Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Intellibox 65 000 en Itain

Gestart door Ad dinsdag 22 december 2015, 11:01:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Intellibox 65 000 en Itain
Mijn spoorbestuur ik met de Intellibox (65 000) en de software van iTrain. Alles functioneert naar behoren; behalve wanneer ik een loc met een van de draaiknoppen op de Intellibox harder/zachter laat rijden. Steevast springt dan de knop 'verbinding' (in itrain, op het beeldscherm) op 'verbinding verbroken'.  Verander ik de snelheid m.b.v. de muis via het beeldscherm dan blijft de verbinding gewoon bestaan. Bij het iTrain-forum heeft men mij tot op heden nog niet kunnen helpen.

Ad S
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Dat is raar Ad, kan op het iTrain forum ook helemaal geen vraag met dat probleem terug vinden.

Maar het lijkt erop dat de IB zich reset waarschijnlijk gaat ook het display even op donker.

Groetjes
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Hoe is de Intellibox met de PC verbonden?
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Sprinter, of de IB reset kan ik niet zien, het display wordt namelijk wordt namelijk niet donker (geen waarneembare verandering op het display). De verbinding herstellen en alles functioneert weer, zolang je maar niet aan de Intellibox knoppen draait. Het gebeurt eigenlijk allen bij het verhogen van de snelheid. Doe je het heel geleidelijk dan wil de verbinding nog wel in stand blijven. Ik heb het probleem aan Sander Berkhout van iTrain voorgelegd en hij gaf aan het probleem nog niet te hebben meegemaakt.
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Erik,

De Intellibox is via een USB poort met de computer verbonden
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Ad,

Deed ie dat ook al voordat je de boosters aansloot ?
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Ik rij al vanaf 1999 met de intellibox en ook herken ik deze problemen niet. Als enigste kan een spontane reset dit veroorzaken.
Verder zou ik je het advies willen geven de Intellibox niet via zijn eigen RS232C aansluiting aan te sturen, maar via een LocoNet-Interface en de LocoNet-T aansluiting. Dan werkt de Intellibox storingsvrij. Neem hierover maar even via PB contact met mij op.

Groetjes
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Intellibox 65 000 en Itain
iTrain verbreekt niet zomaar de verbinding tussen centrale en PC. Ik zou het eens gaan zoeken in de aansluiting tussen centrale en de pc, eventueel een defecte kabel of slecht contact.
Zorg ook dat de Intellibox up-to-date is, want ik heb eens horen zeggen dat de oude software versies nog wel eens roet in het eten kon gooien.
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Hallo Ad,

Citaat van: Ad op dinsdag 22 december 2015, 11:01:06
Alles functioneert naar behoren; behalve wanneer ik een loc met een van de draaiknoppen op de Intellibox harder/zachter laat rijden.
Gebeurde dit vanaf de allereerste keer dat je iTrain i.c.m. de IB gebruikte of ontstond het probleem pas op een veel later moment ?.


Mvg,
Peter
Re: Intellibox 65 000 en Itain
pas in een later stadium.
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Voordat er met spontane resets gegooid wordt, controleer zoals Barry (Brietdijk) eerst de bekabeling en controleer of je niet per ongeleluk een setting in de software veranderd hebt.


Mvg,
Peter
Re: Intellibox 65 000 en Itain
Aliebengalie
gast

Re: Intellibox 65 000 en Itain
Kijk is wat Sprinter heeft geschreven.....ben het daar geheel mee eens.
Zo rij ik ook al jaren zonder een probleem.
En kan ik als ik wil via iTrain en tegelijk met de 2 knoppen op de IB rijden zonder enig probleem.

Mvg: Alex