Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Slanke Engelse wissel C-rail

Gestart door Janvis maandag 21 december 2015, 10:26:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Slanke Engelse wissel C-rail
Hallo allemaal,

Weten jullie ook of marklin plannen heeft om een slanke Engels wissel in het programma op gaat nemen??? Vind het ontbreken namelijk wel een gemis als ik eerlijk ben.

Groeten jan willem.
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Nog niks van gehoord. Op dit moment is peco een goed alternatief. Je kan ook nog Weichen Walter proberen.

Groet, Jasper
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
We wachten op de nieuwe D-rail met een compleet programma inclusief Engelse wissel...

Willy
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
 @citaat

D- Rail???


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd.
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Citaat van: Jasperkc op zaterdag 26 december 2015, 23:14:02
Nog niks van gehoord. Op dit moment is peco een goed alternatief. Je kan ook nog Weichen Walter proberen.

Groet, Jasper

Inmiddels is het plan zodanig aangepast dat de slanke wissels niet meer nodig zijn. Maar vind het wel een gemis, en denk velen met mij.
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Citaat van: Janvis op zondag 27 december 2015, 11:51:11
@citaat

D- Rail???


Grapje, Jasper...
Ik vermoed dat het C-rail ontwerp het nagenoeg onmogelijk maakt om een goedwerkende C-Engelse wissel te produceren (waarom duurt het anders zo lang?).
Dus vandaar dat M. in de toekomst weer een nieuw railontwerp zal bedenken...

Willy
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Ze zijn er al jaren mee bezig....
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Er zijn natuurlijk weinig C-rail rijders die de k-rail draadjes volgen

Toch: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=53789.msg941487#msg941487
(Slanke engelsman in C-rail, een zelfbouw project in het Duits)

Daarin verwees ik naar de : MobaTechnik Blogspot (2014, nr 8)

Daarin staat een zelfbouw slanke C-engelsman, op basis van een slanke Peco Engelse wissel.
Wat M* niet kan, kunnen sommigen kennelijk wel zelf maken. Hoe komt het toch dat M* zoveel niet van de grond krijgt? Willen ze te veel of is hun budget te laag?
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Citaat van: Jan22 op maandag 28 december 2015, 15:16:41
Hoe komt het toch dat M* zoveel niet van de grond krijgt? Willen ze te veel of is hun budget te laag?
Afzetmarkt is gewoon te klein. Eerder was al te lezen dat de kosten om de nieuwe C-rail R3/R4 bochtwissels te ontwikkelen ( 1 miljoen euro) mogelijk pas met 10 jaar terug verdient zullen worden. (En in datzelfde interview gaf Florian Sieber aan dat ze hiermee wel laten zien dat ze voor de lange termijn gaan.)
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Als het ze zoveel kost om een nieuwe lijn of een nieuw product op te zetten, dan kunnen ze beter stoppen.
En dan kunnen we beter onze eigen dingetjes ontwikkelen dan wachten op waarmee ze komen.
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Slanke Engelse wissel C-rail
Heuuu?????,

Willi. Je bedoelt zeker Janvis!

Groet, Jasper