Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

AANSLUITING OP WERKSTATION

Gestart door HOBBYIST zondag 08 november 2015, 10:17:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
AANSLUITING OP WERKSTATION
Hallo, ik heb een mooie tweedehandsloc DB BR221 die evenwel niet  een automatische herkenning  heeft voor het digitale werkstation. Kan iemand mij zeggen hoe ik tewerk moet gaan om de loc te laten herkennen door het WS (of omgekeerd? ). Lichten branden wel zodra op de rails gezet, maar nadien loop ik vast (geen loc, nieuwe loc, kiezen uit ? (in database vind ik hem niet terug) en dan ?? Alvast bedankt voor de hulp.
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Lid sinds: 2008

offline
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Tja, is het een Marklinloc of niet, zit er een decoder in of niet, wat is WERKSTATION voor een ding ?
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Hallo Hobbyist (of hoe je dan ook mag heten),

Vertel mij eerst eens wat een werkstation is? Ik weet alleen dat er een Central Station is en een Mobile station. Ook is het handig om het nummer van de lok hier eens te vermelden. Dan kan ik je vertellen welk artikelnummer deze lok heeft. De lok waar jij het over hebt is waarschijnlijk een lok uit een startset. Deze lok heeft geen MFX en zal zich ook niet aanmelden. Je kan enkel de dip switshes veranderen en daarmee het adres instellen welke jij wilt hebben voor deze lok. Ook heeft de lok een hoge toeter en een lage toeter. Verder bezit de lok nog een speciale functie om de verlichting aan de lokzijde 1 of 2 uit te zetten. Dit is handig als je voorbeeldgetrouw de sluitverlichting tussen lok en rijtuigen uit wilt zetten.

Met vriendelijke groeten,
Jasper
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Jasper

Mobile Werkstation Marklin 60653. Gegevens loc : TRIX BR 221   221 108-4 LOC 22757 (staat toch zo op de verpakking vermeld). Ik heb hem eens losgevezen en gezien dat bij de swtiches 5 en 7 op ON staan, Loc heeft inderdaad 2 toeters en soundkaart voor onder andere luchtdrukremmen.

Grts
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Zou dus een Trix lok zijn met adres 8.
Verder werden dit deze loks met een DCC decoder geleverd.


Mvg,
Peter
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: AANSLUITING OP WERKSTATION
Hallo,

Is de lok van de bietencampagne. Heb hem ook en ook omgebouwd naar digitaal, net zoals beschreven in de eerdere post.

Groet, Jasper