Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

marklin verjaardags locomotief

Gestart door Maarten Marklin zondag 29 mei 2016, 00:07:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
marklin verjaardags locomotief
Je kunt een br 50 kopen met je geboortejaar er op maar als je een tijd terug 50 jaar was geworden kun je die loc niet meer aanvragen.
Ik zou graag willen dat je je geboortedatum opgeeft en dat Marklin die loc dan op bestelling gaat maken. Het gaat tenslotte alleen maar om de nummerplaatjes die ze moeten aanpassen dus moeilijk moet dat toch niet zijn?
Re: marklin verjaardags locomotief
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Ga er maar van uit dat dit niet kan.
Ze draaien elk jaar maar één productie run, met de datum van vandaag -50 jaar.
Productie op bestelling zal waarschijnlijk niet die aantallen opleveren die een aparte run rendabel maken.
Ik kan de lok dit jaar bestellen.  :)
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Misschien een idee om op eBay een zoekopdracht te plaatsen.
Er zal er best wel eens een worden aangeboden.
Verwerk dan wel het locnr. in je zoekopdracht.bv. Br 50 1963.
Mvg.
Marcel
Re: marklin verjaardags locomotief
Op dit moment staat er een op marktplaats. 50-1960.

Andre
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Het zo inderdaad niet zo moeilijk moeten zijn echter Märklin heeft verschillende uitvoeringen BR50 als verjaardaglok gebruikt. Als je dus in het jaar 50 bent geworden dat M. een andere uitvoering had dan heb je dus geen BR50tiger van je 50-tigste-verjaardagsjaar. Ik heb het al in Göppingen aangekaart voor iemand die vier jaar geleden 50 werd en NEE M. doet niet aan terugdatering.
Dus een nieuwe kopen en een plaatje van de 50steverjaardag erbij (laten) maken is de tip.
Dirk
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Als ze een loc zonder nummerplaatjes zouden maken en de nummerplaten los bij leveren zou het al een heel eind in de goede richting komen.
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Tja Maarten nummerplaten los bijleveren is nou net niet de verkooppolitiek (truc) van Märklin ten aanzien van de verjaardagslok.  M. en ook van de andere merken maken een lok. of wagon met telkens wisselende bedrijfsnummers en vaak ook met subtiele veranderingen en ze verkopen daarmee weer extra loks/wagens.
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Citaat van: Kappa op zondag 29 mei 2016, 09:48:45
Ik kan de lok dit jaar bestellen.  :)

Ik heb hem al besteld bij mijn dealer Ad...

Zorg dat je het op tijd aan je dealer doorgeeft.
Re: marklin verjaardags locomotief
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: marklin verjaardags locomotief
Ach, misschien komt er wel een baureihe 65 uit. Dan kan ik hem gaan bestellen. :)
Maar dat zal wel niet want daar waren er maar 18 stuks van en dan lukt het niet om een geboortejaar er op te zetten wil je het nog een beetje realistisch houden. Het is wel een heel mooie lok om uit te brengen door Marklin.
De baureihe 50 was een grote oplage van meer dan 3000 stuks dus kan kan je het geboortejaar wel een tijdje gebruiken.