Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Piranha pluggen voor het vastzetten van o.a. zeeschuim boompjes

Gestart door Tom donderdag 18 oktober 2007, 15:58:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piranha pluggen voor het vastzetten van o.a. zeeschuim boompjes
Geachte 3railcollega's,

Jaren geleden heb ik eens een Piranha borensetje gekocht. Hierin zaten ook nylon pluggen.
Het leuke van deze pluggen is dat ze bij de opening ervan (Vergeleken bij de standaard pluggen) een soort mechanisme bevatten dat de schroef extra klemt.

Ik gebruik deze 5 x 30 mm nylon pluggen voor het plaatsen van bijv. zeeschuim boompjes, zodat ze op een eenvoudige manier geklemd vast staan en dus niet wiebelen, zoals bij de standaard pluggen.

Wie weet het typenummer van deze pluggen?
Als bovenstaande uitleg niet voldoende is, dan zal ik de site-admins vragen om een fotootje te plaatsen.

Heel graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom

Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
DAT ZEG IK GAMMA, wij (gamma hengelo) hebben deze in het arsortiment.

groeten mark
Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Dag Mark/Woodymax,

De bedoelde pluggen zaten in een Piranha borenset X56062.
Ik zoek dus de pluggen van 5 x 30 mm, maar dan gewoon per doosje.

Gamma Deventer verkoopt geen (Doosjes) Piranha pluggen.
Wel bij de Gamma waar jij werkt?

Heel graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom

Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Tom, je hebt een email.

groeten mark
Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Dag Mark/Woodymax,

Ik heb je mailtje gelezen.
Maar omdat ik denk dat de tip voor het gebruiken van Piranha pluggen voor het stevig plaatsen van bijv. zeeschuim boompjes voor meerdere mensen handig kan zijn, doe ik het weer via dit mooie forum :-)

Ik ben na flink veel zoeken achter de volgende Piranha typenummers gekomen (Dit zijn echter wel 5 x 25 mm pluggen):
Verpakking 30 stuks in blister: Piranha X91000
Verpakking 100 x in blister: Piranha X91005
Verpakking 100 x in doos: Piranha x91501

Ik weet echter niet of bovengenoemde typen ook het specifieke klemmechanisme hebben waar ik nou net naar op zoek ben.

Overigens heb ik me er wel aan zitten ergeren dat Piranha niet eens een eigen website heeft en dat je via de Black&Decker-website (Kennelijk het bedrijf dat ook de Piranha-merknaam voert) niet eens wijzer wordt.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Bedoel jij niet holle wand pluggenhttp://karwei.nl/index.jsp?page=klus.jsp&sh=klussen&sort=a&contentId=Pluggen naar beneden scrollen en kijk even bij toggler.Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bas
Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Dag Bas,

Ik heb ff gekeken, maar ik bedoel geen holle-wand pluggen :-)

Omdat de omschrijving kennelijk niet duidelijk genoeg is, heb ik de forumbeheerders een fotootje gestuurd met het verzoek om deze te plaatsen.

Op die foto staan pijltjes. Die wijzen naar het bedoelde extra klemmechanisme dat standaard-pluggen niet hebben.
Juist dit klemmechanisme zorgt ervoor dat zeeschuim boompjes mooi strak vastgeklemd op de modelbaan staan.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Waar zijn nylon pluggen van Piranha verkrijgbaar?
Geachte 3railcollega's,

Ff een kleine update:

Ik hoop dat iedereen het komende weekend ff in zijn/haar gereedschapskist gaat kijken. (Ik wil ze namelijk ook wel overnemen van een mede-forumlid)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Piranha pluggen voor het vastzetten van o.a. zeeschuim boompjes
Geachte 3railcollega's,

Ik ben zojuist ff bij de modeltreinzaak in Apeldoorn geweest en heb een leuk bedragje uitgegeven :-)

Ik ben ook bij Karwei te Apeldoorn geweest. Volgens Black&Decker zou men daar de bedoelde Piranha X91000-XJ pluggen verkopen.
Men had inderdaad die Piranha pluggen, maar die hadden niet dat gewenste extra klemmechanisme.

Ik zag nog wel een rekje vol met Piranha X90120-XJ (IJzeren haakjes inclusief pluggen), maar slechts één zo'n setje had dat gewenste extra klemmechanisme. De overige setjes niet.

Ra ra  :shock:

Weet iemand waar dit verschil in zit?

Heel graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom