Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller

Gestart door remcy zondag 14 oktober 2007, 02:55:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
hallo allemaal

wederom een project van mij op verzoek van mijn pa
aangezien hij bijna al zijn kermis attracties heeft zal dit voorlopig ook even de laatste zijn die ik voor hem in elkaar zet (ben nu eerst met mijn eigen baan begonnen) daar denkt hij anders over  :D en hij wil op eurospoor of op houten een station kopen nou raad eens wie die gaat bouwen  :D :D
maar goed doe het met plezier en die dingetjes voor mijn pa doe ik een beetje tussen door (even 2 x een nachtje tot 0400 uur en dan is het weer voor elkaar  :D :D)
veel plezier met het bekijken van mijn bouw verslag

groet robert
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
nou hier komen de eerste foto's
let wel op dat deze set niet het orgineel is daarom zal het best interresant zijn om te volgen we hebben de ombouw set gekocht in duitsland bij
www.kirmeswelt-hamburg.de
ik ben heel eerlijk dat ik de set zelf nog weer heb aangepast want het oorspronkelijke paste niet helemaal en was veel te laag maar dat volgt in de uitleg veel plezier
groet robert
1

2

de inhoud van de doos hoe hij bij faller gemaakt wordt
3
dit is de ombouw met kassa uit duitsland
4

de beschrijving in het duits (die niet echt heel duidelijk is )
5
     omdat de orginele kkinderdraaiemolen hoger is ((en natuurlijk anders ) moet je een ring weghalen uit het onderste deel (grondplaat) deze is vrij dik maar is goed te doen met alleen een stanleymes of evt een ferm om hem weg te fraisen heb extra voor de foto iets binnenin laten zitten maar dat moet er allemaal uit
6
de welbekende motor draait voor en achteruit zodat je hem ook nog eens achteruit kan laten draaien
7
beginnen met ondersteunen ivm bewegings vrijheid van de te plaatsen motor
8

nog meer onddersteuning en de geplaatste motor
9

de motor is dus verder verzonken dan bij het orgineel!!
10
hier komt de uitbouw uit de verpakking

ik ga even verder in een ander bericht zodat alles goed en duidelijk blijft
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
was ik weer  :D :D
ik ben begonnen met de ombouw uit de verpakking te halen en de witte ronde plaat uit te hollen (het gat in het middden moet iets groter ) en heb de pen die het orginele dak "draagt"en voor het draaien van het spacetrain logo zorgt afgezaagd en bevestigd in het gat dat ik breder heb gemaakt samen met de motor deze moet dus wel weer gelijmd worden aan het (grijze ) grondplaat waar alle wagentjes op komen te staan
11

12
het witte moet wel aan het blauwe maar niet aan het oranje worden gelijmd ivm het draaien van de motor bij foto 11 zie je de witte ring met dit systeem weer terug het is dus de bedoeling dat de witte ring bevestigd wordt op de grijze onderplaat met daarin het blauwe afgezaagde pennetje en die schuif je op de motor (er zit een uitsparing in de pen dus dit gedeelte ligt los op de motor )
13
  goed de ombouw voor de grond plaat
het viel me op dat deze niet overeen komt met de foto (daarin zit geen uitsparing) maar aangezien er een kassa wagen bij komt toch maar verwerkt
toch zat het me niet lekker en ben vanaf hier al een beetje rekening gaan houden met het evt improviseren van de rest maar aaangezien dit het begin is dacht ik het komt wel goed !!?
14

ziet er toch erg mooi uit achteraf
15


normaal gesproken geeft de duitse beschrijving aan dat nu op het witte schijfje het dak moet komen echter was ik het hier dus totaal niet mee eens  :D
en dus toch improvisatie ik leg uit !!
als ik het dak nu plaats is hij maar 3,5 cm hoog (gemeten tot aan de onderkant van het dak ) dit vind ik er persoonlijk niet uitzien omdat je dan de voertuigen die erin staan niet ziet en dus al bijna op oog hoogte dat ding voor je ogen moet hebben (in mijn geval ik ben 1,93 dus dat wordt een hoge treinplaat)  :D
du ben iik gaan bekijken hoe ik het kon doen en vond de oplossing en hij is starks bij de foto met dak 6,5 cm dit ziet er niet alleen rieeler uit maar is naar mijn mening ook veel mooier dan zon platte hamburger  :D
tot het volgende bericht

Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
zo en nu het afmaken dus het compleet geimproviseerde stuk van de bouw van de kinderdraaiemolen (op de voertuigen na dan die zijn orgineel uit de faller doos ) ik ben echter een paar foto's vergeten te maken (aangezien het aardig snel ging ) de grijze palen vormn de orginelen dak constructie samen met de blauwe gekartelde ring deze heb ik dus van het orgineel overgenomen en geplaatst om hoogte te creeren voor het dak het blauwe deel dat op het witte plaatje is gekomen is ingekort omdat het nieuwe dak plat is en dus ivm het draaien van de motor anders niet past
16

17

heb wel de meeste normale en orginele stickers gebruikt omdat je anders in het midden een groot grijs vlak hebt
18

er staan 2x motoren in een brandweer auto een oldtimer auto 2x leeuwen een boot een wiite slee met daarvoor 2x paarden en ????
19

behoeft dit nog uitleg (hint het is een trein )  :D :D
20

de witte plaat die het dak moet worden echter bij mij niet
21
ik heb de plaat ingekort de extra flap (voor de kassa ) verwijderdt en van de andere kant van de flap ongeveer 2cm gehaald zodat hij bijna vierkant wordt dit heb ik gedaan omdat de kunstof randen die er op moeten zie volgende foto korter zijn dan dat de plaat is (dus de verkeerde verhouding ) wel aalvast afgemeten en ook de opgeplakte staafjes voor bevestiging aangepast naar de zijkanten die er aan komen zie hier
22
aangezien ik dus ook veel te lange "trusten had heb ik deze weg gelaten en het dak gebruikt met stickers zodat het een beetje een speels effect krijgt
23

24
de zijkantjes waar ik dus het dak naar moest aanpassen echter vind ik ze erg mooi dus zeker de moeite waard om het dak te verzagen
25

de blauw gele randen moeten eigenlijk een beetje sschuin hangen naar beneden maar aangezien de dak aanpassing is het recht geworden deze blauw gele randen en die opstaande randen zijn stickers die bij de ombouw horen waar je een dun flexibel (haast papier dikte ) strook bij krijgt waar je het opplakt en daarna uitknipt
26


en het eind resultaat is dit geworden let dus wel op dat als je het koopt en wil nadoen je een andere draaiemolen krijgt vanwegen mijn aanpassingen !!!!!
27

ik heb de kassawagen in elkaar gezet en het is een lelijk wit ding zonder stickkers die niet eens goed past dus geen foto en mijn pa moet maaar zien of hij hem erbij zet voor de rest is de ombouw wel mooi vind ik (maar het klopt niet met de beschrijving dat is erg jammmer ) dus het eind resultaat mag er dan toch misschien wel zijn echter !!!
wij hebben bij dezelfde zaak als deze ombouw een kassawagen (zelfbouw ) gekocht die heeft mijn oom samen met mij in elkaar gezet voor mijn pa (voor de top in foto's komen nog ) en deze is echt super mooi met hele mooie stickers enzo erbij maar de ombouw van de draaiemolen vind ik niet plezierig en mooi dus zou ik nooit kopen voor mezelf toch was het wel even leuk om te improviseren en wou ik jullie dit verslag niet onthouden
maar ik zou er echt eens over nadenken voor je de ombouw set koopt of besteld (dit is dus niet bij alles van kirmeswelt hamburg !!!!)
groeten robert
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Hey robert,

Ziet er toch leuk uit  8) 8) 8)]

en idd ik heb ook wel eens bouwpakketten gehad waarvan iets niet klopt of past (de windmolen bijvoorbeeld  :shock: :shock: :shock:), dus dan idd zelf maar een beetje "klooien".

Spreek je snel.

Groeten mark
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Ziet er leuk uit

wel weer een latertje geworden zeker... :?: 8)


Mvrg
Jan
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Robert mag ik voor je antwoorden :?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?:

Citaat van: Janus op zondag 14 oktober 2007, 13:09:11
wel weer een latertje geworden zeker... :?: 8)

Ja, meestal is robert nog laat aan het knutselen aangezien hij in de horeca werkt en dus nooit vroeg thuis is.

groetjes mark
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Heey Robert,

Ziet er netjes uit zeg!
Mooi gedaan hoor!
Erg leuk om te zien!!

