Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016

Gestart door soultrain zaterdag 05 december 2015, 13:12:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Een ns loc erin, erg leuk, alleen kan je niet welk nummer het is.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Met een beetje fantasie zie ik 1652  B)

Groeten,
Ton.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Mooi.

Hopelijk wordt de lok ook los aangeboden voor een leuke prijs.

Groeten Sander
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Yeoman op dinsdag 12 januari 2016, 20:46:00Met een beetje fantasie zie ik 1652  B)

Hoi Ton,

ja, ik eigenlijk ook. Als dat inderdaad zo is....... een herproduktie van dit model. Is ooit eerder geproduceerd en in mijn collectie aanwezig.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Ronald69 op woensdag 06 januari 2016, 16:01:48
Ik ben zeer benieuwd met wat voor een fantasie creatie Märklin voor de dag komt.
Alles wat anders is dan VolkerRail of BAM beschouw ik als fantasie.

Grt, Ronald.



Zoals ik al eerder vermeldde, fantasie!!
1600en zijn nooit gebruikt in dit soort werktreinen. Ze slaan zoals gewoonlijk de plank wederom finaal mis.







Deze voorbeelden hadden ze beter kunnen gebruiken ipv onderstaande trein weer te gebruiken.



Grt, Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Het is en blijft een startset. Daarin zal je niet snel hele nieuwe ontwikkelde wagens treffen.
Niemand zegt dat je deze set moet kopen.
Als start is het best een aardige set. Al lang mooi dat er de laatste jaren weer Nederlandse startsets worden gemaakt.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Doelgroep van dit soort startsets kan zijn de jonge modelspoorders die MyWorld ontgroeid zijn.
In het echt ziet iemand van die leeftijd nauwelijks stoomlocs of zijn vader, moeder, opa enz. moet hem/haar daar mee naar toenemen.
Een serieuze startset zou echter leuk zijn idd;bv. de 1600, railoval, Control met een aantal NS of DB-rijtuigen.
Met de nieuwe 186 (niet mijn favoriet trouwens) is er ook een startset mogelijk.
Maar goed ik begeeft me offtopic op het gebied van wensmodellen.
Morgenmiddag gaat het doek van de M-nieuwtjes 2016 af, ik ben toch wel weer benieuwd.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Mannen, het is een hobby die ieder voor zich invult.
Uitgebrachte startsets hoeven toch geen replica van de werkelijkheid te zijn !

Als je er maar lol in hebt !
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik vind het een leuke set, ook had ik gehoopt op paar icr rijtuigen ipv de goederen rijtuigen, maar ik als herstarter vind leuk genoeg, nu maar hopen dat het niet bij deze set blijft.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Fonzo & Flevoland2012, er is in mijn ogen niks mis mee, bouwtrein heeft hoger spelelement.
Maar ik heb begrip voor de verzuchtingen, overpeizingen enz. voor: Breng daarbij eens wat serieus uit!
Concurrent Roco heeft een 1200 met plan D-en uitgebracht om een nog vrij recent voorbeeld te noemen.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: fonzo999 op woensdag 13 januari 2016, 11:06:53
Mannen, het is een hobby die ieder voor zich invult.
Uitgebrachte startsets hoeven toch geen replica van de werkelijkheid te zijn !

Als je er maar lol in hebt !

Volgens mij is een modeltrein iets wat je in model nabootst van dat er werkelijk rondrijdt. Anders kan je net zo goed speelgoedtreintjes kopen als je met treintjes wil spelen. Is voor sommigen ook een hobby.

Grt, Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 12 januari 2016, 21:56:08

Hopelijk wordt de lok ook los aangeboden voor een leuke prijs.


Geen idee wat de leverdatum is maar op de eerstvolgende Houten beurs erna vind je de uit elkaar getrokken startsetjes bij de bekende Duitse handelaren. :D

Met groet,
Ben.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Wellicht idee koop de set niet of trek hem zelf uit elkaar. Zet een passende loc voor deze wagons en zet deze loc voor een mooie set wagons. Probleem opgelost. Het kan zo simpel zijn. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Nog 1 nachtje slapen.

Gr henk
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Ronald69 op woensdag 13 januari 2016, 11:28:39
Citaat van: fonzo999 op woensdag 13 januari 2016, 11:06:53
Mannen, het is een hobby die ieder voor zich invult.
Uitgebrachte startsets hoeven toch geen replica van de werkelijkheid te zijn !

