Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016

Gestart door soultrain zaterdag 05 december 2015, 13:12:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik geloof echt niet dat het een miljoen euro heeft gekost.
Speelgoedfabrikanten komen elk jaar met meerdere nieuwe producten.
Als die kosten echt zo hoog waren, dan zou er maar weinig speelgoed zijn >:-D.

Bijvoorbeeld hotwheels. Elk jaar nieuwe auto's. Gemaakt van plastic en metaal.
Wel kleiner dan het wissel, maar ze kosten 3 euro in de winkel.

Zie onderstaande link om een inzicht in de kosten om iets te laten spuitgieten.
http://www.awamolding.nl/spuitgieten/kostprijs-spuitgieten

Groeten Sander
Citaat van: RMW op dinsdag 26 januari 2016, 21:13:33
Als je beseft dat zelfs de ontwikkeling van een nieuwe meegebogen C-railwissel al bijna 1.000.000 Euro heeft gekost, dan kun je wel begrijpen dat je niet met tientallen compleet nieuwe ontwikkelingen per jaar kunt komen.


M.v.g.

Maikel (RMW)

update: Lok verandert naar wissel. Verkeerde woordkeuze O:-D
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Wat ik niet snap is bijv. een G5/5 uitbrengen in Epoche IIa en dat dit jaar opnieuw doen. Waarom geen Epoche I of II variant? Want een Epoche I verzamelaar maak je er niet echt blij mee, terwijl de doorsnee DRG-fan alleen voor zwart gaat.

Uitmelken noem ik het komen met nummervarianten in dezelfde periode. Wie zit daar op te wachten?
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Speelgoedfabrikanten komen elk jaar met meerdere nieuwe producten.
Als die kosten echt zo hoog waren, dan zou er maar weinig speelgoed zijn >:-D.

Bijvoorbeeld hotwheels. Elk jaar nieuwe auto's. Gemaakt van plastic en metaal.
Wel kleiner dan een lok, maar ze kosten 3 euro in de winkel.

De vergelijking van een Märklin-model met een speelgoedauto van Hotwheels ontgaat mij volledig. Hotwheels wordt geproduceerd in China (i.p.v. Europese Unie), er zit geen motor in, er zit geen decoder in en ga zo maar door. Daar komt nog eens bij dat Märklin-modellen nog altijd voor een groot deel met de hand worden vervaardigd. Dit is bij veel speelgoedfabrikanten niet of in mindere mate het geval.


Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Zie onderstaande link om een inzicht in de kosten om iets te laten spuitgieten.
http://www.awamolding.nl/spuitgieten/kostprijs-spuitgieten

Märklin-modellen worden grotendeels vervaardigd van metaal. Zelfs in een wissel wordt nog vrij veel metaal verwerkt. De ontwikkelingskosten van een metalen product zijn vele malen hoger dan die van een kunststof spuitgiet-product.


Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Ik geloof echt niet dat het een miljoen euro heeft gekost.

Hieronder informatie van Wirtschafts Woche om inzicht te krijgen in de ontwikkelingskosten van Märklin:

CiteerDie Siebers verstehen sich als Investoren mit Weitblick. Nur ein Bruchteil dessen, was sie bisher investiert haben, wird sich rasch auszahlen. Zehn Millionen für eine neue Werkshalle im ungarischen Gyor, jeweils 8,5 Millionen Euro in 2013 und in 2014 für die Entwicklung von Formen und Werkzeugen für neue Modelle, plus Investitionen für neue Maschinen und Automatisierungstechnik. ?Da landen wir locker bei 28 oder 29 Millionen?, rechnet Sieber junior vor. Und das bei einem jährlichen Umsatz von rund 100 Millionen Euro. Allein die Entwicklung und Fertigung einer neuen schlanken Bogenweiche kostete das Unternehmen etwa eine Million Euro. ?Das wird sich vielleicht erst in zehn Jahren rechnen. Aber die Sammler wollten dieses Teil seit über 15 Jahren. Daran sehen Sie, wir meinen es wirklich ernst mit Märklin", erklärte Sieber junior gegenüber der WirtschaftsWoche schon 2013.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Het valt ook niet mee om bij de jeugd de treintjes in zijn grip te krijgen,de tijd is ook anders, ze hebben veel meer belangstelling in mobieltjes,playstation en de pc.
En het getuur naar een rond draaiend baantje willen ze ook niet,jammer hoor!!!.
Wat ook apart is,vind ik dan, dat je bij Märklin 1 veel nieuwe modellen wordt gemaakt,en als je dat prijs kaartje dan ziet,nou dat is nog al wat, alsof je een geldboom in de tuin heb staan.
En inderdaad als je kijkt bij HO zijn er veel terugkerende modellen met een ander nummer,kleurtje en een dit je en een dat je,en ik weet ook wel dat het niet mee valt om ieder naar zijn zin te maken,maar ook dat is verzadigd,ik denk dat een BR 44,BR 001 met neubaukessel en een BR 23 met gladde tender of een verlengde BR 103 beter verkoopt als een goliath van ?1000,en de zoveelste BR 50 cab.
Maar goed,ik denk er zo over en zal het misschien wel verkeerd of fout inzien
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Baanloos op dinsdag 26 januari 2016, 20:16:31
Citaat: Wir wollen auf der einen Seite unsere Neuheiten über Innovationen und technische Feinheiten von den alten Produkten abgrenzen.
Mijn duits is niet eens zo slecht maar het ontgaat mij wat hij hier nu exact bedoeld wordt. (Of is het zijn praktisch niet te realiseren wens????)

