Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

overweg......

Gestart door marklinfan1992 zondag 12 november 2006, 16:23:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
overweg......
marklinfan1992
gast

overweg......
een overweg met die nieuwe piezo moteren en een decoder der bij dan lijkt het wat egter als de bomen dmv piezo moteren langzaam naar beneden gaan..owjah een paar knipperleds boven de andreas kruizen zou ook niet verkeerd zijn. :?
Re: overweg......
VincentKloeg
gast

Re: overweg......
Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw?
Lees ook de inhoud nog eens na, want over welke overweg heb je het?
Re: overweg......
Swiss
gast

Re: overweg......
Over "een" overweg.

Bovenstaande schrijver wil dus "een" overweg (die nu nog niet bestaat (het gaat tenslotte over "modellen niet in de collectie), dan is opgeven van een modelnummer me dunkt nogal moeilijk) met de laatste "state of the art"-opties.

Persoonlijk weet ik niet of dit zo'n prioriteit is voor M*: de overweg in C is nog geen eeuwen op de markt, en er zijn al zoveel mooie sets van andere fabrikanten (bijv. Faller) die je probleemloos op een M-baan kunt zetten. Dus of een nieuwe overweg voldoende zou verkopen om goed uit de kosten te raken...  :?

Greetz,
Swiss
Re: overweg......
marklinfan1992
gast

Re: overweg......
gewoon een overweg een niewe voor c en een voor k.......
Re: overweg......
marklinfan1992
gast

Re: overweg......
Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw? dat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig... :? als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ..nederlands is niet mn sterkste vak :?
Re: overweg......
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: overweg......
Citaat van: marklinfan1992 op dinsdag 14 november 2006, 07:41:34
Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw? dat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig... :? als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ..nederlands is niet mn sterkste vak :?

Dan zou ik toch maar meer aandacht aan m'n Nederlands besteden en minder aandacht aan m'n treintjes.......

vr.gr. Jurrien
Re: overweg......
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: overweg......
Citaat van: marklinfan1992 op dinsdag 14 november 2006, 07:41:34
Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw? dat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig... :? als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ..nederlands is niet mn sterkste vak :?


Tsssss.....

Er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnormen en beleefdheid. Of wordt dat tegenwoordig ook al niet meer bijgebracht? Letten op de zinsopbouw betekend niets anders dat gebruik van Hoofdletters, punten, komma's en begrijpbare zinnen. Lees anders voor het posten je berichten eens extra door, zo haal je in ieder geval de meeste onregelmatigheden er wel uit.

En af en toe eens een extra enter is ook niet verkeerd. Als je deze 'tips' onthoudt schop je het wel ver hier en krijg je denk ik wel het snelst antwoord op je vragen omdat dan de vraag ook beter begrepen wordt.

[ONTOPIC] Een complete overweg ligt volgens mij niet op de weg van het strategisch beleid van Märklin, dus ik denk niet dat deze er snel zal komen.

[OFFTOPIC}Misschien een idee een s88 terugmeld module, een functiedecoder van bijv TAMS en DEZE schakeling, kun je in ieder geval bij een overweg eens een knipperlicht realiseren (denk wel 12 volt GELIJKSTROOM!!!!)
Re: overweg......
Rogier
gast

Re: overweg......
We zitten niet in een nederlandse klas, en niet iedereen kan perfect in nederlands zijn. Dat wil niet zeggen dat je er niet op proberen kan te letten.
Dat terzijde en back on topic:
http://users.skynet.be/pro-rail/_private/fam/ukcafam6.htm

Wel in het engels, maar een voorbeeld van een overweg gemaakt met geheugendraad. Hierbij (volgens beschrijving) zouden de spoorbomen realistischer moeten bewegen.
Dit betekend wel dat je het zelf in elkaar moet zetten, naar het ontwerp wat je daar kan vinden.
Re: overweg......
VincentKloeg
gast

Re: overweg......
Citaat van: Marklinfan1992Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw? dat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig...  als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ..nederlands is niet mn sterkste vak

Val ik dan met mijn 15 jaar (en 10 maanden) buiten de jeugd van tegenwoordig? Het is een kleine moeite om het nog eens na te lezen om te kijken of het begrijpelijk overkomt. De spelling hoeft niet 100% te zijn, maar je moet wel je best ervoor doen. Nederlands is niet m'n beste vak zeg je, dan moet je je juist meer er voor inzetten. Het is laks om met zo'n rede weg te komen om de taal van je vaderland niet te beheersen. Met een moeder die zo dislecties is als een deur heb ik her en der ook moeite met bepaalde woorden, maar iets meer aandacht tijdens het schrijven en het gaat stukken beter. Je zult je Nederlands later écht nodig hebben.
Zal je toekomstige baas leuk vinden om een sollicitatiebrief te ontvangen waarin geen punten en/of andere leestekens geplaatst zijn.  :?
Re: overweg......
mbze
gast

Re: overweg......
Dit forum gaat over treinen en niet over de nederlandse taal dus ik vindt dat je je niet zo druk moet maken als je niet snapt wat hij zegt reageer je niet.
Als er niemand reageerd snap de poster denk ik ook wel dat de mensen zijn vraag niet snappen !

