Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin Koploper 37423

Gestart door Matthijsgroen zondag 01 november 2015, 17:12:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Koploper 37423
Matthijsgroen
gast

Marklin Koploper 37423
Ik heb zins 3 weken de koploper 37423 van marklin, reed perfect incl geluid. ( gebruik station 60652). Toen ik hem achteruit wou laten rijden voel na na een halve meter uit en zinsdien reageert hij niet meer. Van beide geleiders heb ik de draden gecontroleerd maar die zitten goed vast. Heb hem met een kennis op analoge baan gezet maar reageert eveneens niet. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn. Zit natuurlijk nog in zijn garantie maar een trein die het perfect deed binnen 3 weken kapot kan ik niet bij met mijn prille verstand.
Re: Marklin Koploper 37423
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin Koploper 37423
Als eerste:
Controleer eens of de trein compleet is, goed in elkaar zit en de achterste sleper wel verbonden is met de motorwagen.
De trein gebruikt n.l. de voorste sleper en bij achteruit rijden betekent dit die andere sleper.
Re: Marklin Koploper 37423
Lid sinds: 2008

lok 1131

offline
Re: Marklin Koploper 37423
Die kennis in dit verhaal ben ik. We hebben beide koprijtuigen van de koploper 37423 open gemaakt, en alle draden zitten nog op zijn plek. Ook beide koprijtuigen samen gevoegd, dus zonder tussen rijtuigen, maar ook dan blijft het erg stil.
Re: Marklin Koploper 37423
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin Koploper 37423
ik zou als alle wagons goed aan elkaar zitten en er gebeurt niks gewoon terug gaan waar je de set hebt gekocht,daar heb je tenslotte ook garantie voor!
door zelf op onderzoek te gaan kun je zelfs je garantie kwijt raken!
andere treinen rijden wel goed verder?
Re: Marklin Koploper 37423
Lid sinds: 2008

lok 1131

offline
Re: Marklin Koploper 37423
Alle andere treinen rijden goed. alleen de digitale locs moeten nog even uitgeprobeerd worden.
Re: Marklin Koploper 37423
Matthijsgroen
gast

Re: Marklin Koploper 37423
De 1631 rijd direct digitaal weg zodra ik hem selecteer, dus vrees dat het probleem echt in mijn koploper zelf zit.
Re: Marklin Koploper 37423
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin Koploper 37423
ik vermoed dat er iets met de decoder aan de hand is!
misschien zit de decoder los! als de zaak waar je de set hebt gehaald in de buurt zit zou ik daar toch eerst heen gaan!
Re: Marklin Koploper 37423
Matthijsgroen
gast

Re: Marklin Koploper 37423
Contact met de zaak gehad, moet hem naar hun opsturen kijken hun wat nodig is. Mocht ik horen wat de boosdoener is vermeld ik het hier.