Vandaag heb ik CV 29 nog even bijgesteld, 2 = alles uit behalve DCC 28/128, verder hierbij een stukje uit het rapport aan mijn ombouwer:
quote
Omdat ik toch bezig was met mijn "programmeer MTC 21" had ik mijn Br 64 (39640) ook meegenomen omdat ik het geluid wat aan de harde kant vond, deze lok (ook een SDS motor) heb jij enige jaren geleden van een Loksound voorzien, ging allemaal prima, behalve dat de decoder slecht contact maakte met de MTC 21, door mij opgelost door een stukje kunststof schuurspons op de decoder te zetten waardoor hij naar beneden gedrukt wordt.
Bij het uit de lok halen van de decoder viel het me op dat hij heel makkelijk van de MTC 21 af ging, wat natuurlijk klopt, slecht contact, maar ook dat hij net zo makkelijk op de "programmeer MTC 21" gleed, mijn eerste poging om CV 1 uit te lezen mislukte dus ook, "geen lok", decoder flink aangedrukt en toen had ik contact en heb ik het soundniveau wat verlaagd.
Waarom viel het me zo op dat de decoder zo makkelijk op "programmeer MTC 21" ging, dat kwam omdat de decoder van de 39140 heel zwaar er op ging, de "programmeer MTC 21" is er één die ik overgehouden heb van de ombouw van een E 04, de 37470.
Omdat we het probleem met de decoder van de Br 64 ook hadden met de Br 94.5, 37165, die jij van een Loksound hebt voorzien, en wat ik ook opgelost heb met een stukje kunststof schuurspons, moet ik nu zeggen dat het niet Märklin is die wat afgeweken is van de mechanische MTC 21 norm maar dat het Esu is en dat valt me wat tegen van Esu, de huidige Esu decoders met een MTC 21 hebben "nauwere" gaatjes als de vroegere.
unquote
Mijn boodschap is dan ook dat het niet Märklin is die maar wat aanklooit, maar Esu.
Groet, Anne W