Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aanschaf BR50

Gestart door ajmdonker zondag 07 oktober 2007, 20:55:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Aanschaf BR50
Mede treinfanaten,

Vandaag was ik in de gelegenheid om een BR50 incl. de bijbehorende wagons, komende uit een startset, te kopen voor 289 euro (in een winkel).
Mijn hartje klopte,want ik vond 'm prachtig (natuurlijk) maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik er niet geheel van overtuigd was of 'ie goed was en ik geen vertrouwen erin heb het de winkelier te vragen (die zal dan toch zeggen: 'nee, dat hoort zo' of 'nou dat is eenvoudig te corrigeren'.

Omdat ik nog een (grote) leek ben, hoop ik dat jullie mij wat advies kunnen geven.

Wat was er mis mee: het rechter schutbord (zo noem ik het maar even want ik ben helaas nog niet bekend met de echte termen  :cry:) was naar beneden verbogen, waardoor het een geheel een beetje schuinliep (ook de 'loopplank' bij nadere inspectie).
Nu heb ik wat sporadische fotos gevonden, waarvan sommigen 'het ook' hebben en anderen niet....

het gaat dus om dit model:
(plaatje van internet geplukt).

mijn vraag is 1: is 289 euro voor de gehele set een mooie prijs? en van dat verbogen bord, komt dat vaker voor en/of is dat eenvoudig te corrigeren?
...of kan ik hem beter laten liggen...?

Misschien kan iemand een foto van het vooraanzicht van zijn BR50 plaatsen? dan weet ik het meteen.

Ik zit er al de hele middag mee, en hoop dat jullie mij kunnen helpen / adviseren.

Alvast reuze bedankt!

Anthony
Re: Aanschaf BR50
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Aanschaf BR50
Anthony,

Ik vind €289 voor een br 50 met wagons redelijk aan de prijs.
Deze lok werd op Ebay vaak beneden de €200 verkocht.
Hij hoort er zo uit te zien:
Re: Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Re: Aanschaf BR50
Hoi Ad,

Bedankt voor je antwoord + foto; ja ik zie hem net, na wat rondkijken ook voor rond de 200 gaan,
maar deze was wel inclusief alle wagons, in een winkel. De loc los kostte 219 euro (vergeten te vermelden).
Via ebay / marktplaats is het maar de vraag of hij dan 'heel' aankomt, als het zo'n broos stuk wonder is.
Bij die ik had gezien was het rechterbord idd naar beneden geschoven, en ik was bang dat het niet zo eenvoudig 'recht' te zetten was.

Die op de foto heeft de linker een stukje lager zitten zie ik; blijkbaar komt 't vaker voor?

Re: Aanschaf BR50
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Aanschaf BR50
Hallo Anthony.
De schutborden (windleibladen) zijn vrij makkelijk iets te verbuigen.
Ook het terugbuigen gaat weer vrij gemakkelijk, alleen indien de verbindingen geknikt zijn is het heel lastig ze weer goed in model te krijgen.
Mijn kleinzoons mogen met deze spelen en er gebeurt nog weleens een (klein) ongelukje.
De waarde van deze BR50 is nieuw +/-  ? 175,- en 2e hands ietsje minder, de 4 (mooie) goederenwagons zijn nieuw +/-  ? 60,- en 2e hands ? 40,-
Maar de ene verkoper vraagt nu eenmaal meer dan de andere maar voor jouw BR50 met 4 wagons is ? 289,- aardig aan de prijs en moet het zeker helemaal perfect zijn.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Maar het is een prachtig model met schitterend geluid! (volume wel op 70% zetten!)  
Re: Aanschaf BR50
roerijzer
gast

Re: Aanschaf BR50
ik heb de mijne op een beurs gekochtvoor ?165/170
eerst heb ik gekeken of hij mooi was
en hij was top
dus ik een deal gesloten en ik had hem
maar de wagen weet ik niet hoeveel die kosten

gr ronnie 8)
Re: Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Re: Aanschaf BR50
AlbertJan en Roerijzer,

Bedankt voor de info, ik laat 'm in deze staat dan maar aan mij voorbij gaan; vond ook wel dat ie perfect mocht zijn, en het rechter bord leek alsof er iets op gelegen had (wat natuurlijk logisch is als hij uit een startpakket komt).

