Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Zolderbaan Kevin

Gestart door kevinpijls donderdag 03 december 2015, 10:51:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zolderbaan Kevin
BR98-10
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Alle positieve elementen (lange perrons, zeer korte hart op hart afstand voor de sporen 2 en 3 + hoofdbaan) uit eerdere ontwerpen zijn verdwenen en dat ogenschijnlijk alleen om de goederensporen bereikbaar te maken vanaf het buiten en binnenspoor komend uit schaduwstation 2.
Dat kan ook met twee slanke linkse wissels zonder passtuks zoals in het ontwerp van post 34 aangegeven.
Met wat energie in een half uurtje passen en meten kun je die h.o.h. van 51,5 mm ook bereiken bij het stukje paradebaan naar schaduwstation 1

Cees
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
@Cees

Misschien kan je me helpen om deze elementen terug te brengen in een ontwerp?

1. De afstand tussen spoor 1/2 alsmede 3/4 moet minimaal 94mm zijn ivm de faller ICE stations ( Afmetingen: 634 x 94 x 63 mm ).
2. Daarnaast moet er een breedte ontstaan tussen de 2 perrons van 240mm ivm de voetgangersbrug ( Afmetingen: 320 x 240 x 126 mm ).

Wat betreft de goederensporen zou ik deze het liefste zo lang mogelijk hebben, zoals in laatste voorbeeld, als dat ingepast kan worden. Net zoals de positie van het uithaalspoor.

Graag zie ik jou reactie weer tegenmoet.

Mvg,
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Hierbij 3 varianten omtrent het baanplan.

Graag ontvangen ik jullie reactie over alle 3 de plannen.


Alvast bedankt.

Re: Zolderbaan Kevin
-Kevin:
Persoonlijk vind ik variant 2 de beste, maar ik zou de twee wissels links onderaan omdraaien zodat je van het binnenste spoor naar het buitenste kan gaan
Re: Zolderbaan Kevin
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Kevin,

Wel vind plan twee heel mooi, kan je alle sporen oprijden heb je beetje variatie.  ;) ziet er top uit  :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Hey Allen,

Zojuist toch nog maar een rustig gekeken naar de beschikbare ruimte. Ik denk dat ik een concessie moet doen & de aparte goederensporen moet schrappen, ivm de benodigde ruimte voor de scenery aan die zijde..

Nu heb ik het zo bedacht om van spoor 4 ( oranje spoor ) een soort doorlopend/goederenspoor te maken.
Re: Zolderbaan Kevin
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Kevin

Prachtig plan, dat heb je mooi opgelost. zo heb je een mooi station, en perrons, heb zelf ook doorrij spoor moest het nodig zijn.


Groeten

Peter
Re: Zolderbaan Kevin
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Zolderbaan Kevin
Ik vind het geen consessie met het vorige plan. Maar das mijn mening. Je zou ook het oranje spoor bij de twee andere sporen kunnen leggen zodat dan de middelste als goederenspoor zou kunnen dienen.
Mvg Frank
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
@Frank

Nja er zijn wel wat kleine aanpassingen geweest, waardoor er toch ruimte gecreëerd is geworden, mede door het weglaten van 2 aparte goederensporen en 1 uithaalspoor. Het oranje spoor samenvoegen met de overige 2 sporen & dan het middelste spoor als goederenspoor gebvruiken is geen optie, daar er dan geen Dhl gebouw direct aan het goederenspoor gelegd kan worden.

grtz
Re: Zolderbaan Kevin
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Zolderbaan Kevin
Ok das duidelijk Kevin. Op zich is er niks mis met het plan wat er nu ligt.
Mvg Frank
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Volledige update omtrent mijn baanplan:

Foto 1: Zichtbare gedeelte, Hoofdstation incl. goederenspoor ( oranje )

Foto 2: Schaduwstation 1 incl. keerlus

Foto 3: Schaduwstation 2 incl. keerlus

Foto 4: 3D Overview ( voor zover te maken in scarm )

* bijgevoegd natuurlijk ook het volledige scarm bestand.

Grtz Kevin
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
FIJNE KERSTDAGEN!
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Zoooooo 1e mooie kerstcadeau gekregen..

Faller DHL Logistik Centrum

Yeahaaa!
Re: Zolderbaan Kevin
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zolderbaan Kevin
FredMa
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Dag Kevin,

Als ik het goed begrijp zijn er 3 sporen waar reizigerstreinen kunnen stoppen en is 1 spoor voor goederenvervoer.
Kom je er dan niet met 2 perrons en is het niet beter het goederenspoor los te hebben van een reizigersperron?
Spaart geld (perron minder) en plaats.

