Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Welk station bij Schwarzwaldbaan

Gestart door Varekamp zondag 26 augustus 2007, 17:50:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk station bij Schwarzwaldbaan
Hallo vrienden,

Ik ben druk bezig om mijn houtwerk af te ronden voor mijn baan. Echter ik heb een vraag aan jullie: Kan één van jullie mij vertellen welke stations er verkrijgbaar zijn die van toepassing zijn in het Schwarzwald? Ik heb al diverse keren gekeken bij Faller, Kibri en Vollmer (2007 catalogus) maar daar stond geen station in welke in het Schwarzwald voorkomt (qua plaats dan) Alleen Baden-Baden is te verkrijgen maar deze is te groot. Ik wil maximaal tot 55-60cm gaan qua lengte.
Hebben jullie nog tips?
Bedankt alvast.

Groet Ronald
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Heey,

Misschien hier enkele voorbeeldjes.
En je kan een station altijd iets verbouwen dus wil je iets anders hebben kan je het verbouwen.
Deze voorbeelden kwam ik tegen:
   CFA10106
Station Falkenwalde gepatineerd

Vollmer 2006 Station "Tonbach"

   CVL03507
Vollmer 2006 Haltepunt "Spatzenhausen"

CVL03512
Station 'Wildbach

Dit zijn maar enkele voorbeelden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Deze heb ik bij Totaltrain site gevonden.

Groetjes Antal.
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Bedankt Antal, ik zal er gelijk even naar kijken.

Groeten Ronald

PS. Het gaat wel om een zo modern mogelijk station, gezien mijn tijdperk (IV/V)
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Citaat van: Varekamp op maandag 27 augustus 2007, 14:46:35
PS. Het gaat wel om een zo modern mogelijk station, gezien mijn tijdperk (IV/V)
Hoi Ronald, de meeste stations gaan over het algemeen wat langer mee dan het rijdend materieel.
Dus mocht je geen (erg) modern station vinden, een ouder stationnetje kan best wel in het IV/V tijdperk.
Een ander mogelijkheid is zelf een moderner station te bouwen aan de hand van foto's e.d..
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Paulinzella van Kibri, dat lijkt veel op de bouw die ik in het Zwarte Woud zag.
Daarnaast heeft Faller ook veel opvallend Schwarzwaldbouw, maar das niet zo raar omdat ze daar zitten hebben ze de voorbeelden om de hoek.

Het mooiste station in het echt is voor mij Bärenthal/Feldberg, ook omdat ze daar lekker eten maken.
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Bedankt alvast voor de eerste reacties. Ik kijk op internet met eigen rot. Alleen al om te kijken welke plaatsen erin voorkomen in het Zwarte woud. Soms lijken de plaatsnamen van de stations op die in het echt. Maar dan heb je bijv. ......berg en dan staat bij modelbouw bijv.  ......burg. Is dit dan hetzelfde?
Zelf heb ik ook al het station van Kibri gevonden Freiberg maar in het echt in de atlas staat Freiburg. Ja hoe kom je er dan nog uit.. :?

Groet Ronald
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
CiteerMaar dan heb je bijv. ......berg en dan staat bij modelbouw bijv.  ......burg. Is dit dan hetzelfde?
Zelf heb ik ook al het station van Kibri gevonden Freiberg maar in het echt in de atlas staat Freiburg. Ja hoe kom je er dan nog uit..
"Berg" en "Burg" zijn 2 verschillende dingen, als je het naar het Nederlands vertaalt.
Berg = Berg.
Burg = Burcht, dus een soort van kasteel.

Freiberg en Freiburg kunnen in het echt heus wel 2 verschillende plaatsen zijn. Ik neem aan dat je behalve de atlas ook een plaatsnaamregister bekeken hebt. Daarbij heb je ook nog de kans dat Freiberg en Freiburg niet allebei in hetzelfde land liggen, maar bijvoorbeeld (ook) in Oostenrijk of Zwitserland.
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Freiburg ligt in ieder geval wel in Duitsland en dan wel in het zuidwesten.
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Hoi Ronald, misschien al wel bekend, maar op Bahn TV Online of via de topic Schwarzwald Modellbahn Hausach (door Peter aka Freak) kun je kijken naar een filmpje (bijna 32 minuten) over de SchwarzwaldModellBahn Hausach.

Veel kijkplezier!
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Hio,

Die baan in Hausach is erg stoer. (ook mooi :D)
De baan van mij + vriendin wordt ook ZwarteWoud gesitueerd.
Wij zijn alweer een aantal keer op vakantie geweest in een dorpje genaamd Mühlenbach. (ligt onder Haslach)
Triberg is een mooie omgeving (3bahnenblick).
Ons station gaat Tribach heten :D of wat het nou Mühlenberg ...geen idee meer :D
Stations gebouw wordt Schwarzburg van Faller... (is noordoost duits, maar goed) dichterlijke vrijheid zeg maar.

Groet,
Hans
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
het station van Hinterzarten wordt het meest door Faller benaderd.
Daarnaast heb je aan de Höllenthalbahn nog mooie namen, als Himmelreich en Titisee, echter van deze plaatsen zijn de stations nu niet juhvanhet te noemen.
Maar dat van Hinterzarten vind ik wel een van de mooiste, en ook wel typich een Faller-achtig model genoemd.
Paulinzella van Kibri, en het afgeleide station ervan, het halve model, is ook een voorbeeld wat veel voorkomt.

Daarnaast zijn er voor het Schwarzwald te imiteren nog verschillende modellen.
Van Faller de Walmdakboerderijen
Van Kibri, het Hüsli,de prachtige woning van Dr Brinkman uit de serie Schwarzwaldklinik, en de Klinik zelf van Vollmer, die nog wel eens via Ebay.de te kopen is, althans het is mij gelukt.
En de ronde uitkijktoren uit de buurt van Furthwangen.
En de Marinstor van Freiburg.

Ik heb ze allemaal in het echt gezien en aangeraakt, dus mijn fotocollage van de echte modellen staat mooi op de deur van mijn zolderkamer.

Nu de geur van de gerookte ham nog en de Schwarzwaldteufel.......
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Nou bedankt weer voor zover. Ik zal op internet weer eens verder gaan met jullie tips en daaruit maar eens een keuze gaan maken.

Gr. Ronald
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Nog even voordat er vragen komen, Schwarzwaldteufel is een drankje waar je hoofdpijn van krijgt als jer  te veel van genoten heb...........Maar wel errug lekker
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Google even naar Höllenthalbahn, en je hebt een schat aan informatie.... en ja Faller heeft de stations die langs die lijn staan....
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Ik zat te kijke op de Faller website, stond een station Schwarzburg (misschien passend) art nr  110116   

misschien iets voor je  :)
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
deze bedoel je



Groeten Martin
Re: Welk station bij Schwarzwaldbaan
Citaat van: Marklinbaan.nl op woensdag 10 oktober 2007, 08:18:05
deze bedoel je



Ja die bedoelde ik ja  :)
Wow ik vin dat filmpje van jouw railbus egt geweldig   :D egt mooi