Al dat geouwe hoer over dat mensen wel of niet punten en hoofdletters gebruiken.
Als je het kan en wilt dan gebruikje ze en anders niet.

M.v.G

Erik.
Re: overweg......
marklinfan1992
gast

Re: overweg......
Citaat van: Jurrien op dinsdag 14 november 2006, 10:17:10
Citaat van: marklinfan1992 op dinsdag 14 november 2006, 07:41:34
Zou je iets beter willen letten op je zinsopbouw? dat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig... :? als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ..nederlands is niet mn sterkste vak :?

Dan zou ik toch maar meer aandacht aan m'n Nederlands besteden en minder aandacht aan m'n treintjes.......

vr.gr. Jurrien


het is het een of het ander :P treinen zijn een grotere hobby dan nederlands
Re: overweg......
marklinfan1992
gast

Re: overweg......
okee,bij deze zal ik eens wat beter m'n best gaan doen met typen misschien ,wordt als ik op dit forum regelmatig een bericht plaats,m'n nederlands ook een beetje beter. :?

groeten ericj allias marklinfan1992 :)

(dit een beter geschreven reactie?)

Re: overweg......
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: overweg......
Misschien is dit wat: Klik hier. en deze: klik hier. en deze: klik hier.

Groetjes,

Robbert
Re: overweg......
woopietrein
gast

Re: overweg......
wad een gesuer over nederlantse taal, tsjonguh tsjonguh..... :lol:
Re: overweg......
Spoorniet
gast

Re: overweg......
Zeg dat wel, wat een gezever zeg....
Re: overweg......
Arjan
gast

Re: overweg......
Persoonlijk vind ik dat je best wel een beetje mag letten op het taalgebruik. Om op topic te blijven; ik kan er niet zo goed mee overweg
Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige mensen zo dyslectisch zijn als een konijn.

De jeugd van tegenwoordig (zei hij met zijn 40 jaar) maakt het soms wel bont met die sms-taal.
Het zou jammer zijn als ze echt niet beter weten. (Ik vermoed dat sommigen inderdaad echt niet beter weten).

Vincent, je moet maar zo denken; niet iedereen gaat naar het VWO, niet iedereen haalt zijn universitair papiertje. Dat is maar goed ook.

Ik hoop dat dit stukje zonder spelfouten is geschreven  :D

Groeten,
Arjan
Re: overweg......
Arjan
gast

Re: overweg......
Wijs er eens eentje aan dan !
Re: overweg......
Arjan
gast

Re: overweg......
Euh... ik zie'm niet.
Re: overweg......
Spoorniet
gast

Re: overweg......
Citaat van: Arjan op zondag 26 augustus 2007, 18:33:13
Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige mensen zo dyslectisch zijn als een konijn.

De jeugd van tegenwoordig (zei hij met zijn 40 jaar) maakt het soms wel bont met die sms-taal.

Dat ben ik wel met je eens. En inderdaad, sommige mensen zijn zwaar dyslectisch, mijn 19 jarige zoon bijvoorbeeld. Iedereen met een vooroordeel moet er maar eens bij stilstaan dat het vooral voor deze mensen zelf een behoorlijke handicap is, waar ze echt last van hebben in het dagelijks leven. In dit geval heeft dat overigens niets met fatsoensnormen en beleefdheid te maken. Dyslectische mensen zijn dus onbeleefd en zijn geen fatsoensnormen bijgebracht? Hou toch op zeg. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen, die zelf ook niet bepaald van gisteren zijn, dit soort uitspraken nog doen.

Wie de arrogantie heeft te denken dat hij deze mensen even opnieuw op kan voeden, komt van een koude kermis thuis, dat kun je drie keer vergeten. Deze mensen hebben daar ook het recht niet toe, het zijn hun zaken niet. Erger je je er toch aan, doe dan óf even wat meer je best te begrijpen wat er staat, óf negeer het verder.

Ik ben het met je eens dat sommigen er een potje van maken, maar het punt is, je kunt aan de hand van je computerscherm niet beoordelen wie er gewoon te lui is om correct te schrijven en wie het echt niet kan, door dyslexie of andere redenen. (Er zijn zat mensen die moeite hebben met spelling en leestekens gebruiken, terwijl ze niet dyslectisch zijn).

