Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

hulp bij wintrack

Gestart door treinboy zondag 06 december 2015, 19:27:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hulp bij wintrack
treinboy
gast

hulp bij wintrack
hoi vrienden

ik heb de microbe te pakken hoor van treintjes hehehe

nu ik heb op mijn vista computer het programma windjack nog staan nu ik kan er wel een grondplaat insteken maar dan kan ik enkel tekenen op 1 plaat natuurlijk

wie is er wat ene kennen er wil mij verder helpen aub?

groetjes benny ( treinboy )
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: hulp bij wintrack
Hallo Benny,

Open het programma WinTrack. Ga naar Invoegen; dan naar Grondplaat en daar zie je een viertal basisvormen van een grondplaat. Die kun je aanpassen aan de maten die jij ingeeft en voor ogen hebt. Dan heb je de gewenste grondplaat in het basisscherm staan.
Nog een aanwijzing.
Ga naar alle programma's en klik Wintrack aan, dan zie je eronder de meegeleverde onderdelen staan, zoals tutorials e.d. Ga die eens eerst goed bestuderen en oefenen, dan heb je een basis te pakken van hoe jij dit programma wilt gaan oppakken. Oefenen is het eerste wat je moet doen, anders krijg je nog veel meer moeilijkheden. Daarna heb je tijd om jouw baan te gaan maken (tekenen) in jouw computer.
Welke versie heb je? Als je een demoversie hebt, dan is die beperkt, maar dat staat wel aangegeven.

Hieronder delink:
http://www.keuterman.nl/


Voor meer info kijk dan eens op Keuterman in Born op internet. Aldaar lees je meer over het programma Wintrack. Er zijn nog meer leden, die Wintrack in bezit hebben. Zelf heb ik namelijk WinTrack 12 met 3D in de Nl versie.

Hoop dat je hier wat aan hebt en suk6 met jouw hobby.
Kom je er niet uit, dan weer een vraag stellen. Je zult er in elk geval een antwoord op krijgen.
Re: hulp bij wintrack
-Benny:
Ik kan alleen maar beamen wat Gerard schrijft, zeer belangrijk de bijgevoegde tutorial door te nemen, hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe een simpel baantje op te bouwen vanaf de eerste rail plaatsen op een baantje tot het invoegen van bomen en gebouwen en het creeren van een 3D tekening.
Veel suc6 bij het gebruik van het programma, ik vind het persoonlijk super.
Indien er toch vragen moesten zijn nog, zien we die wel verschijnen.
Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
hoi vrienden

ik lees nu net de antwoordjes van jullie alvat is iedereen bedankt voor de info ik heb zoals jullie geschreven hebben de tutorial aan het printen gezet en dat is idd een handig iets ik wist dat niet helaas

het is wintrack 7 3d die ik hier heb opstaan op mijn computertje

ik heb reeds een grondplaatje gemaakt en er een baantje opgezet nu ik probeer het hier te laden maar het is te groot hoe ik het moet verkleinen weet ik niet sorry anders wilde ik jullie dit heel graag laten zien.
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: hulp bij wintrack
een voorbeeldje van hoe je verschillende lagen kan bekomen door gewoon de rails een andere kleur te geven.
Re: hulp bij wintrack
-Benny:
Je kan hier tot 350 KB per bestand gaan, in WT is dat al een redelijk grote baan.
Wanner je een schaduwstation wil make op die oppervlakte moet je ze diagonaal leggen zodat je wat meer plaats hebt.
Veel suc6 bij het verder ontwerpen van je baan, neem gerust je tijd en laat het ontwerp enkele dagen rusten alvorens verder te gaan.
Ik heb er zelf 6 maanden over gedaan tot het plan mijn goedkeuring had.
Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
ik ga het dan eens ander proberen dan zet ik het een van de dagen hier terug voor jullie commentaren he

alvast bedankt vrienden
Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
hoi vrienden;

ik heb weer een aanpassing gedaan aan mijn baantje .

dat ik in gedachten heb ik heb namelijk de plaats niet om mijn schaduwstation aan de zijkant te plaatsen als jullie nog suggesties hebben laat ze maar op me af komen he.

groetjes
Re: hulp bij wintrack
-Benny:
Indien je van plan bent om in meerdere niveaus te werken kan je bijvoorbeeld je schaduwstation diagonaal plaatsen, dan heb je meer plaats voor iets langere treinen.
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: hulp bij wintrack
je verliest wel veel ruimte aan je buitenzijden.Als je ideeen nodig hebt googel eens op : sporenplan 2 niveaus
Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
hoi vrienden ik heb eventjes nagezien he ik kan helaas niet in 2 lagen gaan werken door plaats gebrek dus ik moet het wel degelijk op 1 plaatje houden en dat vind ik dan wat moeilijker.

maar met jullie hulp kom ik er helemaal wel uit.

ben er vrij zeker van hoor
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2015

offline
Re: hulp bij wintrack
Als je drie meter lengte tot je beschikking hebt, ik zie dat dat de lengte is van de grondplaat, dat moet het kunnen om op meerdere nivo's te rijden. Als het kortere treinen zijn dat kan je buiten de maximale 3,25 procent gaan. Als zou ik het niet te gek maken.

