Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

weer een treinenshop verdwijnt

Gestart door johanhe2 zondag 22 november 2015, 19:26:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi,

Ik heb 3 goede winkels in Duitsland in de buurt. 1 winkel combineert zijn treinenzaak met tuinartikelen, vijverartikelen, etc. Volgens hem goede combinatie omdat de tuinartikelen in de zomer goed gaan en de treinartikelen in de winter. De 2e winkel combineert de trein artikelen met andere modelbouw hobby's. Ook logisch. De 3e combineert zijn treinenzaak met teken, schilder en borduur hobby's. Zijn argument, als de vrouw meekomt heb ik dubbele omzet. Alle 3 hebben een zeer ruim assortiment voor treinen en veel onderhoud en reparatie ervaring. Moraal van het verhaal, focus niet alleen op treinen, maar zoek wat bijpassende assortimenten om je risico's te spreiden.

Mvg.

Olaf
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Het belangrijkste voor mij waarom ik steeds minder naar de fysieke winkel ga is het gebrek aan vakkennis en interesse van de verkoper.
Ik verwacht dat de handelaar een wandelende encyclopedie is in verband met zijn zelfgekozen vakgebied.
En daar knelt het schoentje, de meesten (in BE toch op zijn minst) zijn enkel geïnteresseerd in de eurootjes die ik achterlaat.
Liefst zo veel mogelijk, in zo kort mogelijke tijd en durf vooral geen praatje te slaan of een vraag te stellen die verder gaat dan de laatste cataloog van hun voorkeursmerk.

Nog niet gesproken van de prijs of levertijden.

Hans.

Re: weer een treinenshop verdwijnt
Eigenlijk Hans, zeg je met andere bewoordingen hetzelfde als ik, het is in BE bij jullie dus niet anders dan hier.
Als klant wil je toch interesse en aandacht.
De reactie van Fonzo999 begrijp ik ook, maar lastige klanten zijn er in elke branch.
Neem aan dat we hier als 3-railers normale weldenkende mensen zijn.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Goed, de winkelier stelt al zijn beschikbare tijd, vriendelijkheid en vakkennis ter beschikking van de prospectieve koper en beantwoordt al zijn vragen tot volle tevredenheid, daarna komt natuurlijk een uitputtende prijsdiscussie.

De prospectieve koper "zegt" dat hij er over na gaat denken, gaat naar huis, spit internet uit en vindt een goedkopere, niet vreemd de webverkoper heeft nauwelijks tijd beschikbaar hoeven stellen, vriendelijkheid zie je niet over internet en vakkennis is niet nodig.....

Wie blijft er in "leven", de winkelier of de webshop?

Het zal nog slechter worden tot het moment dat er geen fysieke winkels meer zijn, dan is er ineens weer een "markt" voor fysieke winkels, "mijn" winkelier heeft dezelfde leeftijd als ik, dus als alles goed gaat kan ik nog heel lang bij hem terecht.

Overigens gaat het net zo in schoenenwinkels, uitzoeken en passen in de fysieke winkel, merk, model en maat goed onthouden en hup naar internet....

Groet, Anne W
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Anne W op woensdag 06 januari 2016, 23:44:06


Overigens gaat het net zo in schoenenwinkels, uitzoeken en passen in de fysieke winkel, merk, model en maat goed onthouden en hup naar internet....

Groet, Anne W

En dan zijn er straks ook geen schoenenwinkels over.
En waar kan je dan nog passen, voordat je op internet bestelt?
Ik stoor mij enorm aan dit soort unfair gedrag van consumenten.
In het zakendoen gaat het er niet alleen om dat de leverancier eerlijk is; dat geldt net zo goed voor de klant.
Er is behalve de prijs ook nog zoiets als de gunfactor.
Ik begrijp niet waarom er op dit forum zo negatief wordt geschreven over winkeliers.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Misschien is het zo dat de klanten van de winkeliers zich storen, aan een halsstarrige houding wat betreft de winst op een model.

Lucien geeft dit al meerdere malen aan, en ik begrijp wat hij bedoelt in deze, maar er zit ook een keerzijde aan.
Want als een winkelier beneden de adviesprijs zakt, kan het wel eens gebeuren dat een fabrikant dit ook merkt.

Vaak wordt er dan veel later geleverd of soms helemaal niet meer, en daar hoor je bijna niemand over.
Zelf zou ik het een goede zaak vinden als de prijzen niet in de "hand" worden gehouden, maar aan de winkelier over worden gelaten die dan zelf een markt gebonden prijs erop kan plakken.

