Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Kiekjes van de Waalhaven - Even wat kiekjes gemaakt (18-07-2021)

Gestart door frenkievee dinsdag 15 december 2015, 20:32:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Frank,

Bedankt voor de mooie plaatjes. :thumbup:
Rij soms daar ook zit een klant van ons iets verderop rechts in een straatje.
Altijd een plezier om naar de treinen te kijken daar. :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Het zijn weer prachtige plaatjes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Leuk, de 6400'n voor Polen.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
De Vincent van Gogh lok zag ik toevallig gisteravond langs de A15 de havenspoorlijn afdenderen richting Kijfhoek. Het blijft toch een leuk ding om te zien.
En de Waalhaven als geheel blijft een bijzonder gebied. Des te meer omdat mijn vader vroeger op de Sluisjesdijk woonde en nog in de Waalhaven gezwommen heeft.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Staan nu een paar mooi opgekalefaterde lokjes waaronder een helemooie class66.
Staan daar al enkele dagen op het opstelspoortje voor afgedankt materiaal.
Dus voor de betere fotograven en hobbyisten........ misschien een :idea:

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
 @citaat
Deze toevallig Alex?


Staan al wat foto's van die loks in dit draadje en wel hierB)

Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Fraaie foto's.
Lekkere plekjes daar toch.
Die Seajacks Scylla heb ik onlangs nog in actie gezien daar.
Imposant ding.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Had die dus van je gemist...... :D :D :D
Was er al een paar keer langs gereden met collega's , en dan is stoppen er even niet bij.
Tja mooi man , en ik hou het meeste van die diesels , dus dit was een schitterend gezicht.
En ze stonden er gister nog , haast is er waarschijnlijk niet mee.

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Als het goed is mogen die class 66´en van RRF niet worden ingezet vanwege de malaise rond ERTMS van Bombardier. Naar het er nu uit ziet, zullen ze er nog wel even staan.  ;)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Wouter.
Gisteren was de Class66 niet meer op zijn plekje te vinden.
Alleen de 2 mooie rode diesels stonden er nog.

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 04 oktober 2016, 04:30:04
Had die dus van je gemist...... :D :D :D
Heb je ze nu toch maar mooi meegekregen  >:-D

Citaat van: Aliebengalie op woensdag 05 oktober 2016, 04:14:27
Gisteren was de Class66 niet meer op zijn plekje te vinden.
Dan heb ik zondag blijkbaar mazzel gehad :)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Citaat van: WouterMarklin op woensdag 05 oktober 2016, 00:23:09

Als het goed is mogen die class 66´en van RRF niet worden ingezet vanwege de malaise rond ERTMS van Bombardier.


Is dat zo? Gisteren was ik een poosje op Eh en binnen een klein half uurtje kwamen er 2 langs.......

Gr, Ben.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Hoi Frank,

Weer bedankt voor de prachtige foto's.  :thumbup:
Begin het bijna jammer te vinden dat ik niet meer op de Brielselaan woon.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Citaat van: Spoorman op woensdag 05 oktober 2016, 09:58:45
Citaat van: WouterMarklin op woensdag 05 oktober 2016, 00:23:09

Als het goed is mogen die class 66´en van RRF niet worden ingezet vanwege de malaise rond ERTMS van Bombardier.


Is dat zo? Gisteren was ik een poosje op Eh en binnen een klein half uurtje kwamen er 2 langs.......

Gr, Ben.
In ieder geval deze nieuw bestickerde heeft ETCS problemen gehad. Die je hebt gezien zijn class66 met atb en géén ETCS, die mochten wel ingezet worden door IL&T. De rest stond aan de kant. Inmiddels rijden de ETCS class66 bij RheinCargo weer. Dus ben benieuwd wanneer RRF deze gaat afnemen.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - 2 oktober 2016
Duidelijk. :)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Vandaag weer een ritje naar Rotterdam gereden en op de terugreis (zoals bijna standaard inmiddels) onderweg even blijven plakken met de camera.