Volgens mij wil hij zeggen dat ze de middenweg zoeken tussen de nieuw(st)e ontwikkelingen (digitaal etc) en de techniciteit van de oude modellen.
Dit naar een vrije interpretatie  :D van de google-vertaalfunctie  8o
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik heb het over het wissel .Niet over een marklin trein. 
En aangezien het wissel uit het grootste gedeelte uit plastic bestaat en ook metaal bevat, is dat vergelijk helemaal niet zo gek .

Dus ik blijf erbij dat 1 miljoen euro een heleboel geld is om een stuk plastic met wat metaal te ontwikkelen .Metaal wat ze trouwens in alle rails gebruiken.

Groeten Sander .

Citaat van: RMW op dinsdag 26 januari 2016, 21:58:04
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Speelgoedfabrikanten komen elk jaar met meerdere nieuwe producten.
Als die kosten echt zo hoog waren, dan zou er maar weinig speelgoed zijn >:-D.

Bijvoorbeeld hotwheels. Elk jaar nieuwe auto's. Gemaakt van plastic en metaal.
Wel kleiner dan het wissel, maar ze kosten 3 euro in de winkel.

De vergelijking van een Märklin-model met een speelgoedauto van Hotwheels ontgaat mij volledig. Hotwheels wordt geproduceerd in China (i.p.v. Europese Unie), er zit geen motor in, er zit geen decoder in en ga zo maar door. Daar komt nog eens bij dat Märklin-modellen nog altijd voor een groot deel met de hand worden vervaardigd. Dit is bij veel speelgoedfabrikanten niet of in mindere mate het geval.


Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Zie onderstaande link om een inzicht in de kosten om iets te laten spuitgieten.
http://www.awamolding.nl/spuitgieten/kostprijs-spuitgieten

Märklin-modellen worden grotendeels vervaardigd van metaal. Zelfs in een wissel wordt nog vrij veel metaal verwerkt. De ontwikkelingskosten van een metalen product zijn vele malen hoger dan die van een kunststof spuitgiet-product.


Citaat van: Seinwezen op dinsdag 26 januari 2016, 21:23:49
Ik geloof echt niet dat het een miljoen euro heeft gekost.

Hieronder informatie van Wirtschafts Woche om inzicht te krijgen in de ontwikkelingskosten van Märklin:

CiteerDie Siebers verstehen sich als Investoren mit Weitblick. Nur ein Bruchteil dessen, was sie bisher investiert haben, wird sich rasch auszahlen. Zehn Millionen für eine neue Werkshalle im ungarischen Gyor, jeweils 8,5 Millionen Euro in 2013 und in 2014 für die Entwicklung von Formen und Werkzeugen für neue Modelle, plus Investitionen für neue Maschinen und Automatisierungstechnik. ?Da landen wir locker bei 28 oder 29 Millionen?, rechnet Sieber junior vor. Und das bei einem jährlichen Umsatz von rund 100 Millionen Euro. Allein die Entwicklung und Fertigung einer neuen schlanken Bogenweiche kostete das Unternehmen etwa eine Million Euro. ?Das wird sich vielleicht erst in zehn Jahren rechnen. Aber die Sammler wollten dieses Teil seit über 15 Jahren. Daran sehen Sie, wir meinen es wirklich ernst mit Märklin", erklärte Sieber junior gegenüber der WirtschaftsWoche schon 2013.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Baanloos op dinsdag 26 januari 2016, 20:16:31
Mijn duits is niet eens zo slecht maar het ontgaat mij wat hij hier nu exact bedoeld wordt. (Of is het zijn praktisch niet te realiseren wens????)

