Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox

Gestart door Ad zaterdag 19 december 2015, 18:36:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox
Omdat de stroomvoorziening van mijn baan niet toereikend is, heb ik een viertal boosters aangeschaft ( 1x 6015 en 3x 6017). De aansluiting van booster 6015 levert geen probleem op. Maar zodra ik een van de 6017 boosters aansluit op de Intellibox (65 000), verschijnt op het display de melding "kortsluiting booster". Eerst dacht  ik dat er sluiting ergens in de baan zat, Dat is echter niet het geval. Ik heb ook de aansluiting van de draden meerdere malen gecheckt en ben tot de conclusie gekomen dat alles correct is aangesloten. Toch blijft de foutmelding komen zodra er een 6017 op een trafo (6002) wordt aangesloten. Ik heb echt geen idee waar nog in kan zitten  (ook dipswitch 2 op 'On" zetten mag niet baten). Is het ook mogelijk dat er een (software)fout zit in de Intellibox zit, of de instellingen aangepast moeten worden?
Ik overweeg mijn Intellibox te vervangen door een ESU ECoS 2, maar wil eerst het bovenstaande hebben opgelost.

Wie weet raad

groet, Ad S.
Re: Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox
Aad, De aansluitingen van de booster 6015 en de 6017 zijn niet gelijk.
Als de stekker van de flatband kabel in de booster 6015 zit loopt de flatband kabel naar beneden uit de connector. Bij de 6017 dient de flatband kabel aan de bovenzijde uit de connector te lopen. De flatband steker dient dus ten opzichte van de 6015 omgekeerd in de booster gestoken te worden. althans zo zit het bij de aansluiting in combinatie met een marklin 6021 unit
Re: Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox
Eurocity bedankt,

Maar hier heb ik al aan gedacht. Bij de 6015 moet de platte kabel naar beneden en bij de 6017 omhoog. Dat kan overigens anders; anders moet je de boel forceren. Daar zit h'm dus niet. Maar toch in ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet, Ad S
Re: Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox
Er vanuit gaande dat de booster niet defect is en correct is aangesloten: lees even Special Option SO 901 uit in de Intellibox. Die staat default op waarde "1" en kun je het beste op "3" zetten.

Biedt dat nog geen soelaas ga dan naar SO 36 "booster control", die staat default op waarde "20". Ga die eens verhogen naar "21" of desnoods nog wat meer en kijk wat het doet.

De lijst van Special options staat op het web: http://www.robh.nl/IBXSO.html

Met groet,
Ben.



Re: Foutmelding 'kortsluiting booster' op scherm Intellibox
Beste Ben,

Ik heb SO 901 i.p.v. 1 op 3 ingesteld en inderdaad is het probleem verholpen. Heel erg bedankt man; ik had veel eerder dit probleem op 3railforum moeten zetten. Nogmaals bedankt; nu kan ik tenminste weer verder met aansluiten en bouwen. Fijne feestdagen toegewenst!

M.v.g.

Ad S