Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail

Gestart door 1835 donderdag 03 december 2015, 19:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
goede avond,

Ik heb een Cs2 en gebruik nu rocrail voor de wissel(2de beeldscherm). Ik gebruik geen bezetmelders.
Is het mogelijk om via Cs2 of Rocrail om een sein te gelijk te schakelen met een wissel? Als je op je op de wissel klikt dat dan het sein gelijk op rood gaat.

mvg,
1835
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Sein en wissel hetzelfde adres geven.

Groeten,
Ton.
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Dit bedoel je software matig denk ik? Is ergens een voorbeeld hoe je dit doet?

Alvast bedankt!
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Je wisseldecoder/seindecoder op hetzelfde adres zetten.  8o
Maar waarom moet een sein met een wissel tegelijk werken? Dat is toch helemaal niet zoals het moet werken. Je seinstand is van meer voorwaarden afhankelijk dan alleen de wisselstand.
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Dit vind ik een interessant draadje worden. Vooral door die laatste vraag:

waarom moet een seinstand tegelijk werken met een wissel?

Dat is een typerende vraagstelling voor analoogrijders, en niet voor digitaalrijders.
Stel de wissel gaat in afbuigende stand; dan zou het seinbeeld geel moeten worden zodra de trein mag vertrekken. Analoog zet je die wissel pas om als duidelijk is dat de rijweg over de afbuigende wissel is vrijgegeven. En in praktijk zet je dan meteen de wissel en het sein tegelijkertijd (simpel doortrekken van een draadje). 

Digitaal doe je dat natuurlijk niet zo, tenminste? Er zijn heel veel soorten van digitaal rijders.
Wat de een normaal vindt, vindt de ander absurd.   En ik heb er geen beeld van wat een CS2-rijder met rocrail normaal vindt.
Re: wissel en sein te gelijk schakelen met rocrail
Beste ?? (heb je ook een voornaam?)
Je kunt in Rocrail acties definiƫren.
Zo kun je een actie maken die er voor zorgt dat het sein rood wordt als het wissel afleidend staat en groen als het wissel rechtdoor staat.

Albert.