Als ik dan zie dat de eerste de beste reactie een zéér pedant en belerend toontje voert, notabene door iemand die zelf net droog achter de oren is (ja, ik bedoel jou, Vincent) dan word ik daar kotsmisselijk van.

Oordeel nooit te snel, en doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Re: overweg......
Robber
gast

Re: overweg......
ik denk niet dat Vincent het zo lullig bedoeld heeft.
Citeerdat is gewoon de taal van de jeugd van tegenwoordig...  als 14 jarige is het toch logisch dat ik zo typ
ik vind bovenstaand citaat meer iets om je druk over te maken. Het verschil tussen dyslectie en het zgn. 'jongerentaaltje' is hemelsbreed. Vooral als je toegeeft dat nederlands niet je sterkste kant is, dan kan je beter proberen foutloos (of foutarm) nederlands te schrijven. (blijkbaar lukt dat toch als ik latere berichten lees van Marklinfan)En niet dat iritante 'jongerentaaltje' er door heen gooien.
Ik vind het juist klasse dat Vincent hier tegenin gaat.

PS, mijn nederlands is ook verre van perfect.
Re: overweg......
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: overweg......
Citaat van: mbze op dinsdag 14 november 2006, 17:51:45
Dit forum gaat over treinen en niet over de nederlandse taal dus ik vindt dat je je niet zo druk moet maken als je niet snapt wat hij zegt reageer je niet.
Als er niemand reageerd snap de poster denk ik ook wel dat de mensen zijn vraag niet snappen !

Al dat geouwe hoer over dat mensen wel of niet punten en hoofdletters gebruiken.
Als je het kan en wilt dan gebruikje ze en anders niet.

M.v.G

Erik.

Ben ik het helemaal mee eens, wat een moielijk gedoe zeg, mijn Nederlands is ook niet zo goed maar daar stoor ik me niet aan.
Mensen houd eens op met de puntjes op de "i" te zetten en je druk te maken om de Nederlandse taal gebruik en houd het vooral gezellig.
Ik heb een voorstel, laten we het inderdaad een treinen forum houden en geen Nederlandse  taal forum zoals Erik ook al noemde. Vind het trouwens een wonder dat er nog geen forum leden, zover als ik het kan zien, hun lidmaatschap hebben ingetrokken want dit gez..k werkt toch wel storend.

Fred Vonk
Re: overweg......
Spoorniet
gast

Re: overweg......
Citaat van: Robber op maandag 27 augustus 2007, 07:16:12
ik denk niet dat Vincent het zo lullig bedoeld heeft.

Daar ga ik ook niet van uit, maar het komt wel zo over.

CiteerHet verschil tussen dyslectie en het zgn. 'jongerentaaltje' is hemelsbreed.
Als vader van een zwaar dyslectische zoon meen ik dat verschil zelf ook van dichtbij te kennen. Mijn opmerking is dan ook niet op gebakken lucht gebaseerd.

CiteerVooral als je toegeeft dat nederlands niet je sterkste kant is, dan kan je beter proberen foutloos (of foutarm) nederlands te schrijven. (blijkbaar lukt dat toch als ik latere berichten lees van Marklinfan)

In dit geval wel ja. Maar nogmaals, niemand kan dat na één post beoordelen. Voor hetzelfde geld was Marklinfan wél dyslectisch geweest, of had hij (wederom nogmaals) net als vele anderen gewoon moeite met de Nederlandse taal correct schrijven.

Om dan meteen zo'n denigrerende opmerking voorgeschoteld te krijgen is verre van prettig. Marklinfan is er verder nuchter onder, maar dat is niet iedereen. Als iemand gevoelig is voor dit soort zaken kan ik garanderen dat zoiets hun zelfvertrouwen absoluut geen goed doet, sommige mensen worden hier zo onzeker van dat je ze zelfs weg kunt jagen. Misschien dat de betrokken personen daar ook eens bij stil kunnen staan.

CiteerIk vind het juist klasse dat Vincent hier tegenin gaat.

Het mag duidelijk zijn dat ik daar gelet op het bovenstaande anders over denk. Vincent, of wie dan ook, heeft het recht niet iemand met een belerend vingertje ten overstaan van een heel stel anderen te kleineren puur op basis van verkeerde spelling en het niet gebruiken van leestekens. Daar is dit forum niet voor. Dit is inderdaad geen school, het is niet het NTI, en het is niet aan ons mensen in hun dagelijkse privé-gewoontes te corrigeren.

Dit forum is er om op een ontspannen, ongedwongen en vriendschappelijke manier te discussiëren en kennis uit te wisselen over de gemeenschappelijke hobby, modelspoorwegen. Zodra je mensen op het persoonlijke vlak gaat proberen te bëinvloeden, ga je naar mijn bescheiden mening over de schreef. Heb je echter de neiging om dat tóch te doen, dan had dat ook anders en een stuk beleefder gekunt.