Van het geluid was ik net al tegengekomen; ik heb (nog) niks met geluid maar ik ben de tip in ieder geval nu al dankbaar :)

Verder vond ik de BR50, vanaf het begin dat ik met mijn nieuwe systeem begon, een prachtloc dus hij zal zeker in de collectie gaan komen (helemaal na het zien (en horen!) van wat filmpjes op youtube... :shock:)

Bedankt allemaal voor de waardevolle info nogmaals.

Anthony
Re: Aanschaf BR50
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Aanschaf BR50
Citaat van: ajmdonker op zondag 07 oktober 2007, 22:02:18
Via ebay / marktplaats is het maar de vraag of hij dan 'heel' aankomt, als het zo'n broos stuk wonder is.

Een beetje Ebay/marktplaats verkoper verstuurd alles keurig verpakt, althans, dit is mijn ervaring. nooit problemen mee gehad.
Ik heb de stertset 29825 zelfs in de originel dubbele doos opgestuurd gekregen.
Hierin is de startsetdoos "zwevend" verpakt met piepschuim blokken in de hoeken van de doos.

Citaat van: ajmdonker op zondag 07 oktober 2007, 22:02:18
Bij die ik had gezien was het rechterbord idd naar beneden geschoven, en ik was bang dat het niet zo eenvoudig 'recht' te zetten was.

Die op de foto heeft de linker een stukje lager zitten zie ik; blijkbaar komt 't vaker voor?


Ik zag het idd ook pas toen ik de foto had geplaatst. :oops:
Het was snel verholpen. :D
Re: Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Re: Aanschaf BR50
haha jaaaaa wat blijft ie toch mooi :)

Ik zag op marktplaats dat C-rail maikel er een verkoopt; heb een bod uitgebracht dus wie weet ;)

Ben in ieder geval 'verliefd'.
Re: Aanschaf BR50
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Aanschaf BR50
Eerlijk gezegd vind ik de Br 050 met kabinetender nog mooier. :wink:
Ik heb deze nog in de oude versie, 3084, intussen wel met 60760 omgebouwd. :D
Re: Aanschaf BR50
Lid sinds: 2007

offline
Re: Aanschaf BR50
Met kabinetender vind ik hem persoonlijk ook mooier! Jammer dat ie eigenlijk te groot is voor mijn baantje...
Re: Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Re: Aanschaf BR50
die vind ik inderdaad ook erg mooi!

Pfff wat maakt Märklin het voor ons toch moeilijk!
Re: Aanschaf BR50
Lid sinds: 2007

offline
Re: Aanschaf BR50
Alles gaat nogthans vanzelf als je miljonair bent en 3 handen hebt...
Re: Aanschaf BR50
Arjan
gast

Re: Aanschaf BR50
Al die vijftigers zijn mooi.. (De stomers bedoel ik)....
Daar kan je er niet genoeg van hebben !
Re: Aanschaf BR50
ajmdonker
gast

Re: Aanschaf BR50
Arjan, daar ben ik het helemaal mee eens!

Dat zal een zware aanslag op de beurs gaan worden  :lol:
Re: Aanschaf BR50
Lid sinds: 2006

offline
Re: Aanschaf BR50
De BR50 met cabine tender blijft een van mijn favorieten,vooral door zijn robuuste uitstraling en niet te vergeten zijn trekkracht.......

Re: Aanschaf BR50
Lid sinds: 2007

offline
Re: Aanschaf BR50
Yep :P ik heb zelf de 051, en het blijft een schitterend model!