Krijgen we dan een wildgroei van prijzen hier?
Denk het niet want de inkoopsprijs zal alleen zakken door aantallen, en daarmee kan je dus wel je eigen winst bepalen.
Fabrikant tevreden want die heeft er geld voor gekregen, de winkelier tevreden want die mag zijn eigen winst uitstippelen, en de klant tevreden omdat ie eindelijk een lok of iets kan scoren voor een voor hem aanvaardbare prijs.

Zal wel weer te kort door de bocht zijn gegaan met deze uitspraken, en het lijkt wellicht een utopia maar is het dan werkelijk zo veel moeilijker dan het nu is?
Trouwens ik stoor me geen moment aan waar een ander winkelt, laat die maar lekker in zijn luie stoel zich helemaal gek klikken op zijn linkermuisknop en winkelwagen, dan rij ik wel naar een adres (welke nog over zijn) waar ik kan zien voelen en horen :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Inderdaad het zou heel netjes of beschaafd zijn als prospectieve klanten die uit zijn op de laagste prijs en dus wel bij de webshops zullen uitkomen niet eerst in de fysieke winkels gaan kijken, inspecteren, passen en laten informeren, dit is dus een algemene opmerking geldend voor het hele consumentengedrag....

Een inderdaad dan zijn er geen schoenen winkels meer over, wat voor de consument ook weer niet lekker is, verkeerde model, kleur, maat, dus steeds weer terug sturen.....

Groet, Anne W
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Prospectief: dure woorden, gebruikt in de verkeerde context
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Sinds jaar en dag zijn er postorder bedrijven, de Wehkamp om maar eens wat te noemen is er groot mee geworden. Winkelen deed je in 1975 op de bank vanuit een dikke catalogus. Je bestelde via de post en kreeg je schoenen of jurkje met diezelfde post. Ruilen ging dezelfde weg. Betalen deed je op rekening of via accept giro, internet bankieren bestond nog niet.

In 1985 kon je bij diezelfde tent 24/7 via de telefoon via voice control bestellen, hoe het heden gaat is bekend.

Dus what's new? Niets behalve de omvang en de snelheid. Diezelfde Wehkamp bestaat nog en wordt dagelijks 450.000 keer bezocht. Door mensen die gemak zoeken en niet nadenken over "gunfactor". Hoezo unfair gedrag?

Je kunt de consument nooit de schuld geven van negatieve ontwikkelingen in het MKB. De winkel dient zich aan te passen aan de consument, niet andersom. Kan of wil je dat niet kun je je tent sluiten.

Met groet,
Ben.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 08 januari 2016, 23:08:11
Misschien is het zo dat de klanten van de winkeliers zich storen, aan een halsstarrige houding wat betreft de winst op een model.

Lucien geeft dit al meerdere malen aan, en ik begrijp wat hij bedoelt in deze, maar er zit ook een keerzijde aan.
Want als een winkelier beneden de adviesprijs zakt, kan het wel eens gebeuren dat een fabrikant dit ook merkt.

Stel je voor dat iemand winst maakt. Dit klinkt als afgunst.

En dan het verhaal adviesprijs. Er is een hele grote elektronicaketen hier in Nederland die ook stelselmatig afwijkt van de adviesprijzen, vraag niet hoe men daar met personeel om gaat... Alles heeft een prijs, iemand "betaalt" op een gegeven moment de rekening.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Wat interessant is ten aanzien van de adviesprijs weet ik uit het verleden dat Märklin nogal vervelend kon doen ten aanzien van de handel is er met andere prijzen dan de adviesprijs werd geadverteerd zoals laat of niet leveren. Wat ik ineens bedenk, in Duitsland zie je toch vaak prijzen die onder de adviesprijs liggen. Zou dit soms bewust zijn om de handel in Duitsland te bevoordelen opdat iedereen daar gaat inkopen ter faveure van de Duitse economie en MKB?

Is zomaar een "brainwave".  :D
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: lokje 23 op zaterdag 09 januari 2016, 11:00:10
voor märklin telt maar een zaak verkopen.
lokje 23  ( lucien )

Waarom altijd dat negatieve over Märklin ook Roco en Piko en al die andere modelspoor makers willen hun spullen verkopen dus ook winst maken net als ieder ander bedrijf.
Of verkopen die het voor vrienden prijzen omdat ze de klanten zo aardig vinden ?
En je mag Märklin kopen maar je het hoeft ook niet.