Dit keer begonnen in de achtertuin van Alex, oftewel op de Waalhaven Noordzijde in Rotterdam. De sporen die vanaf de Waalhaven komen en onderweg een bundel opstelsporen vormen, gaan aan het einde nog een flink stuk de Waalhaven Noordzijde op.
Ik ben achteraan begonnen en werk zo naar voren toe, maar het is wel handig te weten dat er vrij snel na het begin van de straat een wissel ligt, waardoor er twee sporen naar achteren toe doorlopen. Dit komt later wel terug.

Een flink stuk richting het einde van de Waalhaven Noordzijde staat een stootjuk. We kijken terug naar het begin van de straat. Er ligt een wissel, waar een stuk tussenuit gehaald is, dus niet meer functioneel is. Beide sporen verdwijnen achter een hek.


Bijna voor het einde stonden nog wel vier wagons opgesteld, wat dus inhoudt dat het spoor nog wel gebruikt wordt.


Kijkje terug naar het einde. Duidelijk zijn de beide sporen te zien.


Omgedraaid en dus weer kijkend naar het begin van de Waalhaven Noordzijde. Wat hier het rechterspoor is, is dus duidelijk buiten dienst, om de simpele reden dat het een aantal keren onder een hek verdwijnt, wat er nogal permanent geplaatst uitziet. Er zitten geen poorten in, in ieder geval.


De Habbiins wagons die er staan. Zoals gezegd zijn het er vier.


Detail van de opschriften.


En uiteraard zou in deze tijd van regeltjes een "iets-mag-niet"-sticker niet ontbreken ;) In dit geval dus een verbod om te rijden als de wagon open staat.


De tweede wagon blijkt een Habbins3 te zijn en is dus op details anders dan zijn broertje hierboven.




Een stukje doorgereden en terugkijkend naar de opgestelde wagens. Links is de groene wand te zien, waar het (nu) linkerspoor ergens achter moet liggen.


En ingezoomd naar de goederenwagens.


Hier verdwijnt het linkerspoor onder de groene wand. Zoals goed te zien is, is het allemaal nagelvast en is het spoor dus al vele jaren niet meer gebruikt.


En een kijkje de andere kant op, met de rug naar de groene wand dus.


Weer een stukje verder naar het begin van de straat. Hier de weegbrug van de Waalhaven Noordzijde.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
-Frank:
Mooie collectie spoorplaten weer, dank voor het delen,  :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Bijna aan het begin van de Waalhaven Noordzijde staat (ook) een stootjuk. Dit staat net na het wissel, wat ik in de vorige bijdrage genoemd heb.


Stukje naar toe gelopen om hem wat beter op de foto te krijgen. Links is de remise van de RET.


Een stukje doorgelopen en het stootjuk van de andere kant. De enorme voetstappen rechts zijn niet van mij  :D
Rechts is het spoor te zien wat nog wel in gebruik is.


Nog een stukje verder terug: het wissel wat standaard in de stand voor rechtsaf ligt.


Onderweg even een bootje gezien.


Langs de Waalhaven Oostzijde is een niet al te groot opstelterreintje. Daar is een aantal jaren geleden een voetgangersbrug overheen aangelegd. Daar heb ik een paar foto's van en vanaf gemaakt.


Links de hoofdweg Waalhaven Oostzijde en rechts het genoemde opstelterrein.


Vanaf de brug kijkend naar het noorden ....


... en het zuiden. De grote toren is de KPN zendmast die in het Waalhavengebied staat.


En ook hier weer even een blik richting het water.


Aan de straatkant van de brug is in het spoor een extra constructie gemaakt. Zo te zien dat ingeval van ontsporingen de wagon of lok niet tegen de brug aan komt.


Ik ben een stukje verder gereden en dit is de overweg in de Jan Olieslagersweg. Rechts zie je nog een stukje van de Albert Plesmanweg.


