Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin Schäfer treinset in metalen koffer

Gestart door Kappa zondag 13 december 2015, 09:14:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Hoi medeforumers,

Ik was gisteren bij een kennis op visite, die wist dat ik een modelspoor hobbyist ben.
10 jaar geleden vertrok hij bij zijn toenmalige werkgever Schäfer en als afscheids- kado kreeg hij een Märklin setje cadeau.
Hij liet me een metalen koffertje zien, met daarin een Br 89, een koelwagen en een zgn. "Landstrasse" wagen, met reclame opschriften van Schäfer.
Daar hij geen baan heeft, geen modelspoorder is en er dus geen verstand van heeft, vroeg hij mij om het lokje te testen of het nog rijdt.
Ik heb het koffertje meegenomen en uitgepakt.
De Br 89 is er één van de laatste uitvoeringen, met rood chassis en delta decoder en er is ook een certifikaat bij met de vermelding van een Br 74, in plaats van een Br 89.
De koelwagen en de vrachtwagen zijn voorzien van bedrukking, met daarop vermeldt: "Schäfer Shop 25000 Angebote für B"ro und Werkstatt".
Kent iemand dit setje en weet hij/zij voor welke speciale gelegenheid, Schäfer dit setje, in een oplage van 300 stuks, heeft laten produceren?
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Nog wat meer foto's.
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Schäfer shop bestaat dit jaar 40 jaar. Misschien was het koffertje iets speciaals ivm het toenmalige 30-jarig bestaan.
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
Hoi Dick,

Dat zou zomaar kunnen.
Onder de koelwagen zat een klein foldertje met daarin o.a. de Haribo set 29145 en een tekst en afbeelding van de "Märklin Gesamt-katalog" uit 2003/2004.
Dus het setje zal zo'n 10/11 jaar geleden zijn uitgebracht.
Re: Märklin Schäfer treinset in metalen koffer
 :) Het is een erg leuk setje. :thumbup:
Ik weet niet of het een grote waarde heeft, maar het is toch best wel een uniek geheel.
Een mooi hebbedingetje, lijkt me. B)

Dirk-Jan