Re: overweg......
VincentKloeg
gast

Re: overweg......
Toch nog even mijn mening hoor!  :o

Hoewel een forum zich op het internet bevindt zie ik het toch als een openbare ruimte. In een openbare ruimte zijn er fatsoennormen. Met de billen bloot is bijvoorbeeld niet toegestaan. Redelijk normaal 'typen' vind ik een fatsoennorm: punten, komma's en hoofdletters. Wat is er daar nou moeilijk aan om dat in je achterhoofd te hebben als je iets aan het typen bent? Waarom zou je het daar niet mee eens zijn? Wat voor zin heeft het te verdedigen dat het niks uit zou mogen maken op welke manier je schrijft? Maar wees nou eerlijk...  :roll:

Chat-taal lekker binnen de chatbox houden en je eigen taaltje via de mail en de telefoon, maar hier op het forum enigszins goed typen. Op de extra t'tjes let ik ook niet, die ontbreken ook veels te veel waar ze eigenlijk wel nodig zijn.

Met vriendelijke groet,
Vincent

PS. over de t'jes, het valt me nu ook opeens op dat er al maanden lang een fout in m'n tekst onder m'n berichten staat... Beleefd met een d terwijl het eigenlijk nog bezig is....  :? Moet du smet een T eigenlijk.
Re: overweg......
woodymax
gast

Re: overweg......
ook eevn mij mennig

zloang een brechit leseabar is en je kunt het begrjiepn, makat die ene hofdeletetr, kmmoa, pnut, sptaie, uitreoptkeen, vragaekten, enz, enz

mij echt niet uit.

greoten mark
Re: overweg......
VincentKloeg
gast

Re: overweg......
't Is dat ik weet wat je bedoeld  :P  8)  :D
Re: overweg......
JanPieter
gast

Re: overweg......
Hm.... dat een vraag over een overgang uit kan lopen tot zo´n dikke discussie.

Ook nog even mijn mening!

Over een taal/typefoutje struikel ik niet, ik maar er zelf regelmatig een.
Wel kan ik me soms behoorlijk ergeren aan mensen die werkelijkwaar alles in een zin vergeten wat je vergeten kunt...
Is het dan zo moeilijk om effe een puntje neer te zetten?
Als je ziet dat je een fout maakt, verbeter je dat even, lijkt mij!

Da's wat ik wou zeggen.  :wink:

jna peitre
Re: overweg......
Gerard
gast

Re: overweg......
Laten we dan nu stoppen met het al dan niet terecht wijzen op taal- en spellingsfouten en doorgaan met het onderwerp, de overweg.
Re: overweg......
JanPieter
gast

Re: overweg......
Doen we  :D.
Re: overweg......
Lid sinds: 2006

K rails, Cs3

offline
Re: overweg......
CiteerHm.... dat een vraag over een overgang uit kan lopen tot zo´n dikke discussie

En dat na negen  :shock: maanden weer gewoon opnieuw door gaat.

Maar Gerard heeft gelijk doorgaan maar dan met de overweg. Trouwens bekijk het de hele foto gallery maar eens kunnen we weer wat van leren. En zeker de bouw van de bovenleiding. :wink: (verdorrie heeft niets met een overweg te maken :oops:)
Re: overweg......
Robber
gast

Re: overweg......
men zou inderdaad een nieuwe overweg kunnen overwegen bij Marklin
Re: overweg......
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: overweg......
Citaat van: Robber op dinsdag 28 augustus 2007, 07:07:55
men zou inderdaad een nieuwe overweg kunnen overwegen bij Marklin

De Modelwinkel in Rijswijk wist mij te vertellen dat Märklin daar ook mee bezig is. Het gaat om het model met van die hekjes... Waarneer konden ze nog niet vertellen. Trouwens dit heb ik een paar jaar geleden gehoort toen ik mijn hele oude inkwam ruilen voor een nieuwe geschikt voor C-Rails.

Groetjes,

Robbert
Re: overweg......
philippe_007
gast

Re: overweg......
Een zelfbouw overgang is toch altijd mooier te integreren in uw baan dan een gekochte.... En meestal nog een stuk goedkoper....

Om effe terug te komen: Ik hoor de zgn ouderen toch zo graag over de jeugd van tegenwoordig klagen...  :twisted: Allen vergeten dat ze jong geweest zijn... In den goeie ouwe tijd waren er de beatels met lang haar (voor die tijd)..., de flower power en wat is er nog allemaal geweest... In een van die generaties hebben de meeste gezeten, en dan kloegen de ouderen van toen ook over de jeugd..... De generatie kloven zullen ook steeds blijven bestaan.... :P