Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?

Gestart door Laenderbahn027 maandag 26 oktober 2015, 09:22:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Hallo,

Mijn neefje heeft een 3065. Beiden worden we een beetje verdrietig van het omschakelrelais. Dit is nog niet electronisch en vertoont kuren (omschakelen gaat de ene keer wel goed, de andere keer niet, enfin, jullie kennen het wel). Veertje vervangen is reeds gedaan, alleen het ombuigen van het lipje is nog een mogelijke optie. Voor de volledigheid, hij rijdt nog lekker analoog.

Nu schijnt decoder 66031 geschikt te zijn om onder analoog bedrijf toch de telex te bedienen, een soort van combi van electronisch omschakelrelais en telex-bediening. Kan iemand dit bevestigen?

Dan komt daarna wel de vraag hoe aan zo'n decoder te komen...

Met vriendelijke groet,
William

Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Hoi William,

Er zijn verschillende 66031 decoders geweest, volgens mij waren ze niet allemaal geschikt voor telex.

Zie http://bogobit.de/decoder/66031/

Laat even weten of het gelukt is?

Erik
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Hoi Erik,

Zo te lezen is het verschil het wel of niet onthouden van de rijrichting, maar is "wit" voor telex in beide gevallen beschikbaar.

Ik dacht voor een zacht prijsje zo'n oude decoder te kunnen aanschaffen, maar dat blijkt tegen te vallen van wat ik zo terugvind op het internet. Een omgebouwde loc bracht ca. ?30 op, zoveel heb ik destijds ook voor deze betaald. Maar goed, hem "dwingen" om over te gaan op digitaal vind ik ook al zoiets kostbaar (al zou Delta dus nog wel kunnen)...

Met vriendelijke groet,
William
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
William

Is een vervangend, in goede staat verkerend schakelrelais, een optie / alternatief.
Heb er nog in de doos met buiten gebruik gestelde analoge motoronderdelen liggen

Cees
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Hoi Cees,

Wellicht wel, maar dan ga ik eerst eens neuzen of het lukt met ombuigen.

Bedankt iig voor je aanbod!

Met vriendelijke groet,
William
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Een omschakelrelais, bedoeld voor telex, brengt ook al gauw 25,- op. Je kan beter proberen het relais goed af te stellen.
Re: Ombouwen 3065 met decoder 66031 -> mogelijk?
Ik wil weleens kijken of er een geschikte delta decoder in de rommebak ligt.

Robin