Je zou het dan zo kunnen schikken:

(Ik vrees dat je aan het tra bestand weinig zult hebben, voor mij was het niet meer dan een 'schets' om te laten zien wat ik bedoelde.
'k Heb zelfs niet naar je railsysteem gezien, 'k heb rap iets geschetst met C-rails, zonder mij te bekommeren over afmetingen.
Maar het gaat hem om het principe, als je dat goed vind kun je het vast wel meer in detail uitwerken.)
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Heerlijk, wat een prachtige cadeau's van de kerstman  :D

- Faller Car System Startset DHL
- Faller Station Horrem
- Faller DHL Logistic centrum
- Faller Perronbrug

& een geweldige cadeaubon voor meer modelspoor items..!!!
Re: Zolderbaan Kevin
-Kevin:
Veel plezier met de nieuwe aanwinsten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Zolderbaan Kevin
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Kevin,

Prachtige geschenken heb je gekregen, veel bouw plezier gewenst.  :P



Groeten

Peter
Re: Zolderbaan Kevin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Zolderbaan Kevin
Hoi Kevin,
Jammer dat je de opstelsporen hebt verwijderd. Nu is er nog maar weinig te doen in het station.
Of wil je juist alleen treinen laten rijden volgens een schema (of handmatig)?
Anders zou ik toch proberen iets meer van het station te maken, zodat er nog iets te doen is (goederen afleveren, treinen van samenstelling veranderen, toevoegen of afkoppelen restauratierijtuig bijvoorbeeld).

groet, Gertjan
Re: Zolderbaan Kevin
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Zolderbaan Kevin
Hi Kevin,
Ik kan wel met een nieuw plan op de proppen komen, maar er is al veel in je topic gepresenteerd.
Met name Herman heeft toch heel waardevolle suggesties gedaan.
In het begin van je topic zie ik dat je graag werkt met containers en ook je car-system wil integreren.
Dan past het plan van Herman toch prima (met de doodlopende sporen, waarvan er 1 als uithaalspoor dienst kan doen.
Volgens mij maak je je te druk om voldoende perronlengte. Op een tafel van 3.5 meter heb je met perrons tussen de 1.5 en 1.8 meter echt wel mogelijkheden en veel meer is ook niet nodig, tenzij je alleen een station wilt laten zien en de rest uit het zicht wilt houden.
Wat ik een sterke verbetering vind, is dat je aan de rechterkant van het station voor enkelspoor hebt gekozen. Dat maakt het geheel rustiger.
als je teveel sporen in je station nog lastig vind, zou je de gehele baan in enkelspoor kunnen uitvoeren.
De rijmogelijkheden worden dan echt niet heel erg ingeperkt.

Zou je trouwens eens kunnen reageren op de voorstellen die gedaan zijn en waarom je ze verwerpt? Nu komt er steeds een nieuw plan van jouw zijde, zonder dat de indieners weten waarom hun idee niet goed is.

groeten v Gertjan

PS: over de opmerkingen over afstanden en passtukjes kan ik je niet helpen; ik heb geen ervaring met C-rail
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Zo eindelijk weer eens een update omtrent mijn baanplan. De laatste tijd voornamelijk bezig geweest met de verbouwing van de zolder.. Hier komt ook weer een update over :) ( http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59270.0 )..

De 2 schaduwstations die volgen aan de spiralen komen op dezelfde hoogte te liggen en worden aan de 3.20m zijde met elkaar verbonden  :thumbup:

Eens kijken wat de critici  :P ervan vinden.. Jullie mening is heel erg belangrijk voor mij, aangezien ik een redelijke " starter " ben :)

Graag hoor ik alles wat jullie te zeggen hebben :)  :thumbup:

Grtz
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Update,

Ik heb het traject van Spiraal 1 aangepast, daar ik met het oude ontwerp niet via het buitenste spoor kon stijgen, aangezien ik dat niet op de rechter stationsporren uitkwam zonder een extra wissel te gebruiken. Hieronder de nieuwe situatie omtrent Spiraal 1.

Foto 1; Oude situatie
Foto 2; Nieuwe situatie

grtz
Re: Zolderbaan Kevin
peterke33
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Kevin ziet er netjes uit  :thumbup: :thumbup:, voor mij toch  :D :D




groeten

Peter
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Weer een update. Bezig geweest met de 2 Schaduwstations...