Märklin heeft er dus last van dat veel oudere en tweedehands modellen op e-bay of zelfs bij de Märklin-handelaren in de winkel verkocht worden. Op de vraag wat Märklin hier tegen kan doen, antwoordt Sieber:

"Wir wollen auf der einen Seite unsere Neuheiten über Innovationen und technische Feinheiten von den alten Produkten abgrenzen. Auf der anderen Seite müssen wir auch mit dem Fachhandel sprechen, damit der seinen Fokus wieder stärker auf unsere Neuheiten als auf die Vermarktung von gebrauchten Artikeln konzentriert."

"Enerzijds willen we dat onze nieuwigheden zich door middel van innovaties en technische verfijningen onderscheiden van de oude producten. Aan de andere kant zullen we ook met de vakhandel moeten gaan praten, zodat die zich weer meer concentreert op onze nieuwe producten in plaats van op het verkopen van tweedehands artikelen."

Met andere woorden: de klanten moeten meer nieuwe modellen gaan kopen. Dat willen ze bereiken door de nieuwe modellen zo aantrekkelijk te maken met technische vernieuwingen en verbeteringen, dat niemand meer het oude spul wil kopen. :D

Groet, Marc 
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Die vertaling maakt meer zin dan de mijne  :P
Foei Google Translate, gebuisd voor Duits!  B)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ha! Dat gaat ze nimmer lukken, als ze niks aan de kwaliteit verbeteren ;)

Kijk daarvoor maar eens in het hoekje "Onze Klassiekertjes"

En wat te denken van de onderdelen, waar al tijden niks meer van te leveren valt?

Foward thinking is best goed te doen, maar het verleden daardoor zomaar op te geven is geen fijne zaak in deze.

Natuurlijk zijn vernieuwingen wenselijk, anders stonden ze met lege handen op de speelgoedbeurs en bij de handelaren :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Euhm, nieuw kopen is leuk maar het moet wel de moeite zijn.
Zoals de "nieuwe" BR216. Die moet wel 149,99? gaan kosten maar is een model dat ze al eeuwen uitbrengen.
Tweedehands volop te vinden aan nog niet de helft van de prijs.

Anderzijds, Goliath voor 1000?. Niet echt goedkoop, en al die opties hoeft niet.
Sterker nog, moest het een niet werkende versie zijn met aangepaste prijs, ik zou hem sneller kopen.

Moet trouwens zeggen, MYworld is leuk. Vooral voor de oom  :P maar na enkele minuten gaat het toch al terug de doos in want het neemt zoveel plaats op de tafel in beslag. En het komt er niet/nooit meer uit.

grt,

Hans
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: 10103 op dinsdag 26 januari 2016, 23:28:23

"Enerzijds willen we dat onze nieuwigheden zich door middel van innovaties en technische verfijningen onderscheiden van de oude producten. Aan de andere kant zullen we ook met de vakhandel moeten gaan praten, zodat die zich weer meer concentreert op onze nieuwe producten in plaats van op het verkopen van tweedehands artikelen."


Oftewel: Sieber heeft de illusie dat hij de vakhandel en markt kan dicteren wat natuurlijk niet zo is. Als ze slim zijn gaan ze uit van de eigen kracht: aantrekkelijke en betaalbare spullen maken waar klanten iets aan hebben en waar zij centjes aan verdienen. Het afgeven op handelaren/winkeliers die, om het hoofd boven water te houden, ook een 2e hands markt bedienen is dom en een beetje goedkoop. Die 2e hands markt is er toch, hoe je het went of keert, daar gaat Sieber c.s. niets aan veranderen.