Verder heb ik niet het idee als ik bij mijn favoriete treinenwinkel in Badhoevedorp kom dat ze denken wat kom jij nu weer hier doen.
 
Verder deze maatschappij is er nu eenmaal om ons geld uit onze zakken te trekken of het nu om modeltreinen gaat of om een wasmachine enz enz.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Ik kan wel begrijpend lezen hoor.

Als jij schrijf "voor marklin telt maar een zaak verkopen" vindt ik dat negatief naar Märklin omdat je de andere merken niet noemt.
En verder ga ik geen discussie met jouw aan want daar heb ik geen trek en vooral geen zin in.

Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lucien: begrijpend schrijven cq duidelijk schrijven is ook een vak
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Het geld voor ELKE fabrikant dat ze moeten verkopen welk merk of artikel je daarbij ook noemt ;)

Wij zijn bezig met iets anders en dat is de hobby, en anderzijds wordt daar dus aan verdient, want je koopt in voor die hobby.

Was laatst in Antwerpen bij een handelaar die geen goed woord over had voor Märklin, en daarbij drong ie ook nog eens zijn persoonlijke mening aan Peter (Peterke33) en mij op.
En dat terwijl ie ook gewoon de verkoper uitging hangen, want hij moest en zou ons Roco of Fleischmann verkopen.
We hebben er keihard om gelachen Peter en ik, want die man was zo agressief omdat wij hem van zijn pauze afhielden, want we wilden iets kopen.
Tja dan maar twee klanten de deur uit zetten zonder iets, zo kan het ook verkeren ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi Lucien,

Het was gewoonweg een man die zijn eigen mening niet onder stoelen of banken schoof ;)
Hij was erg voor Roco of Fleischmann want hij had de fabrieken daar bezocht, en die vond hij betere kwaliteit leveren dan Märklin met hun oude machines en werkwijze.

Nu heb ik enige Roco modellen gehad en let wel gehad want de tand des tijds knabbelt blijkbaar harder aan plastic dan aan metaal :P
Gebroken leidingen van een stoomlok, gebroken buffers op een NS 1000, afgebroken leidingen op het dak van een SBB kroko van Roco.
Maar dat alles heb ik niet eens opgesomd, want ik gunde die man wel zijn pauze :D

Gaf hem wel repliek dat er nu andere werkwijzen worden gebruikt, en andere constructies gemaakt worden dan pakweg 25 jaar geleden.
Dit deed hem ook op de pc speuren naar wat ik hem weerlegde, en ja er zijn onomstotelijke bewijzen te vinden op het net.
Vooral toen ik zei dat ik een Märklin BR 50 verkoos boven eentje van Roco, want hij vroeg me ook waarom dat gebeurt was 8o
Hij kon zijn oren niet meer geloven toen ik zei dat Roco nog steeds de aandrijving in de tender had zitten, en dat de as ervan duidelijk zichtbaar was tussen de lok en tender.

Ja betaal maar een presidentiële prijs voor een 3 sterren kamer zei ie nog uit zijn ongeloof, terwijl je bij Roco een 3 sterrenkamer betaald en een presidentiële modellen kunt kopen.
Alsof ie teleurgesteld was in mijn keuze, dacht ik man stop met je eigen mening op te dringen en ga gewoon weer je modellen verkopen.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat die man niet zijn eigen mening mag hebben, maar als je modeltreinen verkoopt kan het niet zijn dat je de ene de hemel in prijst en de ander afbrand.......want dat gaat je klanten kosten :(

Dat er tegenover een vakbondsgebouw zit of zat wist ik niet, wel zaten we nog lang na te praten over wat deze man bezielde.
En hoe anders ging het bij de modelbouwzaak van even verderop waar de auto stond, want daar begrepen ze wel dat Peter en ik klanten waren :thumbup:
Teleurgesteld waren we niet immers onze dag kon niet stuk wat die man ook vertelde, maar ik denk dat zo'n adres geen lang leven meer is beschoren :-(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: lokje 23 op zaterdag 09 januari 2016, 11:00:10
allemaal larie wat betreft personeel betalen en noem maar op dat het personeel de dupe zou worden van ons koopgedrag. kijk ik heb 44 jaar in het zelfde bedrijf gewerkt  en 32 jaar vakbondsafgevaardigde geweest en 28 jaar ondernemingsraad in dat bedrijf ik kan je zeggen als je rond de tafel zit zijn de werkgevers leeuwen die niks anders zien dan geld en het personeel is een nummers of beter een noodzakelijk kwaad omdat het niet anders kan gelukkig kan men nog niet zonder de mens veel minder dan vroeger maar ze moeten er nog zijn. we hebben ingeleverd ( geld , verlofdagen en zo verder en verder) (...)