Als je er maar lol in hebt !

Volgens mij is een modeltrein iets wat je in model nabootst van dat er werkelijk rondrijdt. Anders kan je net zo goed speelgoedtreintjes kopen als je met treintjes wil spelen. Is voor sommigen ook een hobby.

Grt, Ronald.
Kijk,

Er zijn hobbyisten zoals jij & ik, en andere die dingen leuk vinden om te kopen en dan er mee te rijden. Of iets "echt" heeft bestaan of niet boeit hun niet, en dat mag.
Maar als er dan aangegeven wordt dat dit of iets anders totaal niet "waarheidsgetrouw" is, moeten jullie ook niet "zeuren" als men dan een andere mening heeft.

Iedereen mag vinden van iets wat hij/zij wil, zolang het maar netjes is en niet uit de hand loopt.
Al thans zo denk ik der over.

Prettige dag allemaal,

Marcel
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ja, ook hier weer bijna goed.
Kan alleen met de lage 1600en maar die inmiddels waren overgeheveld naar NSCargo/Raillion/DBRSN/DBSchenker.
Overigens laat jij meer een bloktrein zien dan een werktrein/Bauzug zoals Märklin voor ogen heeft.

Grt, Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Ronald69 op woensdag 13 januari 2016, 11:28:39
Volgens mij is een modeltrein iets wat je in model nabootst van dat er werkelijk rondrijdt. Anders kan je net zo goed speelgoedtreintjes kopen als je met treintjes wil spelen. Is voor sommigen ook een hobby.

Een startset heeft tot doel mensen enthousiast te maken over de hobby. Een hoog speelgehalte is daarom belangrijker dan het geheel nabootsen van de realiteit. Een 1600 is voor veel jongeren en herintreders een herkenbare loc en de kraan zorgt voor een hoog speelgehalte. Wat mij betreft een ideale startset.

De realistische treinsamenstellingen worden aangeboden in het profi-assortiment en in de dure profi-startsets.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat:
De realistische treinsamenstellingen worden aangeboden in het profi-assortiment en in de dure profi-startsets".

Leuk verhaal maar hoe verklaar jij die ?450,- voor dit simpele startsetje?

Grt, Ronald.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Zoveel mensen zoveel meningen.
Gelukkig kunnen we nog kiezen wat we kopen en kan iedereen voor zichzelf beslissen, dat is één van onze vrijheden hier in het Westen.

Dat iedereen ergens zijn gading mag vinden in het nieuwe assortiment, dát zou al een hele verwezelijking zijn!  :P
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Ronald69 op woensdag 13 januari 2016, 15:34:06
Citaat:
De realistische treinsamenstellingen worden aangeboden in het profi-assortiment en in de dure profi-startsets".

Leuk verhaal maar hoe verklaar jij die ?450,- voor dit simpele startsetje?

Grt, Ronald.
Niet zo moeilijk: Dat is waar Märklin het voor zou willen verkopen, en wat ze verwachten dat klanten ervoor willen betalen.
Zo werkt de markt allang, kijk maar naar Apple en andere duurdere merken. Denk je nou echt dat de verkoopprijs van die spullen ook maar iets te maken heeft met de kostprijs?
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Wat ik al vermoedde.

Detail: hopelijk is de afgebeelde 1652 een voorserie model; het stadswapen (als het goed is dat van Utrecht) zit niet helemaal op de goede plek zo te zien.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Gaan we het uiterlijk nou ook al beoordelen vanaf een kartonnen doos? 8o
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
 @citaat Sterker nog: Van een plaatje van een kartonnen doos... ;)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Whaha,we worden allemaal gek.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoezo "we"? Ik had het over Hans. :D
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ja,ook jij. :D
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ben wel benieuwd wat de Store-lok is en nummer 5 van de geweatherde serie.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
geeeuw

als M een lege doos verkoopt met marklin op dan prijs jij het nog aan als " ja maar, dat is geen gewone doos want er staat marklin op"


Citaat van: RMW op woensdag 13 januari 2016, 14:55:09
Citaat van: Ronald69 op woensdag 13 januari 2016, 11:28:39
Volgens mij is een modeltrein iets wat je in model nabootst van dat er werkelijk rondrijdt. Anders kan je net zo goed speelgoedtreintjes kopen als je met treintjes wil spelen. Is voor sommigen ook een hobby.