Ah, we kunnen een telefoontje plegen met Post-T!


Oh nee, toch niet..... :(


Die telefoon is namelijk vervangen door een Stopbord en paal met drukknop om de overweg in werking te stellen.


En de bijbehorende instructie luidt:


En nog een paar sfeerbeeldjes op het grote rangeerterrein van de Waalhaven.


Deze vriend stond heerlijk knorrend te wachten op inzet.


Door de hekken heen.....

Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
-Frank:
Mooie aanvulling,   :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Hi Frank,

Leuke en interessante foto's.
Vroeger daar wel vaker geweest (Mijn zus woonde daar in de buurt)
Nu moet ik binnenkort daar in de buurt zijn dus maar even, in die achter tuin van Alex, gaan kijken.

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Helemaal correct Harald , foto vanaf de loopbrug bijna mijn huisje te zien , wel het huisje van familie is hierop te zien , en tja bijna elke dag zie ik die locs.
je raakt er aan gewend he.
En vaak als er wat moois te zien is .....shit camera vergeten..... >:-D

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Hi Alex,

Binnenkort is daar wat moois te zien .... zal ik je datum en tijd opgeven  >:-D

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Mooie sfeerbeelden :thumbup: :thumbup: :thumbup:, bedankt voor het delen
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Frank,

Bedankt weer voor de mooie fotoreportage ditmaal uit Alex zijn achtertuin  :). :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
hahaha  :D

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Dank voor de complimenten, heren!
Geeft de burger moed om dit vast te houden en in de toekomst nog meer foto's te maken. :D
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Hi Frank,

Interessante foto's hier, heb je al een andere "haven" in gedachte ?
Misschien bij iemand anders in de achtertuin  >:-D

groet
Harald
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 12 februari 2017
Mooie foto's (lekker met die sneeuw)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Hoe komt een zoon met een stapel boeken thuis? Nou, gewoon zijn vader lief aankijken.... :D

Dat leverde mij dus weer een ritje Rotterdam op, met op de terugweg een stop op een aantal plaatsen rond de Waalhaven. Eerst even langs de Sluisjesdijk om te kijken of daar nog enige sporen van het straatspoor te vinden is, maar dat is helemaal compleet weggesaneerd. Daar is dus werkelijk niets meer van terug te vinden.
Helemaal aan het einde van de Sluisjesdijk kun je weer terugrijden of naar links de Waalhaven Noordzijde op.

Dat gedaan, want ik weet dat daar nog wat spoor ligt. Daar stonden een aantal rongenwagens opgesteld.










De koppeling tussen beide wagons.


Het zijn best zware jongens, die wagens....


Aan het begin van de Waalhaven Noordzijde is de overweg naar het opstelterrein aan de Waalhaven Oostzijde. Daar staat ook weer een stopbord met een paal met een sleutelschakelaar.




En door naar het grote opstelterrein van de Waalhaven!
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Er was niet veel drukte op het grote rangeer/opstelterrein, maar er was toch wel wat te zien.


Duidelijke instructie voor machinisten van e-loks. Dit bord betekent dan ook "einde bovenleiding".


Voor diegenen, die nog wat inspiratie willen opdoen voor het weatheren van een wagon, helaas stonden er de nodige voor, maar ik denk dat je toch nog genoeg kunt zien.




Doorkijkje langs het aansluitspoor van Shunter.


Nog wat containerspul.


In het "afgedankte-materieel-hoekje" was ook weer wat spul neergezet.




De 1612 - Goes heeft hier nu ook een plekje gevonden.


Kijkje in de richting van de sporen die naar Heijplaat lopen.


Het wisselpaar in wat close-up. Het linkerspoor is niet meer in gebruik, het rechter gaat naar de bedrijven die tussen hier een Heijplaat gevestigd zijn.


Iets verderop het vervolg van het rechterspoor.


