Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wiel sets lima naar marklin rail

Gestart door Essie vrijdag 19 oktober 2007, 09:19:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wiel sets lima naar marklin rail
Hallo ik heb een vraag over de wielsets waar vaak over word gesproken.
Ik heb pas een Lima tiger set aan geschaft deze wil ik om gaan bouwen naar marklin rail.
Mijn vraag is plaats je er wielsets van marklin er in of iets anders.
Ik had wel begrepen dat ze voor wisselstroom moeten zijn maar ik zat op de site van conrad te kijken en zag er meerdere ook met verschillende afmetingen.

Gaarne advies Bedankt.
Re: Wiel sets lima naar marklin rail
Je kan de Lima wielen er gewoon onder laten zitten hoor, werkt gewoon goed.
Als je de verlichting in de stuurstand wil laten werken moet je er een sleper onder bouwen.
Er zit al standaard stroomafname op voor twee-rail. Als je een asje omdraait is de stromafname van de massa iets beter omdat dan beide railstaven gebruikt worden.

Koen
Re: Wiel sets lima naar marklin rail
Essie , het is wel noodzakelijk de wielen te wisselen bij gebruik van de Märklin overweg ( C-rails ) en bij bezetmelding .
Je kunt dat soort wielen gewoon bij de meeste winkels kopen . Neem wel een wagon mee , dan weet je zeker dat ze passen .
Re: Wiel sets lima naar marklin rail
Oke bedankt :P
Re: Wiel sets lima naar marklin rail
Is niet helemaal waar dat je de wielen moet wisselen bij de overweg of bezetmelding.

Als je 1 as per draaistel draait en je verbind de assen aan elkaar met een stroomdraadje die je eromheen draait werkt de overweg en bezetmelding ook...

Natuurlijk werken echte wisselstroom assen in die situatie iets beter.

Koen