Een startset heeft tot doel mensen enthousiast te maken over de hobby. Een hoog speelgehalte is daarom belangrijker dan het geheel nabootsen van de realiteit. Een 1600 is voor veel jongeren en herintreders een herkenbare loc en de kraan zorgt voor een hoog speelgehalte. Wat mij betreft een ideale startset.

De realistische treinsamenstellingen worden aangeboden in het profi-assortiment en in de dure profi-startsets.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
 @citaat :offtopic:

Jij weet zelf ook wel dat dit de grootst mogelijke onzin is die je had kunnen verkondigen. Richt je aandacht op de nieuwigheden en val mensen niet persoonlijk aan! Als kritiek gegrond is, dan sta ik daar absoluut voor open. Veelal wordt kritiek op dit forum echter alleen maar geuit op basis van wat één andere persoon zegt of denkt. Een duidelijke vorm van 'kuddegedrag'. In dit geval wordt er kritiek geuit op de niet realistische treinsamenstelling van de Nederlandse startset. Dan begrijp je echter, zoals hiervoor aangegeven, het doel van een startset niet. Een startset moet ervoor zorgen dat (jonge) mensen met de hobby starten. Daarvoor is, zoals aangegeven, een hoog speelgehalte veel belangrijker dan een realistische treinsamenstelling. Voor de profi's zijn er ieder jaar zat andere treinen te koop die geheel realistisch zijn. En bevalt een (start-)set je niet, dan ben je niet verplicht het te kopen.

In dit geval wil ik je het dringende advies geven eens op te houden met het persoonlijk aanvallen van mensen en weer te gaan genieten van onze prachtige hobby!


M.v.g.

Maikel (RMW)

Edit Herman05: Overbodig citaat van het bericht hiervoor verwijderd
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Goed gesproken,applaus, dat gewijs naar elkaar moet maar eens afgelopen zijn.
Dus moderators grijp nu dan ook even in,over dit onnodige gezeikstraal,we zijn potverdorie volwassen mensen.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: RMW op woensdag 13 januari 2016, 17:55:06

Een startset moet ervoor zorgen dat (jonge) mensen met de hobby starten.


Helemaal mee eens. :thumbup:

Citaat van: RMW op woensdag 13 januari 2016, 17:55:06

Daarvoor is, zoals aangegeven, een hoog speelgehalte veel belangrijker dan een realistische treinsamenstelling.


Met een realistische samenstelling kun je ook prima speelplezier hebben. Trouwens: het speelplezier is beperkt tot ovaaltje rijden dus al heel snel zal er uitgebreid gaan worden. Dan is het wel zo aardig als je treintje "een beetje klopt".

Met groet,
Ben.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Startset ziet er bijna uit zoals je die vroeger kon krijgen bij bart smit verkrijgbaar was, een set met de 1100 loc en rijtuigen. Goed gedaan marklin
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ben wel benieuwd of de nieuwe MS2 nu een kleurenschermpje heeft.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Bericht van M-Users Forum:

Citaat van: M-Users Forum, "chrisisrang"

Märklin has changed the LCD screen to full color



M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Spoorman op woensdag 13 januari 2016, 16:52:49
Gaan we het uiterlijk nou ook al beoordelen vanaf een kartonnen doos? 8o

Nee. Ik schrijf namens mij zelf en niet namens "we" of wie dan ook. Ik beoordeelde de afbeelding. Wat daar op staat afgebeeld wat betreft de lok lijkt niet helemaal conform de werkelijkheid. Ik heb er nog is goed naar gekeken maar kan er niets anders van maken. Het staat gewoon niet goed op de afbeelding van die kartonnen afbeelding.  ;) Ik geef hier dan ook helemaal geen oordeel over het model dat zich in de doos bevind. Dat zou ik eerst wel is willen zien. Wie weet is dat wel heel goed gelukt. En wie weet is dat voor een starter of onwetende helemaal geen belemmering. Het viel mij gewoon op. Mag dat?

Vrijheid, Blijheid, ook hier.

Zoals wel vaker door fabrikanten bij afbeeldingen wordt vermeld kunnen afbeeldingen afwijken van het uiteindelijk gefabriceerde model.

Over het "aanhangsel" en de toebehoren heb ik geen oordeel. Dat laat ik graag aan de vrijheid van keuze aan de (model)trein rijders over.

