is dat er enkel BLS op de kast staat en niet het symbool van de toenmalige operator "RM" samen met BLS.