Even de quote wat ingekort. Als het allemaal zo slecht was bij dat bedrijf, waarom ben je dan niet ergens anders gaan solliciteren? Ook ik heb in de Centrale Ondernemingsraad van een beursgenoteerde onderneming gezeten en de OR van een dochterbedrijf, en ik kan zeggen dat het beeld wat jij schetst niet overal opgaat. Ik heb zowel in de rol als OR/ COR lid, en leidinggevende de reorganisatie meegemaakt, waar ik overigens zelf ook "slachtoffer" van ben geworden. En ik kan je garanderen dat dit op een zeer menswaardige wijze is gegaan. De andere optie was overigens failliet gaan, maar dankzij het moederbedrijf bestaan zij nog.

In een bedrijf gaat het om keiharde knaken en een gezonde balans aan kosten, dus ook personeelskosten. Als je die balans niet continue op blijft zoeken komen er nieuwe concurrenten die wel efficiënt zijn. Neem als voorbeeld V&D en zet daar tegenover Coolblue. Door deze constante beheersing van kosten weten bedrijven te concurreren en zijn zij in staat te groeien en meer werkgelegenheid te creëren.

En als vakbondsman moet jij toch weten dat je met verschillende CAO's te maken hebt. Bij webwinkels only (zoals Bol.com) heb je te maken met de CAO logistiek, en bij gewone winkels heb je met de CAO detailhandel te maken. Maak een staatje op wat betreft de salarissen en je zal zien dat een webwinkel only op loonkosten goed kan concurreren.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hans dat ondernemers/weggevers hun idee(spreek uit eigen ervaring mijn oude werkgever deed wat hij het beste vond niet wat een klant wou)bij klanten er door drukken,daar ben ik ook wel achter onder tussen!
En al die grote detail bedrijven vallen omdat er investeringsbedrijven achter zitten die alleen maar aan geld denken niet aan investeren in de toekomst! ze trekken alles er uit en laten dan de handel failliet gaan met alle gevolgen van dien!
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Als je de CAO's naast elkaar legt zal er niet veel verschil in zitten! het is meer het aantal mensen wat de kosten zijn en dat veel bedrijven in goede perioden hun personeel meer gingen betalen(het bedrijf waar mijn vrouw werkte is ook overgenomen in het verleden,zij kreeg per uur meer dan haar nieuwe leidinggevende)
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Er was eens een treinenshop ................

Gr. Jan

Ps. Zo gaat het dikwijls, totaal niets met topic te maken...... :P
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Snap Niet wat de vakbond en CAO hier mee te maken hebben. En dat een ondernemer geen geld mag verdienen is belachelijk.

Daar doen we het voor en is de enige reden dat een bedrijf moet bestaan.  Om geld te verdienen voor de eigenaar of investeerder.
Waarom zouden we anders de risico's lopen die gepaard gaan met ondernemen. Een goede zaakvoerder zal zorgen dat zen klanten tevreden zijn, goed geholpen worden, en dat hij er nog een serieuze cent van overhoudt.  En dan is iedereen gelukkig.

Helaas zijn er genoeg winkeliers die verbitterd geraken, slechte service leveren, onvriendelijk zijn en dan nog hoge prijzen willen vangen.
Wel die mogen er van mij gerust uit !!  Als ondernemer moet je beseffen dat de klanten je omzet betekenen. Ben je dat besef al kwijt verdien je het gewoon van falliet te gaan.

en concurrentie van internet en beurzen is geen andere concurrentie. Je kan als winkelier altijd zelf een webshop openen, ebay doen, en op een beurs gaan staan.

