Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?

Gestart door treinboy woensdag 11 november 2015, 17:46:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
hoi vrienden


ik heb een ecos centrale de eerste versie ( zwart wit )

nu ik heb een mac laptop en zou graag weten dat ik mijn baan kan besturen met mijn laptop en mijn ecos aan de laptop kan hangen of hoe moet ik te werk gaan aub

wie kan mij hiermee helpen

groetjes
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
Beste Treinboy (heb je ook een voornaam?)

Het programma Rocrail draait ook op een Mac. Het begin is misschien een beetje lastig maar als je het programma een beetje doorhebt kun je volautomatisch, halfautomatisch of handbediend rijden. En het is gratis  :D
Het programma kun je downloaden op: www.rocrail.net

Succes,
Albert.
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
Itrain werkt zoiezo op een Mac. Met parallels kun je Windows installeren op de Mac. Je kunt bijv. Koploper gebruiken in osx omgeving. Hier op het forum zijn hierover diverse topics te vinden.
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
mijn naam is benny

ok hoor ik zal eventjes kijken bedankt alvast he


maar hoe sluit ik mijn ecos op mijne mac aan dan aub
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: mijn baan besturen vanaf mijn mac kan dat?
De Ecos sluit je aan op het computernetwerk (modem/router). In het besturingsprogramma bijv iTrain selecteer je bij interfaces de Ecos en daarbij het ip adres van de Ecos. Op deze manier krijg je verbinding tussen de Ecos en computer.

De handleiding is via Google makkelijk te vinden. http://www.oude-station.nl/images/Esu/ecos-nl%20handleiding%203.0.0.pdf

Ik heb het idee dat we met een beginner te maken hebben, dus lees je eerst even in. Hier op het forum is genoeg te vinden. (Correct me if i'm wrong) ;-)

Heb zelf geen Ecos, dus kan het niet exact uitleggen.