Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Probleem met koploper

Gestart door Bonaza zondag 06 december 2015, 22:15:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met koploper
Lid sinds: 2015

offline
Probleem met koploper
Hallo,

Ik kom het volgende probleem tegen met koploper. Bij het ingeven van de volgende vaste route 11-1-4-5-7-9-10-11 en het aanvinken van herhaal de route krijg ik steeds de melding "Herhaling route niet mogelijk. De trein komt van de verkeerde kant aangereden om de route te herhalen".
Zoals je kan zien is het een vrij eenvoudige schema. Bovendien rijden de treinen slechts in 1 richting.
Weet iemand hiervoor de reden en nog beter de oplossing ?

Alvast bedankt

Marcel
Re: Probleem met koploper
Ik zie "7" nergens?
En zonder enige koploper kennis: Moet je route niet stoppen bij 10, en starten bij 11? Anders wordt stap 1 bij de herhaling: Rij naar 11, terwijl hij daar al is...
Re: Probleem met koploper
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met koploper
Dag Egmaf,

De eerste 11 moet ik eigenlijk tussen haakjes zetten dat is het richtingblok in koploper. En je moet je vast route dan eindigen met dat richtingblok.
Wat betreft blok 7 daar staat locomotief nr 3 (geel). Drie is dan zijn decodernummer. Er staan nog twee locomotieven op nr10 in blok 3 en nr 20 in blok 6.

Groeten

Marcel
Re: Probleem met koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Probleem met koploper
Hallo Marcel,

plaats de backup van je koploperdatabase hier in het forum als bijlage, dan kunnen we met je meekijken,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Probleem met koploper
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met koploper
Walter,

Goed idee. Hierbij dus.

Groeten

Marcel
Re: Probleem met koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Probleem met koploper
Hallo Marcel,

het probleem zit niet in de vaste route, maar in onderhouden blokken,

In blok 10 en blok 11 ben je vergeten tabbladen in te vullen, vanuit andere blokken

In blok 10 is het tabblad uit Blok 9 leeg (onderin eigenschappen blok)
In blok 11 is het tabblad uit Blok 12 leeg

als deze zijn ingevuld kan je ook de vaste route omzetten in herhaal route.

Weet je overigens zeker dat de vaste route iets aanvult ten opzichte van je mogelijkheden tot rijden, in principe is een vaste route slechts een beperking waarvan de trein niet af mag wijken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Probleem met koploper
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met koploper
Hey Walter,

Ten allereerste hartelijk bedankt voor de hulp. Inderdaad ingevuld en alles werkt. Ik ben nog maar pas bezig en in koploper raak je het noorden wel eens kwijt in al die tabbladen. Ik rijdt graag automatisch vandaar dat ik naar de vaste treinroutes ga. Je zal wel gezien hebben dat ik nog twee treinen moet programmeren. Wel mooi als alles werkt in koploper, de treinen remmen mooi af op de perrons.
Nogmaals bedankt voor de hulp, mogelijk bots ik in de komende dagen nog wel op een probleem  :)

Met vriendelijke groeten

Marcel
Re: Probleem met koploper
Bonanza,

Juist voor het automatisch rijden, heb je helemaal geen vaste routes nodig, sterker nog zonder rijd het veel beter automatisch.

Groetjes
Re: Probleem met koploper
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met koploper
Hey Sprinter,

Hoe zou jij het dan doen ? Met variabele routes ? Of gewoon alle treinen op een stekje en dan automatisch rijden starten ?

Groeten

Marcel
Re: Probleem met koploper
Bonaza,

Ik zou het doen op de manier waarop en waarvoor Koploper is gemaakt en ontwikkelt, dus zonder vaste treinroutes en zonder variabele treinroutes, zeker met het baantje wat je ons laat zien. Dat is gewoon achter elkaar een rondje om de kerk rijden.

Groetjes