Service moet het keyword zijn.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: LibertyCity op dinsdag 05 januari 2016, 09:07:56
En dan onderaan de streep blijft er dan wat over waar de ondernemer nog van moet leven. En mag dat wat meer zijn dan iemand die 40 uur aan de lopende band staat? Is geld verdienen soms vies?
Tuurlijk mag een winkelier meer verdienen als iemand in loondienst. Hij of zij is immers 24/7 met de zaak bezig. Helaas leven we in een land waar mensen met een jaloerse blik naar zijn buurman kijkt omdat de buurman wat meer verdient dan hij en een grotere en duurdere wagen rijdt. Gelukkig hebben we een gezellig nivilleringsfeestje achter te rug, wat voor iedereen een feest is (not!).
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Volgens mij dwalen we een beetje af....
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Inderdaad, we dwalen weer eens behoorlijk af.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Een dwaalspoor  :P
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Spoorman op woensdag 13 januari 2016, 18:55:49
Volgens mij dwalen we een beetje af....
Beter in een topic dan in het echte leven ;)
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 09 januari 2016, 12:19:41
Was laatst in Antwerpen bij een handelaar die geen goed woord over had voor Märklin, en daarbij drong ie ook nog eens zijn persoonlijke mening aan Peter (Peterke33) en mij op.
En dat terwijl ie ook gewoon de verkoper uitging hangen, want hij moest en zou ons Roco of Fleischmann verkopen.
We hebben er keihard om gelachen Peter en ik, want die man was zo agressief omdat wij hem van zijn pauze afhielden, want we wilden iets kopen.
Tja dan maar twee klanten de deur uit zetten zonder iets, zo kan het ook verkeren ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Ik weet perfect wie je bedoeld Hans, door die man heb ik al enkele jaren geen voet meer in een modeltreinwinkel gezet. Ik noem hem de antimarklinist  :D
Heeft op zijn gevel maar 1 reclame bord hangen en jawel van Marklin maar als je een woord zegt over marklin breekt hij het merk een half uur af.
Een tip als je er nog eens komt: vraag naar faller lijm, krijg je weer een preekje van een half uur  :P

Ik weet echt niet hoe die man kan leven van zijn winkel, het is een grote winkel in het midden van de stad met een half lege etalage waar al jaar en dag hetzelfde instaat. Het is een muffe onordelijke winkel waar sinds de jaren 70 de tijd is blijven stilstaan denk ik.
Ik ben er bijna zeker van dat er nog artikels in zijn winkel aanwezig zijn met een prijs Belgische franken lol.

Groeten Bert
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi Bert,

Bovendien was deze man nog al aan zijn sigaar aan het lurken, en bij mijn weten doe je dat niet als je klanten helpt, maar als je de tijd hebt om te mijmeren over al de goede dingen in het leven :D
Revell fikte de beste man ook nog af, en ik durfde haast niks over de Tamiya verf te vragen :P
Peter en ik waren bezig de rails roestig te krijgen en Peter wilde dat met verf doen of die Rusty railer dinges gebruiken :-)

Toen de man vroeg waarom Peter dat wilde gebruiken, en hij er achter kwam dat het om de C-rails ging begon ie zijn ongenoegen te uiten :thumbdown:
En werkelijk waar alles waar ie over klaagde verkocht de beste man ook, dus ik snapte even niet waar dit heen moest.........of eigenlijk wel, weer een teloor gang van iets wat een topwinkel had kunnen zijn ;)
Locatie is prima parkeren nou ja dat wilde ik eigenlijk helemaal niet noemen, dat is in elke grote stad naadje (zacht uitgedrukt), en daarboven aan de top een zielige man, die geen goed woord over had voor zijn koopwaar :-(

In deze tijden mag je van de winkelier toch een andere houding verwachten?
De ene na de andere sluit en dan zit dit er nog tussen?
Al met al hebben we zelf flink gelachen hoor, want echt we (Peter en ik ) zijn echt niet blind wat er bij de andere fabrikanten te vinden is.
Vertelde de man als kooltje op het vuur, dat ik een Märklin model boven een Roco variant verkoos, en met toelichting erbij zelfs.
Dit deed hem met een half oog speuren op zijn PC naar beelden, van de lok die ik afkeurde (op mijn beurt dan hé?).

Waarschijnlijk wilde hij ons ook de deur uit hebben, maar dat had ie ook netjes kunnen vragen hoor, dan ga ik mijn kapitaal wel ergens anders besteden.
En daar zat hem net de kneep, want of hij heeft geld zat en hoeft niet meer zo nodig, of hij was met het verkeerde been uit bed gestapt :D
Misschien is hij het kunstje verleerd of hij is het gewoon beu, maar dat het niet lekker loopt dat was me aan het begin van zijn rede al duidelijk.

M.v.g.