Met groet,
Ben.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Tks Marc, eigenlijk had ik het dus toch goed gelezen.
Aan de ene kant wil men de "verzamelaar" bedienen, tsja daar horen dan ook de gevolgen bij dat een "verzamelstuk" van hand tot hand gaat, de door Sieber verfoeide 2e handsmarkt.
Natuurlijk is modelspoor anno 2016 een moeilijke markt: merkentrouw volgens de klassieke tegenstellingen bestaat al lang niet meer.
Er is een stortvloed van modellen met al hun varianten en de meeste klanten zullen dit niet willen en kunnen bekostigen.
Op dit forum kom ik maar weinig echte verzamelaars tegen, één kennen we heel goed dat is Steventrain, met zijn overigens schitterende collectie.
Maar dat is ons niet allemaal gegeven. En dus voor Märklin maar een laag percentage van de klanten.

Persoonlijk ben ik bang dat men de "midrange" vergeet. Sorry voor deze term, ik bedoel er mee de modellen tussen Start en supergedetailleerde modellen aan het topsegment, zeg maar alles boven 350 Euro.
Als ik opnieuw zou starten, wil ik een goed gedetailleerd model met naar keuze: verschillende motoren, decoders en bijbehorende functies.
Dan heb je zelf de beslissing welke toeters en bellen je op het model wil. 
Dan maak ik het zo duur als ik zelf wil en niet zoals de fabrikant dat wil. Dat mis ik nog wel eens bij Märklin anno nu.
En velen met mij... er wordt al jaren goed op ingespeeld door Piko, Roco, en vele anderen.
Nog een voorbeeld hiervan zijn de toebehoren zoals seinen en bovenleiding.
Natuurlijk zijn die nieuwe seinen mooi maar ze zijn ook duur. Het alternatief: één of  2 Hobby/Startup-lichtseinen en dat is het dan ook.
Idem voor de bovenleiding.
Durf er dan een goedkopere serie onder te zetten, nu gaan fabrikanten zoals Brawa en Viessmann met die omzet aan de haal.
Lever desnoods weer moelijk verkrijgbare stukjes M-rail, kunnen ze nog wat op verdienen ook.
Voor de rest natuurlijk helemaal eens met Hans V200.0 hieronder...

En in reactie op laatste posting Ben: Het is haast beledigend naar je afnemers(handelaren) en klanten toe.
"Gij zult geen 2e hands verkopen aan die koopjesjagers die ons kapot maken" 
Een echte autoliefhebber heeft een gloednieuwe Volvo en een klassieke 2e hands.  (Merk zo maar willekeurig gekozen... ;) )
Of krijgt die over een poosje een brief van Volvo dat hij het merk kapot maakt...
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: RMW op dinsdag 26 januari 2016, 21:13:33
Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 26 januari 2016, 20:43:34
Wanneer je met nieuwe modellen komt en niet continu dezelfde modellen blijft uitmelken...

Märklin moet, net als iedere andere modelspoorfabrikant, modellen 'uitmelken' om ontwikkelkosten terug te verdienen en geld binnen te halen om nieuwe modellen te kunnen ontwikkelen. Als je beseft dat zelfs de ontwikkeling van een nieuwe meegebogen C-railwissel al bijna 1.000.000 Euro heeft gekost, dan kun je wel begrijpen dat je niet met tientallen compleet nieuwe ontwikkelingen per jaar kunt komen. De krimpende markt maakt dat alleen maar moeilijker.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Amai  8o wat een bedrag

Ik wist niet dat 3D tekeningen zo veel geld opbrachten .
Mijn collega op het werk doet het voor veel minder  :D .
1.000.000 miljoen ? kan je ook zegen als uitleg , voor de prijzen van de wissels op te drijven .
In België is een spreekwoord (Het kind moet een naam hebben)

Groeten Benny


Maar ja zo zal het steeds blijven . ;)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Zonder over bedragen te kunnen praten kost het ontwikkelen van nieuwe zaken wel degelijk veel geld.
Marktonderzoek, man-uren, proefstukken, mallen, etc
Na de ontwikkeling moet alles nog eens op duizend-en-één zaken getest en gekeurd worden, en geloof me, dat kost verschrikkelijk veel geld.

Ondernemen is meer dan een product verkopen.


Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
op de facebookpagina van Groterdam is de NS startset te zien in Neurenberg, maar wel hopen dat ze de stadswapen wel correct plaatsen en niet zoals nu.

Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hopelijk zijn ze er al achter en is dit een "handmonster".
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ze hebben denk ik 750 handmonsters gemaakt. Ach, 't is maar een startsetje, hoeft helemaal niet te gelijken. ;)

Meer platen op Groterdam Facebook: https://www.facebook.com/hetgroterdamproject/

Met groet,
Ben.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Zou zomaar kunnen....  :)  :thumbup:
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Zou wel dom zijn, als denken ach het is maar een startset, wat maakt een foutje dan uit, het is wel een set van ? 449,95
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: modeltreinverzamelaar op dinsdag 26 januari 2016, 10:56:18
Zojuist bericht gekregen:

Messe Loc 2016: 37017 een blauwe S2/6 van de K.Bay.Sts.B. Epoche I met goudkleurige ketelringen, mfx+ decoder, met uitgebreide geluidsfuncties in een houten cassette, een eenmalige serie. UVP: 499,99 Euro

Groet,
N

Photo of flyer from Nurnberg fair >LINK< with three members of M-users visit to meet Marklin team.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Thanks Steve for the picture of the S2/6. Is ze mooi of niet? En wat een leuk verzamelobject die SVT137 in de goudkleurige uitvoering. Naast de zilverkleurige, nu de goudkleurige. Is er maar een? Nou dan hoop ik maar dat niemand haar wil. Natuurlijk, ijdele hoop. Wellicht worden er 50 van gemaakt, dan lukt het meestal wel, maar 1.

Groet,
N
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Heren,
Dit topic heb ik zojuist opgeschoond zodat weer de nieuwigheden behandeld kunnen worden. Een nieuw topic over het beleid van Märklin heb ik in ditzelfde board geopend.

Groeten,
Herman
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Levertermijn nieuwigheden 2016:  Klik
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ah de 37207 komt in het tweede kwartaal. Supergoed nieuws. Staat sinds 22-01-15 in bestelling. Mijn eerste lok die ik nieuw bestel (ben niet zo vermogend  :-() dus hoop dat het het wachten waard is.

groeten Martin
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoi Martin,

Wees niet te snel met je verwachting over deze lijsten, want ze kunnen de uitleverdatum zomaar een kwartaal opschuiven.

Niet om je te ontmoedigen, maar dan is er iets anders in de productie voorgegaan, waar je niks van hoort en ziet , maar wat wel gebeurt is ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoi Hans,

ach wacht nu net iets meer dan een jaar, dus een paar maanden meer of minder maakt toch niet echt meer uit. Als ik hier lees dat sommigen jaren moeten wachten op andere merken heb ik geen recht om te klagen. Maar ik wil hem wel heeeel graag hebben :D :D :D.
Is het trouwens gebruikelijk dat een nieuwigheid van 2015 een nieuwigheid 2016 wordt? Of ging dat ook zo in voorgaande jaren?

groeten Martin
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoi Martin,

Deze lok staat nu zelfs ook bij de nieuwtjes van 2016 8o

Maar ik hoop voor jou en anderen die erop wachten dat ie wel het eerste kwartaal wordt geleverd, en dat ie niet zo lang meer op zich laat wachten.

Dit is eigenlijk het eerste jaar dat dit ook zo wordt doorgeschoven, en ik heb ze er nog niet eerder op kunnen betrappen tot nu toe :D

Toch hoop ik dat ze nu op tijd  zijn met de nieuwtjes en niks hoeven door te schuiven, maar ja bij de vele nieuwtjes die nog moeten komen hoorde deze er ook nog bij :(

Hoop dat het volgend jaar anders gaat, anders geloof je de levertijden al helemaal niet meer :thumbdown:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Marklin TV Folge 77 is online...

http://www.maerklin.de/de/journal/maerklin-tv/
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Bedankt Wim. :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Net lekker op mijn big screen TV in de huiskamer gekeken via een google Chromecast. Kijkt toch wel wat prettiger dan tablet of laptop.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
leuk, nou dan komt de BLS Lok 36624 pas in september 2016 uit  ;)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Kunnen we nog even sparen, wel een mooie loc die hier op mijn lijstje staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Deze ongespoten spoor1 lok, vindt ik wel wat, voor in Ho,maar dan ook deze uitvoering.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
soultrain, die is er al. namelijk:
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ff goed lezen Tim ik schreef ongespoten,en deze uitvoering heb ik al.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
ik dacht dat je met de ongespoten spoor 1 lok wilde aanwijzen om welke lok het ging. misverstandje.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Niks aan de hand beste Tim.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Tja dat zou meteen ook de eerste keer zijn van een "techno model "onder de stomers  :D