Een nivo lager van 10 cm moet kunnen, met wat opstelsporen maar je dan toch nog bij kan.
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: hulp bij wintrack
Benny,

Als je de ruimte nu eens anders indeelt. Maak dezelfde opstelsporen (bovenaan) nu eens diagonaal op het nieuw te maken baanplan. Dus dan lopen de opstelsporen van links boven naar rechts onder. Het grote voordeel is dan dat de opstelsporen langer worden. Dan heb je gelijk een onderstation. Dan rustig doorbouwen naar het nog te maken station op de 1e vloer (niveau). Volgens mij heb je dan nog genoeg ruimte om een berg te maken met een boven het station gelegen 2e niveau.
Mooier kan je het niet maken, toch?
Maar heb je al voldoende geleerd op de tutorial. Ik zie nog teveel gele rondjes, dwz dat de rails niet goed op elkaar aansluiten.
Ik denk eerst heel rustig gaan doorlezen, wat de tutorial voordoet, dan eens zelf proberen en dan weer verder met het volgende onderwerpje. Dus: jouw basiskennis vergroten en daarna naar een origineel ontwerp gaan werken.

Veel suk6 met jouw baan! Wintrack is makkelijker als je het helemaal door hebt en alle kneepjes uit je hoofd kan doen!

Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
ik ga de tutorial een keertje printen denk ik das gemakkelijker he

groetjes benny
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: hulp bij wintrack
Hallo Benny,

Nog even het volgende. Je kunt ook de 'tutorial' openen en daarna verkleinen, zodat het op de onderste taakbalk komt te staan. Dan ga je jouw baan openen in Wintrack. Op deze wijze heb je beide beelden tegelijk op het scherm en kun je misschien makkelijker lezen en doen. Het is maar even een weet en wisselen kun je blijven door even de Wintrack-logo en dat van Adobe aan te klikken. Dat scheelt een heleboel printwerk + papier (dubbelzijdig printen is een betere oplossing!!!).
Weer even iets op weg geholpen.

Suk6!
Re: hulp bij wintrack
treinboy
gast

Re: hulp bij wintrack
Bedankt hoor .
Re: hulp bij wintrack
sjeffanaat
gast

Re: hulp bij wintrack
Ik heb wintrack 12 en nu heb ik een vraag krijg mijn railsen er niet op gedraait, hoe doe ik dit, dit geld ook voor de wissel een bocxht naar links moet ik kjunnen verdraaien naar rechts wie kan mij helpen
Re: hulp bij wintrack
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: hulp bij wintrack
-sjeffanaat,
Hallo (sjef?)
Ga naar het tabblad "Bewerken". Daar zie je staan in de rij "Rail / wissel draaien" en dat moet je dan aanklikken. Dan zie je de rail en/of wissel gaan draaien. Dat is de oplossing.
Het staat ook in de 'tutorial'! Dit is te vinden onder Windowknop "programma's" / kies dan het programma WINTRACK dmv aanklikken en dan zie ook in dat stukje "Tutorial" staan. Het is aan te bevelen dat lesprogramma geheel door te nemen en te oefenen. Is eigenlijk de basis van jouw kennis om te werken met Wintrack.

Suk6
Re: hulp bij wintrack
Wat Gerard sugereert om de tutorial volledig door te nemen zou ik ook zeker doen om het prgramma goed te leren kennen.
Daar wordt stap voor stap uitgelegd aan de hand van voorbeelden hoe een simpel baantje op te bouwen en zo leer je gaandeweg alle verschillende functies.
Re: hulp bij wintrack
Pjedro
gast

Re: hulp bij wintrack
Je kunt ook gewoon op de "D" (draaien) drukken dan draait het laatste gelegde railtje gewoon van richting, een wissel heeft meer mogelijkheden, dus moet je even wat vaker de "D" indrukken. Dat is vele malen makkelijker en sneller, dan eerst door het menu heen te lopen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: hulp bij wintrack
sjeffanaat
gast

Re: hulp bij wintrack
weet dat ik via bewerken of rurtorial moet gaan om rails of wissel te draaien maar het draait net  een kwartslag, dus een s bocht of iets dergelijks lukt niet