Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Voorstrijk

Gestart door Ad48 maandag 14 december 2015, 15:57:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Voorstrijk
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Voorstrijk
Hallo, kun je voorstrijk ook gebruiken als ondergrond voordat je huisjes gaat beschilderen?

Gr, Ad
Re: Voorstrijk
peterke33
gast

Re: Voorstrijk
Ad,

Ik was meestal de muren van de huisjes met een sopje, zeg maar ontvetten hoe en wat wil je doen.


Groeten

Peter
Re: Voorstrijk
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Voorstrijk
Peter, ik heb een huisje van Artitec gekocht en deze moet je zelf schilderen☹️ Dit is toch al niet mijn hobby😰

Gr, Ad
Re: Voorstrijk
peterke33
gast

Re: Voorstrijk
Ad,

Kan je best een primer gebruiken, wit BV spuitbus van en voor plastiek (Tamiya) is daar heel goed voor.


Groeten

Peter
Re: Voorstrijk
Spoorman
gast

Re: Voorstrijk
Citaat van: Ad48 op maandag 14 december 2015, 17:01:19

ik heb een huisje van Artitec gekocht en deze moet je zelf schilderen


Ad,

Na schuren enz. onder de kraan afspoelen en met een oude tandborstel met Jif ontvetten. Goed laten drogen, vooral geen primer of wat dan ook gebruiken maar direct schilderen met enamel verf. En dun! Kloddertje uit het potje halen (dus nooit roeren) en op een plankje verdunnen met terpetine. Als het niet dekt nog een keer na 24 uur.

Lijmen met secondelijm.

Het hele verhaal staat hier: http://www.artitec.nl/index.php/nl/bouwen-en-schilderen-stap-voor-stap/32-artitec-algemene-bouw-en-schilderbeschrijving

Succes!

Met groet,
Ben.
Re: Voorstrijk
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Voorstrijk
Heren, bedankt voor jullie adviezen. Zal alle moed verzamelen en eraan beginnen😅.

Gr, Ad
Re: Voorstrijk
Spoorman
gast

Re: Voorstrijk
Pas maar op dat je het niet leuk gaat vinden. Het is verslavend. ;)
Re: Voorstrijk
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Voorstrijk
Met mijn ervaringen met schilderen geloof ik dat ik daar niet bang voor hoef te zijn😂

Gr, Ad