Langs het spoor ligt "zomaar" een stapeltje betonnen bielsen. Blijkbaar klaar voor, ja.... wat.. spooruitbreiding? vervanging? Zo te zien aan het gras liggen ze er al een poosje.





Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
-Frank:
Mooie grootspoorfoto's weer,  :thumbup:
Dank voor het delen.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Heerlijke plaatjes!
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Frank,

Mooie foto's van een stukje weg/spoor waar ik vaak met de vrachtwagen rij richting klant om spullen te brengen heel herkenbaar allemaal. :)
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Mooie kiekjes. Ik kom hier nooit, een beetje ver rijden. Misschien toch eens erg vroeg opstaan.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - en wat meer - 17 april 2017
Let wel op he , niet iedereen mag bij ons zomaar in de achtertuin.

Mvg: Alex
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Koningsdag (27 april) 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - Koningsdag (27 april) 2017
Toch de grote stap maar weer gewaagd vandaag en me in de achtertuin begeven .....  8o  :D

Vanaf de Albert Plesmanweg (die loopt langs het grote rangeerterrein Waalhaven) kun je met enige handigheid ook het RET metro emplacement zien liggen. Daar staat een metro van de oude generatie, die toch wel flink onder handen is genomen door de nodige graffiti-vandalen.






Op het tweede spoor stonden een grote hoeveelheid van dit soort blauwe onderlossers van VTG geparkeerd. Dus er viel hier niet zo bijster veel te zien. Wel net nog de achterzijde van een bord, dit staat verderop.






Het hierboven genoemde bord, maar nu van de voorkant.


De wegsleepdienst door de hekken. Zoals jullie zien is het best elke keer een leuke uitdaging om toch door het hek heen de loks en wagons goed op de foto te krijgen. Ik heb dat nu een keertje niet gedaan.


Deze foto is dan weer wel door het hek heen genomen, waarbij ik gezorgd heb dat dat er niet op staat (ofschoon je links en rechts nog een kleine zweem ervan ziet). Het ging mij hierbij voornamelijk om de belading van de rongenwagen....


.... die ik hier dan ook even in meer detail uit de grote foto gehaald heb.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - Koningsdag (27 april) 2017
-Frank:
Weer een mooie reeks foto's, en die spuitbusvandalen slaan ook overal toe.
Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Een bezoekje gebracht aan de andere kant van het grote rangeerterrein van de Waalhaven, oftewel waar de RET het opstelterrein en dergelijke heeft, en Shunter een grote loods heeft staan. Dat resulteerde in onderstaand verslag, waarvan de foto's met de mobiele telefoon gemaakt zijn (want had helaas de fotocamera niet bij me), maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.

Voor hen die lokaal bekend zijn: Als je vanaf de Groene-Kruisweg de Vondelingenweg op rijdt, dan is de eerste weg rechts de Blindeweg. Hiermee kom je aan de achterkant van het grote Waalhaven-rangeerterrein terecht.
Toen ik er langs reed, zag ik op het RET terrein net dat ze bezig waren met het verslepen van een van de laatste metrostellen van de op-een-na-oudste serie. Zoals ik hierboven al had laten zien, stonden er nog twee, rijkelijk voorzien van graffiti. Eén daarvan is inmiddels verhuisd naar Limburg, maar de tweede was achtergebleven omdat (zoals ik vernam) rijp is voor de sloop.

Helaas was ik net te laat om het voorbijrangeren vast te leggen, maar ja, autorijden en foto's maken gaat nu eenmaal niet tegelijk.


Hier staat het stel nog net een klein stukje verder.


Ingezoomd (max 4 keer. Een uitsnede maken uit de originele foto geeft alleen maar een slechter beeld, dat heeft dus weinig nu).


Eén of ander karretje wat op de rails kan maar nu heel dapper in de splinternieuwe ballast staat. De stickers aan de zijkant verklappen (van rechts naar links) het volgende: "Verboden voor personenvervoer", "Max. load 17.800 KG", Gewicht 2200 KG", "Gelijkmatig verdelen", "Max. Snelheid 15 km/h", "Alleen leeg hijsen" en "Uitsluitend Solo Transport". Een hoop om rekening mee te houden dus :D 


Inmiddels was het RET lokje omgelopen en duwde een platte wagon voort.


Van afstand.


Het lokje reed richting Shunter om daar na een wissel weer terug te rijden richting het metro-stel.


Het wissel werd omgezet. Ik zal later uitleggen hoe dat werkt.


En weer op pad over een ander spoor....


.... om bij het metro-stel uit te komen.


Blijkbaar dient het stel zo ver mogelijk op een kopspoor weggezet te worden.....


.... want al gauw was het bijna uit zicht verdwenen.


Waarop het lokje weer terug kwam en door de RET-medewerkers uitgezet werd en zij richting gebouwen liepen. Rechts op de foto zie je nog veel meer metro's staan. Dat is het feitelijke opstelterrein met de werkplaats. Tussen dit opstelterrein en het terrein op de foto loopt de hoofdbaan in een verlaagd gedeelte.


Overzicht van het terrein.


De andere kant op gekeken, richting het gebouw van Shunter.


Dit is de moderne wisselsteller: vroeger was dat een geval, waarbij je flink handkracht moest leveren, maar ja, ARBO wetgeving staat dat blijkbaar niet meer toe. Deze werkt op voetkracht, waarbij de betreffende persoon op een pedaal moet pompen om het wissel om te zetten. De zwarte schakelaar bijna aan de bovenkant zal dan dienen voor welke richting het wissel omgezet wordt.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Een blik richting het gebouw van Shunter. De sporen vooraan zijn RET sporen, die achter het hek van ProRail (denk ik).


Ingezoomd op wat er staat. Helemaal rechts nog net het neusje van een rangeerlokje. Deze heb ik al wel eens in actie gezien, maar dat nog niet vast kunnen leggen.


Een blik de andere kant op, met het doorgangshek, wat (naar mijn mening) de grens tussen RET en ProRail gebied aangeeft.


En over het viaduct van de Havenspoorlijn kwam ook nog wat voorbij.




Ondanks de zondag was er toch wat beweging van een metro. Met dit stel werd gerangeerd.






Dit is een Randstad-rail stel, deze doen voornamelijk dienst op lijn E: Slinge-Den Haag Centraal.




En weer terug naar het opstelterrein. Op de achtergrond staat een zusje van dit stel te wachten.






De westelijke aansluiting van het opstelterrein Waalhaven met de hoofdbaan. We kijken hier richting Rhoon.


En wat meer in close-up.


En het metrostel op het andere spoor.

Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
-Frank:
Mooie platen weer, uniek stukje rangeerwerk,  :thumbup:
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Frank,

Prachtige fotoreportage. :thumbup:
Bedankt voor de nodige info en het kijkplezier. :)
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Ha Frank,

Geweldige platen.
Vorige week ben ik daar met de spoorwensdag geweest en heb ook voldoende plaatjes gemaakt.
Het viel me op dat er daarachter nog een geel grijze 2200 staat. :-)

Groetjes,

Antal
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Hai Frank,

Weer bedankt voor de mooie reportage, geweldig.
Herkenbare plekken voor mij als voormalig zuiderling. :-)

Rare ziekte toch, grafitti spuiten.

groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Frank,

Bedankt voor het plaatsen van deze reportage. Mooie foto's en goede uitleg.