Hans V200.0


Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hey Hans,

Hij baat deze winkel al een hele tijd met deze mentaliteit uit hoor, de laatste keer dat ik er ben binnen geweest is ruim 15 jaar geleden. Het spijtige is dat hij een goed assortiment heeft, alleen wil hij het niet verkopen.  :P
Dus sluiten zal hij niet gauw doen hoor.
Sorry,  :offtopic: dus, want deze sluit dus niet  :D

Grts Bert
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Ik vraag me alleen af over welke winkel het jullie nu eigenlijk hebben?
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi Maarten,

Dat zeg ik liever niet want het is al duidelijk wie het weet, en die heeft al gereageerd ;)

De naam doet er ook niet zoveel toe hier, want de zaak sluit niet dit jaar en de volgende jaren.

Had het er alleen maar over, omdat Peter en ik daar niet zo netjes zijn behandeld tenminste niet als klant zijnde.

En een dergelijke houding kost je dus klanten, en ja wat gebeurt er zonder die klant?

Dan hangt het zwaard van Damocles boven je hoofd, en zal het geen jaren meer duren eer de zaak begint te verzakken naar een regio, die hier in dit topic huist ;)

Bovendien loopt deze man in die winkel al een tijdje mee, als ik lees dat deze man die houding al 15 jaar heeft :thumbdown:

Het lijkt me ook geen houdbare zaak om niks vernieuwends te bieden, immers de modellen die hij heeft lopen al menig jaartje mee :(

Ieder ander had deze modellen al goedkoper aangeboden als overjarig model, maar ook hier weer de niet aflatende tanende inzet :thumbdown: van dit norse mannetje.

Was eigenlijk wel nieuwsgierig of deze uitlatingen van deze man, alleen aan ons adres waren besteed, of dat er ook nog andere klanten waren die helaas zoals je kunt lezen dezelfde ervaring achter de rug hebben.

Als je dan roept dat ik negatief ben over de zaak moet je dat zelf maar weten, maar de feiten liggen nu eenmaal zo dat hij zichzelf de das omdoet, en ons daarbij niet nodig heeft ;)

Wel mag je een pb sturen, als je je nieuwsgierigheid niet kan bedwingen :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: weer een treinenshop verdwijnt
Heb ooit die winkel anders geweten, en geloof me helemaal anders. Toen hij nog volop in de M wereld zat, wat er is gebeurd weet ik mss maar durf me zeker niet uitspreken. die man heeft gouden jaren gehad, geld heeft hij niet meer nodig verre van de halve straat is van en zijn broer huizen appartementen enzo verder. vond het jammer toen ik Hans meenam naar die winkel het rood en schaamte ging me door de schoenen, dacht oei ja neem ook eens iemand mee. maar geen nood Hans ken nog een winkel die is zeker zo groot, en mooi en waar ze wel vriendelijk zijn en geen sigaren roken achter hun pc of toonbank en geen volle asbakken staan.


Groeten

Peter
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi Peter,

Het geeft niks man, deze ervaring was toch ergens goed voor ;)

En jij hoeft je nergens voor te schamen, want het is die man van de winkel, die dat zou moeten doen :important:

Maar goed het doet niks af aan het feit dat deze ervaring leerzaam is geweest, en was er ook niet bang voor dat een stad als Antwerpen meer alternatieven bied :D

Die bezoeken we dan wel een andere keer Peter :thumbup:

M.v.g.

Hans
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Das die op de turnhoutsebaan Peter ?  8o
met de gelijknamige modelbouw winkel een stukje verder... daar zijn ze al even vriendelijk trouwens.


Bart


Citaat van: peterke33 op zaterdag 16 januari 2016, 22:12:05
Heb ooit die winkel anders geweten, en geloof me helemaal anders. Toen hij nog volop in de M wereld zat, wat er is gebeurd weet ik mss maar durf me zeker niet uitspreken. die man heeft gouden jaren gehad, geld heeft hij niet meer nodig verre van de halve straat is van en zijn broer huizen appartementen enzo verder. vond het jammer toen ik Hans meenam naar die winkel het rood en schaamte ging me door de schoenen, dacht oei ja neem ook eens iemand mee. maar geen nood Hans ken nog een winkel die is zeker zo groot, en mooi en waar ze wel vriendelijk zijn en geen sigaren roken achter hun pc of toonbank en geen volle asbakken staan.


Groeten

Peter
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Ondanks alle verhalen over sluitende winkels etc en reeds in het bezit zijnde van een leuke baan (met vrije weekenden), droom ik er nog immer van om zelf een modelspoorwinkel te beginnen. Geen grap, volledig serieus.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Bart,

Dat is hem.

