Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hulp gevraagd met mijn lokdecoders

Gestart door marcelvries dinsdag 14 juni 2016, 21:10:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Hallo allen,

Wie o wie kan mij helpen met mijn lokdecoders?

de eerste is een Uhlenbrock 76 320:
Het probleem? Ik heb mijn lima 1220 ermee digitaal gemaakt maar nu werkt de front en sluit verlichting goed
maar zo gauw er stroom op de baan komt geeft de lok gas en is niet meer te stoppen totdat ik de stroom er weer af gooi.
ik heb al van alles gedaan de decoder is gewoon uit te lezen en te programmeren.

de tweede is een digital lenz decoder. deze heb ik in mijn zelf gedigitaliseerde sprinter gedaan.
Het probleem is dat het net een disco is hij rijdt niet en alle lampen knipperen. als ik er een uhlenbrock op hang doet hij het wel gewoon.

Iemand een idee wat ik er mee moet?
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
De 76320 schiet kennelijk in de analoog modus. Uitzetten dus, lees CV29 uit, trek van de waarde 4 af en restant weer wegschrijven. Zie ook handleiding.

De Lenz: knipperende lichten geeft aan dat de decoder een kortsluiting of een overbelasting ziet aan de motoruitgang. Dus zou ik het daar ergens gaan zoeken.

Gr, Ben.
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Bij de sprinter kan het motorschild de boosdoener zijn. Flm maakt hier speciale motorschilden voor waarmee de koolborstelhouder ontkoppelt van de massa (wielstellen).
Je kunt het ook gemakkelijk zelf doen door de verbindingen door te slijpen.

John
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Citaat van: Spoorman op woensdag 15 juni 2016, 06:52:23
De 76320 schiet kennelijk in de analoog modus. Uitzetten dus, lees CV29 uit, trek van de waarde 4 af en restant weer wegschrijven. Zie ook handleiding.

Gr, Ben.

Hoi Ben Dit heb ik gedaan maar heeft geen effect hij blijft vol gas gaan.
De sprinter komt later wel zal 1 voor 1 klaar maken

zijn er nog meer tips?
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Misschien heb je nog een wisselspanning trafo? Laat de lok dan even analoog rijden en zet 'm daarna op de digitale baan. Wellicht helpt dat.

Gr, Ben.
Re: Hulp gevraagd met mijn lokdecoders
Ben bedankt voor je tip dit heeft helaas niet geholpen

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK