Zondag 25 augustus ook een bezoekje gebracht aan het rangeerterrein bij de Waalhaven. Daar nog een leuk gesprek gehad met een medefotograaf. Een Engelse meneer, die het enorm balen vond en vindt dat hij niet meer zomaar het terrein op kan lopen. Het bleek, zo vertelde hij, dat hij bij het maken van foto's en noteren van lok-nummers zomaar het terrein opliep

Door alle gesloten hekken is hem die kans nu ontnomen.....
Nu is het inderdaad zo, dat er steeds meer hekken bij komen en dat er nog maar drie punten zijn, waar je eventueel het terrein op zou kunnen lopen, voor de rest is het (bijna) hermetisch afgesloten...
1. Er stonden diverse loks opgesteld, waarbij het best lastig was om redelijke foto's te schieten, al was het vanwege hekken, bossages, in de weg stsaande palen en meer ongein.....

2.

3.

4.

5. Soms gaat het wel eens mis als een lok voorbij rijdt en je daarop focust. Dan blijft dit als resultaat over

6.

7.

8. Bij Shunter is een nieuw stuk aangebouwd, dat zie je hier rechts staan. Ik heb nog niet uitgevogeld aan hoeveel sporen dit gebouw plaats biedt, dat komt nog wel een keertje. Wel staat ernaast een soort overkapping waaronder een lok geplaatst kan worden.

9. Op de korte opstelspoortjes die aansluiten op de rolbrug staan de Antonius en een rode Vectron opgesteld.

10. Onder de overkapping staat een G2000BB geparkeerd.

11. Vanaf het parkeerplaatsje, welke de naam "Joke Poelder" draagt (foto zal ik nog wel eens maken, nog een reden om nog eens die kant op te rijden) de Chengdu - Tilburg - Rotterdam Express vastgelegd.

12.

13. Eén van de rangeerlokjes van Shunter, waarmee het nodige heen en weer gesleept wordt.

14. Blijkbaar gaat men aan de gang met het vernieuwen van het spoor wat richting Heijplaat, want er liggen de nodige rails klaar.

15. Eens zien of ik wat artistieke opnamen kon maken (1) ....

16. .... en (2).

17. Er liggen zeker acht stukken rails van 60 meter lang, waarvan 2 buiten beeld.

18. En de nodige bielzen, waaronder ook een aantal van hout. (en toiletten voor de werklui).

19.

20. Een montageplaat op een houten biels. Mogelijk dat deze gebruikt wordt bij het wissel wat een stuk verderop ligt.

21.