Groetjes Antal.
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Heyyyy Robert,


Dat is erg snel gegaan zeg
Kunnen ze in de 1:1 wereld niet tegen op  :P

Maar ziet er erg mooi uit zeg
Ik herken zo inderdaad niet meer het origineel
Ik moet hem nog bouwen maar je bent me dus voor  :lol:

Ik maak hem origineel, wel met eventueel extra verlichting.
Ik zal ook een verslag maken en deze tzt ook plaatsen

Maar eerst de Biosscoop even nog ( schiet al op )


mvg Frans
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Hallo Mark,

Weet ik, daarom zeg ik het ook........
Je ziet z'n naam dikwijls tot diep in de nacht on-line staan :mrgreen:

Gr
Janus
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
ziet er erg leuk uit  :D

helaas als 13jarige heb je niet altijd evenveel geld

dus koop ik liever een loc ofso...
maar egt super!!

zal je pa blij mee zijn ;)
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
ziet er goed uit, net als je andere atracties van faller!
een dikke feli dus voor je pa  :P

Dennis
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Wat er toch niet allemaal in een nacht gebouwd wordt... :P

Remcy,

Die draaimolen ziet er goed uit, en is er vele malen beter van geworden !
Ga vooral door met dit soort presentaties, is erg leuk.  :D

Groetjes,

Robbert
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
alvast bedankt allemaal voor de leuke reacties
vind het erg leuk om deze dingen te bouwen (helaas ging deze in 3,5 uur versprijdt over 2 dagen  :D) en ik ben zelf wel een beetje aangestoken om toch een kleine kermis te bouwen op mijn baan want de attracties zijn zeker de moeite waard om te kopen en te bouwen

@frans het orgineel is idd ook erg mooi hoor ben benieuwd naar jou bios  :wink:
@ woodymax
dat mag je hoor en je had idd gelijk
@antal en robbert bedankt
@janus idd vaak nog tot erg laat maar volgens mij ben jij er dan ook nog wel  toch ?? :mrgreen: :roll: :wink:
@ Ricejuh ik heb het zelfde hoor ik heb eerst mijn loc's bij elkaar gespaard toen mijn plaaat gebouwd (helaas geen verslag  ben ik vergeten )en nu ben ik langzaam voor huisjes enzo aan het sparen
dank je voor het compliment echt tof van je
@ dennis  dank je vind deze zelf toch iets minder maar blijkbaar valt hij bij jullie en mijn pa wel erg goed


groet robert
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Ik ben deze ook in elkaar aan het zetten, en ik ben ook de nodige aanpassingen aan het maken, zij het dan in kleurstelling. Het moet allemaal een beetje Anton Pieckerig overkomen en hierbij passen:



Wat ik minder aan het model vind, is dat het onnatuurlijk hoog is, en er eigenlijk te weinig dingen op de draaischijf staan. Ik denk er heel  sterk over om de pilaren ook in te korten en ik heb nog een kudde paarden die ik ook nog op de schijf wil plaatsen. :)
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
ziet er goed uit henk

mijn pa vezamelt een echte bonte kermis dus dat het niet bij elkaaar past maakt hem niet uit  :D :D
toch ben ik het met je eens over de kleur enzo de meeste kermis attracties zijn ook een beetje ouder alsware en deze is ineens wel heel erg modern ik hoop zelf dat faller nog een keer met een mooie ouderwetse draaiemolen komt die echt een beetje in hun lijn past en mooi groot is sommige mensen bouwen dan die zweefmolen om naar draaiemolen maar zo handig ben ik dan ook weer niet  :D :D
wat jij zegt over het model dat hij hoog is is ook wel nodig anders (ok niet bij het orgineel daar kan hij best lager ) kunnen we de karretjes enzo die er in staan niet meer zien en als ik de duitse beschgrijving volg dan was hij weer te laag denk al met al dat dit de beste opllossing was
maar henk heb je al mmeer kermis attracties dan ????
denk er zelf nu ook aan om aan een kermis te beginnen heb nog wel ergens plek vrij op mijn plaat
groet robert
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Citaat van: remcy op maandag 15 oktober 2007, 13:10:25
maar henk heb je al mmeer kermis attracties dan ????

Ik heb behalve wat je op de foto ziet, en de draaimolen, nog een kinderspeelplaats (wilde eigenlijk die van Vollmer, daar zit nog een kabelbaantje bij, maar het is die van Faller geworden) en ben ooit bezig geweest om een houten achtbaan van lucifershoutjes in elkaar te zetten. Die laatste ziet er best wel spannend uit, maar hij is te groot geworden. Overigens heb ik ook nog een molen in dezelfde kleurstelling geschilderd, en die komt er ook bij te staan.

Het zit er dik in dat ik nog een keer een reuzenrad erbij haal ook. Niet al te gek groot, en ook in diezelfde kleuren.
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: bouw van de kinderdraaiemolen met ombouw 140329 faller
nou vandaag naar mijn pa gebracht en uiterst te vreden
dus ach als hij het goed vind is ik ook blij  :D :D

groet robert