Hallo Jan,
Je vraagt om commentaar, dus laat ik maar eens reageren. Ik vind het een mooi plan. Als ik kijk naar de wijzigingen in je plan dan zie ik het groene spoor, dat eerst een dubbelsporig traject was nu verworden tot een gesplitst spoor, waarvan één tak langer in beeld blijft. Deze tak wordt steeds in één richting bereden. Ook komt het paradespoor wat in de verdrukking doordat er op twee plaatsen een viaduct van het groene spoor kruist. Persoonlijk vind ik de voorlaatste oplossing beter, maar het is jouw keuze.
Een ander punt, waar ik al even tegenaan hik zijn de wisselstraten van en naar het goederenspoor in het station. Ik begrijp dat je een kruising hebt toegepast. Maar als je het bovenste wissel iets naar links legt en er een gewone wisseloverloop, met daarna weer een wissel naar het goederenspoor toepast, komt het iets minder rommelig over. Eenzelfde soort aansluiting kun je ook aan de rechetrkant maken.
Het zijn maar wat ideeën, hoor. Aan jou de beslissing wat je fraaier vindt.
Groeten,
Roel