Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bouw station H0

Gestart door hugobaas maandag 02 november 2015, 14:10:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouw station H0
Lid sinds: 2015

offline
Bouw station H0
Goedemiddag, heeft iemand al de moed gehad om evt het nieuwe station van Arnhem of Rotterdam na te gaan bouwen in schaal H0? lijkt mij wel een uitdaging, maar ik zoek daarvoor wel tekeningen
Re: Bouw station H0
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bouw station H0
Miniworld in Rotterdam heeft het nieuwe station nagebouwd.
Misschien daar eens informeren naar tekeningen.

Groeten,
Ton.
Re: Bouw station H0
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Bouw station H0
Zoals Ton zegt (en ook op je post op Facebook wordt gemeld) is miniworld Rotterdam al een tijdje trotse eigenaar van Rotterdam CS in schaal. Als je daar eens een keertje langs gaat zal je zien dat een beetje realistische weergave van dat station serieus veel ruimte in gaat nemen. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel ruimte je tot je beschikking heb, maar dit is wel een aspect om rekening mee te houden.

En wat betreft Arnhem, als ik deze post moet geloven gaat ook dat station de nodige m2 vergen in schaal 1:87.
Re: Bouw station H0
Ronald69
gast

Re: Bouw station H0
Zelfs een relatief "klein" station als Zwolle ben je de nodige meters kwijt:



Totale baan is ongeveer 25 x 2.5 mtr.

Grt, Ronald,
Re: Bouw station H0
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bouw station H0
Volgens mij is een perron van een stad al snel een ruime 200 mtr lang zo niet langer!
Dus als je echt de ruimte hebt is het te doen!
Maar even terug op station Arnhem bijna de hele topic gaat over een mooie en fijne trap😂