Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

witte palletjes Marklin elektronica

Gestart door Northlander maandag 23 november 2015, 16:00:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
witte palletjes Marklin elektronica
hallo, waar kan ik die witte palletjes/plugjes/tapjes kopen, die gebruikt worden om transfo's, central unit en keyboards te verzegelen?
Hoe verwijder je die best?

mvg,

Alain
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Of het de makkelijkste manier is weet ik niet, maar ik boor ze een stukje in met 1mm, dan gaat er een railschroefje in (zo'n mini ding voor K-rail) en dan even trekken. De plugjes blijven bruikbaar, ze gaan niet kapot door het uitboren. Succes!
Re: witte palletjes Marklin elektronica
zijn deze ergens te koop?
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Lijkt me niet, het is immers niet de bedoeling dat de particuliere gebruiker deze kastjes openmaakt. De service/reparatie afdeling zal er waarschijnlijk wel over beschikken, maar ik schat in dat ze ze niet te koop worden aangeboden.
Re: witte palletjes Marklin elektronica
begrijp het niet: "het is immers niet de bedoeling dat de particuliere gebruiker deze kastjes openmaakt" ... een loc , vol elektronica, mag je openmaken, andere apparatuur niet...
Re: witte palletjes Marklin elektronica
locomotieven hebben ook gewoon onderhoud nodig en de fabrikant begrijpt heel goed dat de gebruiker daar liever niet voor naar de dealer gaat. Maar hoewel er heel veel geknutseld kan worden aan de locs is dat - kijk maar maar de garantiebepalingen - toch niet de bedoeling van de fabrikant. Dat geldt in versterkte mate voor apparatuur, waar de gemiddelde gebruiker gewoon veel beter van af kan blijven zoals trafo's e.d.
Re: witte palletjes Marklin elektronica
de plasticadereindhulsjes die Viessmann levert bij zijn elektronische artikelen (schakeldecoders, relais, etc.) passen precies als je de palletjes helemaal uitboort.
beetje plastic lijm er aan en het zit weer zo vast als een huis.
alleen zijn er die in de gangbare kleuren rood, bruin, geel, groen etc. maar niet in wit.
ik heb er nog willen wat liggen in die fantasiekleuren

Cees
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Ik denk dat de beste manier om deze bijna onzichtbaar te verwijderen is om er even iets met seconde lijm of industrie lijm op te lijmen zodat je het er uit kunt trekken en erna snij je dit eraf met een mesje!
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Citeer
begrijp het niet: "het is immers niet de bedoeling dat de particuliere gebruiker deze kastjes openmaakt" ... een loc , vol elektronica, mag je openmaken, andere apparatuur niet...

12 V/220V?

Daarbij is zo'n trafo in je stroomkring thuis opgenomen en zou er dus (buiten jezelf) een schade kunnen ontstaan aan je huis (hypothetisch). Dat noemen ze "claim technisch indekken". Kijk maar eens of je je oplader van je telefoon, broodrooster, etc tegenwoordig nog open kan krijgen. Als dat al zo is zit er een verzegeling op de schroefjes zodat de fabrikant bij claims direct kan aantonen dat jij er zelf aan geknutseld hebt. ;-)
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Niet alleen 230V gerelateerde artikelen kan je niet meer open krijgen. Probeer eens een afstandbediening. Had een tijd geleden een AB met een IR-LED die slecht contact had. AB opengesloopt, anders kan je het niet noemen, even LED aangestipt met soldeerbout en gerepareerd. Maar dan de AB weer sluiten. Kon alleen met plakband.  :-(
Re: witte palletjes Marklin elektronica
CiteerMaar dan de AB weer sluiten. Kon alleen met plakband. 

ja en dat gaat dan altijd zo naar over de knopjes heen zitten  :D
Re: witte palletjes Marklin elektronica
opgelost met ...  likstokken van Cola Looko Look.... de witte staafjes aan de top met schuurpapier wat rondgeschuurd, geplaatst met wat lijm in het toestel en afgesneden met een cuttermes langs de zijkanten, past perfect!
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Citeerlikstokken van Cola Looko Look


creatief! moet het perse de cola variant zijn, of mag het ook een andere smaak zijn ? :D
Re: witte palletjes Marklin elektronica
Citaat van: Olav op donderdag 26 november 2015, 10:46:47
Probeer eens een afstandbediening. Had een tijd geleden een AB met een IR-LED die slecht contact had. AB opengesloopt
Voor een volgende keer, gebruik een (gitaar)plectrum.

Mvg,
Peter