Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mobile station stopt spontaan

Gestart door Ragoem maandag 23 november 2015, 12:11:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobile station stopt spontaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Mobile station stopt spontaan
Hallo Allemaal,

Waarom stopt mijn mobilestation er soms spontaan mee?

Zal even de situatie om schrijven:
Baanbesturing gebeurt met een Uhlenbrock 65000 die via loconet is verbonden met een PC (koploper)
Op datzelfde loconet zit een Uhlenbrock 63810 (MS adapter) met daar op de Marklin 60652 Mobile station.
Het gebeurt regelmatig dat de trein die bestuurd word door de MS, niet meer op de MS reageert.
Desbetreffende trein rijd wel gewoon door (en moet dus eventueel op een ander manier gestopt worden).
Als de de MS gereset word door de voeding van de adapter af te halen (MS verwijderen uit de adapter heeft een noodstop tot gevolg) start hij weer gewoon op en kan de trein weer gewoon bestuurd worden door de MS.

Loconet kabel naar de adapter is al vervangen zonder resultaat.

Kent iemand dit probleem en/of weet een oplossing?
Bij voorbaat dank.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Mobile station stopt spontaan
Heb je weleens een andere MS geprobeerd? Als die ook het probleem heeft dan ligt het blijkbaar aan de Uhlenbrock adapter.

Koen
Re: Mobile station stopt spontaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Mobile station stopt spontaan
Hoi Koen,

Nee, heb ik nog niet geprobeerd. Heb er namelijk niet zo een bij extra bij de hand.
Zal een kijken of ik er ergens een kan lenen. (Toevallig iemand in de buurt van Cuijk die er een wilt uitlenen?  :D)

Hartelijke groet,
Ragoem