Mvg,
Luc
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Ik sluit me graag aan bij bovenstaande sprekers Frank, jij weet het mooi op de gevoelige plaat vast te leggen  :thumbup: :thumbup:


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - bij de RET - 28 mei 2017

Mooi geschoten weer, Frank  :thumbup:

Die van de ketelwagens op het viaduct is mijn favoriet  :P

Grtz and keep on shootin'

Tony
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
De chaos in en rond Rotterdam proberen te omzeilen om mijn zoon naar huis te brengen.
Chaos? Ja, want er zijn diverse wegwerkzaamheden in en om Rotterdam, die het prima mogelijk maken om in diverse files en opstoppingen te raken: Maastunnel van noord-naar-zuid afgesloten, Heinenoord tunnel richting Rotterdam afgesloten (wat weer extra verkeer in Spijkenisse kan opleveren omdat dat over het pontje van Nieuw-Beijerland naar Hekelingen gaat), Baljuwplein in Spijkenisse afgesloten (één van de twee grote uitvalswegen) en nog wat kleinigheidjes hier en daar. Behoudens een geopende Erasmusbrug weinig problemen gehad, gelukkig :)

Maar goed, dat is niet zo bijster interessant denk ik, daarom als goedmakertje voor deze klaagzang wat foto's van de Waalhaven:

Op een voor mij bijzonder onhandige plek, namelijk achter een van de gebouwen, staat een Vossloh G2000 BB lok te wachten op inzet. Door het hek ziet het er zo uit....


En over het hek heen fotograferen is wat lastig, omdat dit vrij hoog is. En ik had geen trappetje bij me :D




Een rijtje loks van Rail-Feeding


Een rangeerlokje van Shunter ....


.... knusjes tegen grote broer 6443 aangeleund.


Rooie ....


.... en (ietwat verstopte) witte


En vanaf dat standpunt een blik naar links ....


.... met wat zoom in de strijd gegooid.


En helemaal aan de andere kant van het terrein reed er toch nog iets voorbij.


En als afsluiter twee foto's van wat auto-transporters.



Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Hai Frank, weer bedankt voor de fraaie foto's.

Ook de Stationsstraat lag/ligt eruit volgens mij en om de chaos hier compleet te maken: ook de N217 naar het pontje is afgesloten.

Vorige week was ik ook op dat punt, maar ik heb me maar niet aan fotograferen gewaagd.
Dat kan ik beter aan professionals over laten. :thumbup: :thumbup:

groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Het is inderdaad een chaos qua verkeer bij ons in de buurt. Ik moest vanuit Rhoon dit weekend naar Herkingen en heb door de afsluiting van de Heinenoord de terugweg via Brielle mogen maken :(

Die witte 186 heb ik naar mijn idee nog nooit zien rijden op de havenspoorlijn. Zou die bij Shunter beplakt gaan worden?

In de remise van de RET ben ik jaren geleden binnen geweest. Mijn oom was metrobestuurder en zodoende moest ik wel eens mee als we daar logeerden als kind. Ook 'stiekem' mee rijden in de cabine was altijd erg tof (en dan wegduiken als er een tegenligger kwam, want o wee als zijn collega's zagen dat ik daar zat). Wat ik altijd wonderlijk heb gevonden is hoe weinig ruimte er tussen de metrostellen en de tunnelwanden zit. Dat past echt allemaal maar net!

Mooie foto's weer, leuk om ook mijn achtertuin (eigenlijk meer voortuin ; ) ) in beeld gebracht te zien worden.
Re: Kiekjes van de Waalhaven - weer in de achtertuin - 9 juli 2017
Die witte loc is een Br 189 van Siemens. Is als ik het niet verkeerd heb de 189-822. DB Cargo heeft een groot loctekort, zeker voor Nederland, waarbij men nu enkele locomotieven leased van onder andere MRCE (zwarte 189-097). Deze 189-822 was eerst van Steiermarkbahn en rijdt nu dus voor DBC (op de neus zit een groot DB logo) en heeft weer geldige ATB certificaten sinds kort.

De roze G2000 is overigens van de nieuwe vervoerder Independent Rail Partner die met smalbek G2000´en hun diensten rijden, voornamelijk de diensten die overgenomen zijn van HSL Logistik.