Overigens weet ik nu al voor 99,99 % zeker dat deze set er hier niet gaat komen. Ik ben sowieso geen starter en al jaren van de ESU met zoveel mogelijk alles erop en eraan. Ik weet dat daar ook spullen van Tante M op passen maar toch liever ESU decoders in de breedste zin.

Ik kijk dan ook vooral rijkhalzend uit naar de ESU-neuheiten en antwoorden op de Märklin aankondigingen op digitaalgebied van dit jaar.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Laatste discussies horen thuis in topic:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59236.0 wensmodellen 2016
Moet ik wel zo eerlijk zijn dat ik het topic hier ook vervuilde.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik vind het best!
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Die NS 1600 startset is wel leuk, zie het als nieuwe locs voor de ongevallentrein, nadat de oude diesels eruit gegaan zijn! Probleem, opgelost!
Verders hoop ik dat er nog wat leuk Duits spul bij zit, voor een mooi prijsje. Perrons ofzo, die zijn nog wel welkom hier  :-) :-)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Steven,
danku voor het delen van de link.
Het ziet er echt super en veelbelovend uit die CS3 !

Als ik het goed interpreteer wordt de goedkopere CS3 het hart van de besturing, ongelooflijk eigenlijk
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Voor iedereen die de niet kan wachten tot vanmiddag  :-)
De CS3 video staat nu ook op youtube:

http://tinyurl.com/zhd2586
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Maakt Märklin vanmiddag ook de Nederlandse nieuwtjes bekend of moeten we daarvoor weer wachten tot de beurs?
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
CS3 ziet er goed uit!
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoi Flevoland2012,

Wat bedoel je hier precies mee?
Volgens mij worden echt nieuwe modellen uit welk land dan ook wel degelijk bekend gemaakt, check het vanmiddag maar eens.
Enkele weken later volgt dan nog een exportfolder of zoals je wilt een zogenaamd landenprogramma gericht op, in ons geval dus, de NL-markt.
Dit zijn vaak varianten van al bestaande modellen. bv. een "vernederlandste containerwagen". Weer later volgen dan "seizoensnieuwtjes en daar zit dan
af en toe eens een geheel nieuw ontwikkeld model tussen.
Zo gaat het toch al een jaartje of 10-20.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Oooh my....

Die nieuwe CS ziet er mooi uit.
Ik denk dat ik dan toch maar eens een centrale moet kopen.

grtz,

Hans
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Baanloos op donderdag 14 januari 2016, 10:07:02
Hoi Flevoland2012,

Wat bedoel je hier precies mee?
Volgens mij worden echt nieuwe modellen uit welk land dan ook wel degelijk bekend gemaakt, check het vanmiddag maar eens.
Enkele weken later volgt dan nog een exportfolder of zoals je wilt een zogenaamd landenprogramma gericht op, in ons geval dus, de NL-markt.
Dit zijn vaak varianten van al bestaande modellen. bv. een "vernederlandste containerwagen". Weer later volgen dan "seizoensnieuwtjes en daar zit dan
af en toe eens een geheel nieuw ontwikkeld model tussen.
Zo gaat het toch al een jaartje of 10-20.

ik bedoelde ook de export folder, waar marklin een tijdje vanaf gestapt was, maar laten we hopen dat er ook nederlands nieuws in de hoofd neuheiten folder staat  :D :D
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: jos-nl op donderdag 14 januari 2016, 09:37:17
Voor iedereen die de niet kan wachten tot vanmiddag  :-)
De CS3 video staat nu ook op youtube:

http://tinyurl.com/zhd2586

Krijg de medling dat de video prive is.  :-(
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Vanmorgen deed 'ie het nog...
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Märklin wilde pas om 16:00uur de boel bekend maken. Door de video openbaar te maken schenden ze het embargo van Märklin. Dat zal Märklin en de importeur niet zo heel leuk vinden. Daarnaast kan het zelfs een rechtenkwestie zijn. Ze plaatsen een filmpje dat ze niet zelf gemaakt hebben en mogelijk zonder toestemming. :)

Maar het filmpje bekeken en wat ik er uit kan opmaken:

- Geen knoppen meer
- Een groot touchscreen voor alle functies
- Twee (eindloze) draaiknoppen
- Netwerkaansluiting
- 3 usb-poorten
- Aux-aansluiting
- Aansluitingen voor de bekende mobile stations
- 4GB geheugen uitbreidbaar met SD-kaartjes tot 32 GB
- Grote speaker ingebouwd voor nog meer "ervaring".

Groet Ronald.