Allen bedankt weer voor de complimenten!
Wat je al niet kan doen met een telefoon!!!
@ Michel en Peter: geslaagd voor de drie bijbehorende examens! Het was hard werken, maar missie geslaagd!!
De trappetjes hoop ik te kunnen bestellen via Göppingen, maar moet eerst een lijstje maken met nog wat andere onderdelen van een van mijn Big Boy's. Bij het test rijden is de 4013 wel eens in een bovenleiding mast blijven hangen, en met de ingestelde afrem vertraging (was rangeerstand vergeten te activeren
) had deze enkele cm's (45) bovenleiding meegetrokken!!!
Overigens staat in de Big Boy beschrijving wel dat deze alleen ontworpen is voor K- en C-rail!
ook al rijdt hij perfect op M-rail met uitzondering van de drieweg wissel! De wissellantaarns zijn bij de Big Boy geen probleem meer wanneer je de tender trapjes licht naar binnen buigt!)
@ Michel: ik vind de kunst van David Mann überhaupt mooi en deze sluit perfect aan! Een Rio Grande diesel en een paar motoren! In het beetje vrije tijd naast het werk als burgemeester van Jefferson city wil ik nog wel eens op de motor stappen!
@ Erik: Ik heb naast C-rail uit de drie USA startersets ook nog heel veel M-rail liggen! Buiten het feit dat het zonde is deze niet te gebruiken, hebben enkele wissels een R1 afslag wat weer een nieuwe dimensie geeft in het plannen van spoor!
Met name een toekomstig rangeer terrein gaat geheel met M-rail gemaakt worden.
De K-rail was bijvangst op Koningsdag twee jaar terug. Deze vind ik het mooist bij bruggen met een open structuur in de bodem. Dan kun je er mooi doorheen zien!!!
De scenery komt er zeker!! Eerst nog wat kleine, bekende probleempjes oplossen met de C-rail wisselaandrijving. Ik ben momenteel bezig met een 10 verdiepingen tellende woontoren van Bachmann (en een beetje van mezelf!) onder het motto "even wat anders"!
De planning, links de stad, rechts een bergrug met half daarin opgesloten een lokloods! (scratchbuild ivm Big Boy)