Start
Wiki
Events
Shop
Foto-album
Inloggen
Registreren
Kalender
Contact
Nieuws:
Heb je vragen over de werking van het
3rail
forum
? Krijg deze beantwoord in de
Forumtips
.
3rail Forum
Modelbaanbouw & Scenery
Banenplan ontwerpen
Bocht geometrie
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Print
Auteur
Topic: Bocht geometrie (gelezen 1583 keer)
wiebrand
Vaste Gast
Offline
Lid sinds: 2007
Bocht geometrie
«
Gepost op:
maandag 09 november 2015, 11:45:55 »
Kan ik een spiraal maken met 230 en 330 bochten of kan het alleen met 130 en 230 of 330 en 430.
vgv wiebrand.
Gelogd
marklinmanus
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #1 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 11:58:03 »
Ja, dat kan.
Gelogd
Jørg
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #2 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 12:00:37 »
Kan met elke bocht van Marklin.
Gelogd
ErikW
Vaste Gast
Offline
Lid sinds: 2008
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #3 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 12:15:08 »
Het hangt wel af van het gewicht van de sleep, als de boel te zwaar (of te licht) is krijg je problemen in een te krappe bocht. Ik zou het zeker even testen voor ik begon met zagen.
Gelogd
Erik
Jørg
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #4 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 12:20:10 »
Wiebrand:
Lange wagons gaan moeilijker door de 130 bochten en wanneer je daar een spiraal mee gaat maken kun je best alleen met korte wagons en dito sleep rijden.
Gelogd
wiebrand
Vaste Gast
Offline
Lid sinds: 2007
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #5 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 12:44:04 »
maar krijg ik dan geen problemen als ik 230 330 bocht door middel wan wissels met elkaar te verbinden
Gelogd
BR98-10
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #6 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 13:04:50 »
de hart op hart afstand tussen 130, 230 en 330 is steeds 77,5 milimeter
bij gebruik van wissels 611, 612, 624, 630, 671 en 672 is de hart op hart afstand ook 77,5 milimeter
cees
Gelogd
wiebrand
Vaste Gast
Offline
Lid sinds: 2007
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #7 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 13:09:05 »
oke bedankt gesnapt
Gelogd
Jørg
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #8 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 13:50:17 »
Wiebrand:
Ik snap niet goed wat wissels met een spiraal te maken hebben.
Je stelt een vraag over welke bochten te gebruiken voor het maken van een spiraal en dan schrijf je dat je die bochten gaat gebruiken om wissels met elkaar te verbinden.
Graag wat uitleg,
Gelogd
GWS
Stamgast
Online
Lid sinds: 2013
Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #9 Gepost op:
maandag 09 november 2015, 15:05:14 »
Jørg,
IK denk, dat Wiebrand bedoelt om bijv. van de buitenbocht naar de binnenbocht te gaan rijden. Hij zal dan de 'bochtwissels' willen gebruiken. Dat kan, maar hij zal dan wel een paar aanpassingen met de rails moeten doen met allerlei tussenstukjes. Als je Wintrack gebruikt, zal het programma dat zelf wel oplossen, mits je de procedure goed volgt in het programma.
Gelogd
Groetjes
Gerard W. Steenhoek
Pjedro
Gast
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #10 Gepost op:
dinsdag 10 november 2015, 01:06:57 »
Even nog een extra opmerking, als je een spiraal maakt met 230 (r2) en 330 (r3) bochten, dan passen de huidige bochtwissels er niet in.
De 671 en 672 bochtwissels gebruiken de 130 (r1) als basis en daar gaan de lange wagons weer niet goed doorheen.
Zowel de binnen bocht als buitenbocht van zo'n wissel is R1.
Dus wordt het wachten op de nieuwe bochtwissels.
Gegroet,
Peter
Gelogd
wiebrand
Vaste Gast
Offline
Lid sinds: 2007
Re: Bocht geometrie
«
Reactie #11 Gepost op:
dinsdag 10 november 2015, 09:46:16 »
bedankt voor de info
groet wiebrand
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
SMF 2.0.17
|
SMF © 2019
,
Simple Machines
Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 24 queries.
Laden...