Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

baanplan graag jullie suggesties

Gestart door RB zondag 20 december 2015, 09:03:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: baanplan graag jullie suggesties
Zal eens kijken als ik weer thuis ben.
Denk wel dat het lukt wanneer je de ingang al maakt in de bocht komende vanaf je lange rechte stuk.
Re: baanplan graag jullie suggesties
misschien niet orgineel maar zoals op de foto wil ik het eigenlijk dit gedeelte gaan na bouwen incl station ..en hoe de autowegloopt. vind dit er er erg leuk uit zien vandaar.
het rangeer spoortje hoeft niet precies zoals op de foto als er 1of 2 locs kunnen staan is het prima. 


herman , bij jou vorig ontwerp zie ik niet welke rail nummers waar je gebruikt heb .. misschien wel makkelijk voor mij om het over te kunnen nemen in mijn baan.

ik zie je idee graag tegemoet!
Re: baanplan graag jullie suggesties
Hoi,
denk dat ie er zo aardig op lijkt en op 105.
zit ook een tra bestand bij voor de nummers (wintrack9) let wel grote plan is binnen een uur gemaakt dus er zullen best wel wat foutjes in zitten qua passtukjes en dergelijke
Re: baanplan graag jullie suggesties
bedankt herman !
ik zal het ontwerp even overnemen in mijn programma scarm en hier en daar mijn eigen touch eraan geven.

even nog een vraagje met dat ontwerp rechts lukt dat met het hoogte verschil in de baan ?
wat is hier de daling over welke afstand?

bedankt
groeten remco
Re: baanplan graag jullie suggesties
4% in de binnenbocht heb je 8cm speling
Re: baanplan graag jullie suggesties
oke super , dit zou moeten lukken ! ik ga hem uitwerken en laat binnenkort het volledige ontwerp zien .! bedankt
Re: baanplan graag jullie suggesties
na even geen tijd gehad voor het opnieuw uit tekenen van mijn baan plan vandaag tijd gehad dus hierbij mijn nieuw ontwerp , graag jullie reactie wat jullie ervan vinden.
hij is alleen nog niet helemaal compleet, ik moet nog bedenken hoe ik vanaf links boven 2 sporig richting het schaduw station ga.

ik zie graag de reactie tegemoet.

groeten
remco
Re: baanplan graag jullie suggesties
Hoi,
Gaan er ook goederentreinen rijden?
Elke trein moet namelijk naar het kopstation toe en goederentreinen hebben daar niks te zoeken.
Heb ff wat gemaakt zodat de goederen mooi kunnen rijden en de reizigers naar de stations kunnen.
Re: baanplan graag jullie suggesties
hoi ,
er gaan ook goederen treinen rijden en die hebben inderdaad bij het station niks te zoeken.
hierom wilde ik toch ( rondjes) blijven rijden zodat die goederen niet bij het station komen.
ik ga er weer even mee aan de slag bedankt !

Re: baanplan graag jullie suggesties
hallo herman
heb je voor mij het baan plan van wintrack, zo kan ik jou gekozen rail stukken zien .

gr remco
Re: baanplan graag jullie suggesties
nou hij is wel wat veranderd
Re: baanplan graag jullie suggesties
hallo allemaal die met mij mee gedacht heeft aan mijn ontwerp.
ik heb nu mijn ontwerp weer 100 % klaar met alle hoogtes erin verwerkt en het moet zo kloppen.

graag jullie reactie wat jullie ervan vinden !

bedankt
groeten remco
Re: baanplan graag jullie suggesties
Je schaduwstation klopt niet, treinen die vertrekken vanaf je opstelsporen rijden aan de verkeerde kant.
Oplossing is makkelijk, maak van alle sporen doorgaande want je hebt aan beide kanten keerlussen.
Heb ff geen wintrack voor een voorbeeld maar denk dat je het wel snapt.
Re: baanplan graag jullie suggesties
de aanpassing is gemaakt !
Re: baanplan graag jullie suggesties
Citaat van: RB op zaterdag 02 januari 2016, 22:12:58
foto station

Hey,
Leuk baanplan met mooie ontwikkelingen. Kun je me het codenummer van deze traverse geven?
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59218.msg1040474#msg1040474
Alvast bedankt,

Albert.
Re: baanplan graag jullie suggesties
Jip,zo klopt ie wel.
Maar zie nog een kopspoor aan de bovenkant en ik zie de twee bochtwissels links bij de ingang waar ik niet het nut van zie.
Re: baanplan graag jullie suggesties
albert ,

het station is van het merk Faller, het zijn 2 bouwpakketen waarvan 1 grote is gemaakt naar eigen idee.

Faller nr 120110 2x

gr remco
Re: baanplan graag jullie suggesties
Hoi Remco,
Bedankt voor het uitzoeken.

Albert.