Hallo iedereen,
Hoewel ik zo hier en daar nog actief ben op het forum merk ik dat ik al een poosje geen updates meer heb geplaatst van mijn baan, en dat terwijl er nog steeds wordt gewerkt aan de baan. Het gaat niet hard en soms ligt het ook zo weer 1 of 2 maand stil, maar beetje bij beetje vordert de baan gestaag.
Dit is module waar de laatste update's zijn gestopt maar hier staat ie op z'n definitieve plen

Tevens ben ik ook bezig geweest met het ontwikkelen en maken van een eigen decoder, niet omdat het moet maar omdat het zo leuk is om dat soort dingen zelf te maken en te bedenken
Printjes ontworpen in Eagle en in China laten produceren

Toen de onderdelen er op gesoldeerd

En de zelf geschreven software er in geladen

Er zijn twee versies van de software, de ene is om magneet wissels te schakelen met een vast pulslengte en de andere zet een uitgang aan of uit aan de hand van de wisselopdracht die je stuurt. Rechtdoor zet de uitgang aan en afbuigend zet de uitgang weer uit. Werkt inmiddels alweer een poosje probleemloos.
Volgende project is de S88 bus, heb daar inmiddels de printontwerpen voor klaar dus die kunnen eerdaags ook geproduceerd worden in china, moet alleen de RJ45 connectoren even binnen hebben zodat ik zeker weet dat die gaan passen.
En inmiddels ben ik begonnen met de afwerking van de rand van de eerder geplaatste module.

Voor die trap had ik een mal gemaakt en vervolgens met roodband vool gegoten, werkte echt perfect.

En uiteindelijk kunnen de preisers hier lekker eten en uitkijken over het station en het dal

Dat was hem eerst ff weer, ik hoop dat jullie het wat vinden

Groeten Jan Willem