Graag jullie reactie hierop..

Mvg,
Re: Zolderbaan Kevin
marklinmanus
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Hoi,
Wat wordt zicht,dan bedoel ik je spiraal.
Sluit je linkse rangeerterrein aan op het doodlopende spoor in je station  Zo kun je rangeren zonder dat de andere treinen daar last van hebben.
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Update,

Heb ook een mooie ruime variant ( Dank aan de persoon die geholpen heeft ) , wat vinden jullie hiervan? Alleen de bochten van de spiraal worden nog aangepast naar 24230/24330 bochten ipv 24130/24230 bochten.

Grtz
Re: Zolderbaan Kevin
marklinmanus
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Door je station anders te plaatsen krijg je veel meer ruimte om de dingen die jij nog meer wilt op je baan een plaatsje te geven
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
@Herman,

Bedankt voor je toevoeging aan mijn draadje. Ik vindt het plan er al redelijk aangenaam uitzien, moet ik je zeggen :) Heb je voor mij ook het .tra bestand hiervan?

Ik heb nog wat vragen hierover:

1. Is het bijv. ook mogelijk om het goederenstukje, niet via het hoofdtraject te laten lopen?
2. Als er bochtwissels gebruikt worden, kunnen we dan het stationstraject langer maken?
3. Past dit traject ook als de bochten worden aangepast van 130/230 naar 230/330 bochten?
4. Bestaat er een mogelijkheid dat er ook ergens nog een kopspoor ingepast kan worden, voor bijv. de NS hondekop ( als stoptrein ).

Alvast dank voor je tijd.

Grtz Kevin
Re: Zolderbaan Kevin
marklinmanus
gast

Re: Zolderbaan Kevin
FF wat uitleg,
Spoor 1,2 en 3 zijn doorgaand spoor 4 en 5 zijn voor goederen om van lok te wisselen om je sleep bij de sporen onder de kraan te krijgen.
Hondekop kan stoppen op spoor 2 en evt weer terug of verder rijden.
Zit geen R1 in het ontwerp R2+R3+R9.
Bestandje wordt pas dit weekend(hopelijk) daar staan 2 ontwerpen in ook nog van een ander station.
De nieuwe R3 wissels zit niet bij mijn wintrack dus daar kan ik je niet bij helpen.
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Citaat van: marklinmanus op dinsdag 26 januari 2016, 12:08:15
FF wat uitleg,
Spoor 1,2 en 3 zijn doorgaand spoor 4 en 5 zijn voor goederen om van lok te wisselen om je sleep bij de sporen onder de kraan te krijgen.
Hondekop kan stoppen op spoor 2 en evt weer terug of verder rijden.
Zit geen R1 in het ontwerp R2+R3+R9.
Bestandje wordt pas dit weekend(hopelijk) daar staan 2 ontwerpen in ook nog van een ander station.
De nieuwe R3 wissels zit niet bij mijn wintrack dus daar kan ik je niet bij helpen.

@Herman

Ok bedankt voor de info :) Dan wacht ik sowieso even het bestandje af :) Kunnen we dan even verder bekijken hoe of wat :)

Grtz.
Re: Zolderbaan Kevin
marklinmanus
gast

Re: Zolderbaan Kevin
Zitten meerdere mogelijkheden in, zitten allemaal op aparte lagen moet je maar ff kijken
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
@Herman

Bedankt voor je .tra bestandje.. Helaas vindt ik in de huidige ontwerpen dat de stationsporren te kort zijn. Met de bochtwissels bedoel ik 24671 / 24672. Daarnaast vindt ik het idee met de kopsporen erin verwerkt wel leuk.  :thumbup:

Verder denk ik dat ik achterlangs bij de baan de Noch Pylon brug wil plaatsen waar een dubbelsporig traject loopt, hoger gelegen naar een schaduwstation, mits dit mogelijk is in een plan te verwerken.

Grtz Kevin
Re: Zolderbaan Kevin
kevinpijls
gast

Re: Zolderbaan Kevin
@Herman

Zoals de stationindeling is bij bijgevoegd bestand, vindt ik ook wel iets hebben.. en dan vanuit daar achterlangs een paradespoor ( hoger gelegen met de Noch Pylonbrucke ) en dan naar de linkerkant van de U en daar met een spiraal naar beneden richting schaduwstation.