Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Koploper littfinski decoder

Gestart door reeves vrijdag 13 november 2015, 17:35:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper littfinski decoder
Heren,

Heb een decoder van littfinski nmbs seinen, deze dcc geprogrammeerd in de ecos , werkt perfect.

Nu wil ik deze in m'n baan plannen dus alles ingevoerd , adressen ,hoort bij blok, naar blok, verstuur altijd etc.
Werkt dus niet, heb al getest met testprogramma zet seinen, doet ook niks

Adressen komen overeen met ecos 169-170 voor eerste sein 171-172 volgend enz.

Ik heb ook enkele seindecoders van brelec deze doen het wel met koploper.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Beide decoders zijn geprogrammeerd in dcc

Groet Tom
Re: Koploper littfinski decoder
Heb je genoeg decoders aangemaakt in Koploper om die adressen te kunnen benaderen?

Met groet,
Ben.
Re: Koploper littfinski decoder
Heb er 100 aangemaakt dus dat moet voldoende zijn denk ik is goe voor 400adressen

Er is me wel opgevallen dat ik bij de littfinski seinen geen volgend hoofdsein kan selecteren bij eigenschappen sein
Groet Tom
Re: Koploper littfinski decoder
Decoder protocol stond op default , deze verzet naar dcc probleem opgelost :O

Nu heb ik nog een vraag, er staan twee seinen aan m'n perronsporen er zijn geen volgende seinen,trein kiest z'n rijweg, sein schakelt dubbel geel (Belgisch) wil zeggen volgend sein is rood.
Probleem is dat er geen volgende seinen zijn en het dus dubbel geel blijft ipv groen, (seinstand is rood ingesteld, onveilig bij eigenschappen) heb dit als eens veranderd naar groen maar sein blijft dubbel geel

Groet Tom
Re: Koploper littfinski decoder
Zou je eens je database mee kunnen sturen?
Dan kunnen we meekijken.

Groeten Sander
Re: Koploper littfinski decoder
Ik ga dit morgen doen koploper staat op m'n zolder en m'n kindjes slapen op tussenverdieping
Re: Koploper littfinski decoder
De oplossing lijkt mij dummy seinen aanmaken in Koploper.

Met groet,
Ben.
Re: Koploper littfinski decoder
Ondertussen de vrouw bevallen en zelf nog wat verder geƫxperimenteerd met de decoders en koploper , heb idd dummy seinen aangemaakt als vervolg sein en paar dingen veranderd in de instellingen en bij de eigenschappen van de seinen.

Alles werkt nu prima!!!

Bedankt om het meedenken

Groet Tom