Ff weer een update en een vraag om advies.
Heb middels structuurplaten die ik eens op de beurs in Houten heb gekocht een muur gemaakt tegen de schuine heuvel , heb deze met hete lijm vast gelijmd aan het gips (hecht niet super maar net voldoende om het tijdens het werken met het gips wat op de plek te houden) Tijdens het storten van het gips dreigde de muur toch te bezwijken dus heb met een korte waterpas en wat hulpstukken de wand snel wat kunnen stutten.
Toen het gips een beetje begon te drogen heb ik met een bakje water en een schilderskwast de overgangen netjes weg gewerkt zodat er een vloeiend egaal geheel ontstond.
Ik kwam er achter dat ik de doos van mijn gipsmallen nog wat gietsels over had van de vorige baan, deze wil ik gaan gebruiken in de hoek om zo wat stukken rots uit de grond te laten steken tussen de redelijk vlakke en egale ondergrond.
Ik zit nog wat te dubben over de afwerking van de ondergrond, ik heb van Anita Decor een 11 tal dennenbomen in 2 verschillende maten, ik denk dat ik de 6 van 16cm in de hoek zet en dan de 5 stuks van 12cm er voor. Zoals op de laatste foto is te zien heb ik van Busch nog strooisel wat voor de bodem van een naaldbos is bedoeld. Dus als de ondergrond een basiskleur heeft strooi ik dat over de bodem en breng dan wat laag struik gewas aan (niet te veel want meestal groeit er niet zo veel op de bodem van een naaldbos) Maar ik heb nog een setje varens en die kom je regelmatig in grote getalen tegen in naaldrijke bossen.
Voor zo ver alle geklets, de meeste willen toch liever plaatjes zien

Het muurtje

Het aangebrachte gips

En het politiebureau staat voor proef al even op zijn plek

En de hoek waar het bos moet gaan komen

Dat was hem eerst weer mensen, hopelijk vinden jullie het wat