William,

Dat idee zweeft ook al jaren in men achterhoofd, ik ben alleen bang dat ik dan de hobby op zich verlies en enkel alleen alles nog wil doorverkopen of net andersom, alles willen houden en niets doorverkopen :p

Grts Bert
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Das die op de turnhoutsebaan Peter ?  8o
met de gelijknamige modelbouw winkel een stukje verder... daar zijn ze al even vriendelijk trouwens.


Bart

Dat is hem, die andere winkel zijn broer dus. die is echt super vriendelijk, altijd goede service.
De andere helaas, hij is en was erg bekwaam op gebied van treinen en electronica.
Maar wie of wat zal er zijn gebeurt dat hij nu zo anti Marklin is geworden, weet wel dat ik daar geen voet meer binnen zet.
Dan ga ik wel naar harte Antwerpen, ok betaal wat meer maar daar staan ze niet met een sigaar in hun mond en breken ze geen enkel merk af. ben er mijn nieuwe aanwinst gaan halen, en die werd eerst op een test spoor gezet om de geluiden en toeters en bellen te testen.


Groeten en iedereen heeft zijn of haar winkel heb de mijne gevonden.


Peter
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Laenderbahn027 op zaterdag 16 januari 2016, 23:32:22
Ondanks alle verhalen over sluitende winkels etc en reeds in het bezit zijnde van een leuke baan (met vrije weekenden), droom ik er nog immer van om zelf een modelspoorwinkel te beginnen. Geen grap, volledig serieus.

Sja de winkel van WillieS was toch  voor overname beschikbaar? Was je kans geweest om je droom waar te maken.

Gr.  Charlie
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Laenderbahn027 op zaterdag 16 januari 2016, 23:32:22
Ondanks alle verhalen over sluitende winkels etc en reeds in het bezit zijnde van een leuke baan (met vrije weekenden), droom ik er nog immer van om zelf een modelspoorwinkel te beginnen. Geen grap, volledig serieus.

William,

met alleen dromen zal het niet lukken. Plannen, de benodigde middelen zoeken, en doen, niet alleen roepen. Verder heb je een behoorlijke commerciële en ondernemende instelling nodig vanuit jezelf. En een beetje tegen de draad in, eigenwijs zijn, kan geen kwaad!

Met vriendelijke groet,
Martijn
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hoi Martijn,

Dat laatste zal het probleem niet zijn  :thumbup:.

Hoi Charlie,

Met een jong gezin en een nieuw huis in aanbouw was de timing niet helemaal ideaal  ;).

Hoi Lucien,

Theetje dan maar? Spaarkaart? Extra stapelkorting boven de x euro? Wel graag goede verhalen, zie mij als een soort barman.

Wat zou helpen is iemand die de technische kant helemaal snapt, dwz: erg veel weet van zowel de 2- als 3-rail- techniek. Ik kom een eind, maar heb altijd veel vragen die voor electrotechnicus vaak peanuts zijn...
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hallo

Wat betreft die winkel in Antwerpen .
Waarom zou hij vriendelijk moeten zijn
Die denkt toch van als jullie niks kopen doen die toeristen het wel .
Maar dat wil daarom niks zeggen dat hij zo moet zijn . :thumbdown:
Als hij me morgen kan zeggen ok je krijgt van 15% korting bij vroeg boeking en 10% bij gewone aankoop .
Gelijk bij mijn andere winkeliers .
Dan moet ik niet meer zo ver rijden .
Heb het hem ooit eens gevraagd , en hij zij n´jet daar doe ik niet aan mee .

Dus
Allen naar de beurs of naar korting modelspoor winkels .
Vb ; Houten BR 01.5 (39205) 400?
       Antwerpen                     499?
       Verschil                           99?
Das dus een dag werken dat ik bespaar .

Vriendelijke groeten
Benny
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Beste Gunmax,

Bespaar je werkelijk 99 Euro door naar Houten te gaan?
Entree van de beurs? Brandstofkosten?
Waarom zou een winkelier onvriendelijk moeten zijn?
En wat we nogal eens vergeten mss gewoon vragen om korting.
Als er 40 Euro afgaat..bijvoorbeeld is het verschil alleen maar de genoemde entreekosten en brandstof, dan kom je al aardig in de richting.
Reageert hij negatief hierop? Ach hij is niet de enige die treinen verkoopt.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Zie net op RTV Utrecht Dat Beelenmodelbouw aan de tweede daalse dijk er ook mee op houd.
De winkel is nog open tot 27 februari.
Wel jammer vond het een leuk winkeltje altijd.