Altijd maar diesels en e-lok's waren het, maar een stomer in de blanke lak was er nog niet bij, en Minitrix was zowat de enigste die het wel deed met de stomers, maar dat is een andere schaal ;)

Weet niet of je het weet maar ik hoorde al eens eerder de verafschuwing van dergelijke modellen, en die heb je ook haast niet meer in het programma zitten nu.
Toegegeven je wens is wel bijzonder, maar of het ook de smaak van velen is, dat valt te betwijfelen O:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Als het maar bij mij in de smaak valt beste vriend,ik zou er zeker één kopen als was het deze uitvoering of een 043er,44er of een 45er,ik zou ook märklin kunnen schrijven of ze er één voor mij willen maken  :D  :D.
En het is zeker bijzonder  B)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Droom maar lekker verder hoor :D

Je hoort er pas wat van, als jij er 500 minimaal (liefst 1000) van zou af willen nemen >:-D

En als het om bedragen gaat van 450 tot 500 euro dan hoop je denk ik wel op een winnend lot uit de Staatsloterij :-)

Succes met je brief :thumbup:
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Haha, ik weet ook, dat het niet zal lukken Hans,maar je moet het zo zien,zet een voetbalveld vol met flessen,en die ene reiger zou maar net in je fles schijten :D  :D  B).
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Deze week samen met het Marklin magazine de neuheiten 2016 ontvangen. Viel mij meteen op dat die best dik is en dat is een goed teken voor Marklin want de voorgaande jaren was men wel het assortiment aan het uitdunnen vanwege de kosten.
Veel nieuwe modellen maar ook opnieuw uitgebrachte modellen. Zo zie ik de VT11.5 weer verschijnen. Ik bezit zelf de 37605 en mis de uitbreidingsset 43115 nog. Deze is mondjesmaat nog te vinden maar voor een te hoge prijs. Zou nu de nieuw uitgebrachte 43114 erbij passen?
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 10 februari 2016, 12:47:48
Viel mij meteen op dat die best dik is en dat is een goed teken voor Marklin want de voorgaande jaren was men wel het assortiment aan het uitdunnen vanwege de kosten.

Het is een uitgebreide brochure, maar toch is hij niet dikker dan in de voorgaande jaren. Märklin heeft de nieuwighedenbrochure dit jaar juist bewust wat kleiner gehouden: 228 pagina's (2015: 244 pagina's).

In vergelijking met de Roco-nieuwighedenbrochure van 2016 (108 pagina's), of de Fleischmann-brochure (76 pagina's), is de Märklin-brochure erg dik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Het is een keurige brochure geworden.  Maar om heel eerlijk te zijn kreeg ik alleen bij de TEE en de 25 jaar hereniging van Duitsland lok zo iets van 'Hebben'!!  De TEE wordt wat prijzig,  maar die Herenigingslok... Die zou hier zomaar in huis kunnen komen dit jaar.  :P
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik kreeg een goed gewoon bij een hoop mooie dingen die erin staan maar de 37822 de oranje Br 221 van de RTS is mijn favoriete loc die ik graag wil zien rijden in Michelstadt 2.0. :) :)
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Hoi Michel,

Die RTS V221 komt hier ook wel voorbij hoor, en de wagons zijn er ook nog om te bestellen ;)

Zeker nu ik dit filmpje gevonden heb: 


M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Ik heb de set met de zwavelzuurwagons besteld.
Bij de rest van de neuheiten absoluut geen WoW gevoel.
Misschien nog een leuk pop-up nieuwtje anders meer budget voor de aankleding van de baan.

André
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Baardo op woensdag 10 februari 2016, 17:58:50
Bij de rest van de neuheiten absoluut geen WoW gevoel.

Bij mij ook niet. Heb nog wat uitstaan van vorig jaar dat nog niet uitgeleverd is. Uit de Neuheiten 2016 hoofdzakelijk wagensets die in mijn collectie passen.
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin nieuwigheden/neuheiten 2016
Citaat van: Baardo op woensdag 10 februari 2016, 17:58:50
Ik heb de set met de zwavelzuurwagons besteld.
Welke set is dat André?