Tony
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Hallo baanloos

Kijk gelijk mijn vader zegt (Lucien dus)klop dit wij rijden om de beurt met 3 mensen .
Maar als ik naar Antwerpen centrum ga = moet ik parking betalen , veel rondrijden door enkel richtingsverkeer en zie ik maar één winkel .
Als ik naar Houten ga zie ik Veeeeeeeeel winkels en 2dé hands standjes en kom ik nog toffe mensen tegen waarmee ik eens een praatje kan maken .
+ ik nog een koek en tas koffie (gratis ) van deze personen krijg . :thumbup: (cees en bert )

Wat wil een mens nog meer :D

groeten benny
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: blauweengel op maandag 18 januari 2016, 10:43:18
Zie net op RTV Utrecht Dat Beelenmodelbouw aan de tweede daalse dijk er ook mee op houd.
De winkel is nog open tot 27 februari.
Wel jammer vond het een leuk winkeltje altijd.

Tony
De website is al leeg  8o
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Haha, humor. Als ?400 per jaar voor de parkeervergunning je al de kop kosten is het slecht gesteld met de handel van Beelen. Ik ken de winkel niet, dat is al veelzeggend. :D

Met groet,
Ben.
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Ja hij was ook al maar 2 dagen per week open.

Tony
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Nou weet ik niet of de man er nog een andere baan bij had hoor Lucien.
Het is wat jaren geleden dat ik er wel eens kwam.
En het winkeltje lag wel wat afgelegen,las net op een ander forum dat zelfs veel echte Utrechters niet wisten dat deze winkel bestond.
Ik weet wel toen ik voor het eerst van deze winkel hoorde heb ik lang lopen zoeken voor ik het had gevonden.

GR Tony
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: gunmax1 op maandag 18 januari 2016, 08:37:26
Hallo

Wat betreft die winkel in Antwerpen .
Waarom zou hij vriendelijk moeten zijn
Die denkt toch van als jullie niks kopen doen die toeristen het wel .
Heb het hem ooit eens gevraagd , en hij zij n´jet daar doe ik niet aan mee .
Vriendelijke groeten
Benny
Hoi Benny,

Die man was echt onbeschoft om het nog eens licht uit te drukken, aan de sigaar lurkend en een volle asbak die ik al ver voor de toonbank rook.
Niet dat ik geen sigaren lust, maar ik rook toch ook niet als ik wil dat ie mij te woord staat?
Zo eentje daagt me echt uit om hetzelfde te doen, en dan mijn sigaar tja waar druk ik die nu eens uit.......tja pak wel een Roco lok daarvoor.
Maar nee, ik verlaag me niet tot dat lage niveau waarmee hij ons bijna overviel.

Het kostte wel wat moeite om dat bla bla van hem enigszins te temperen, en dat is iets wat ik bij een vriendelijke winkelier niet eens hoef te doen.
Erg volwassen vond ik de man niet, en al helemaal niet in zijn meer dan 20 jaar oude gedachten gang.

Als een winkelier niks wil verkopen aan je, mag ie dat ook gewoon zeggen toch?
Hoeft ie er tenminste geen theatraal gezeik erop na te houden :(

M.v.g.

Hans V200.0

Re: weer een treinenshop verdwijnt
Citaat van: Hans V200.0
Die man was echt onbeschoft om het nog eens licht uit te drukken, aan de sigaar lurkend en een volle asbak die ik al ver voor de toonbank rook.
Niet dat ik geen sigaren lust, maar ik rook toch ook niet als ik wil dat ie mij te woord staat?

hallo Hans

kijk als het aan mij lag en hij deed zo onbeschoft zou ik zeggen
Beste vriend !!!!! of je doet nu je sigaar uit of ik dien een klacht in en bel de politie .
Hij heeft volgens de Belgische wet zelf geen recht om te roken in zijn winkel .
Daar deze winkel openbaar is .
Hij zal dan wel een toontje lager zingen en mms wel eens kunnen lachen . 8o

Maar als je hem echt bij zijn schokkedeize (ballen)wil hebben dan heb je je lok voor niks als schade vergoeding voor je longen  :idea:  >:-D

Maar zo is een mens en wij als Europeanen al zeker niet, in Amerika had hij al een advocaat op zijn dak .

Groeten benny

Edit Herman05: Quote gerepareerd